cgm Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Binnenkort ben ik toe aan een andere voorversterker, om mijn zelfbouw zap eindversterker aan te sturen. Momenteel gebruik ik nog het voorversterker gedeelte van mijn NAD C370, maar dat is binnenkort over. Nu zou ik iets met zelfbouw kunnen doen, maar wat me tegen zou kunnen houden is het gebrek aan gebruiksgemak. Ik bedoel afstandsbediening e.d. Het kan allemaal ook met zelfbouw, maar met heel veel moeite. Hier zou ik voor willen gaan als het heel goed zou worden voor een redelijke prijs. Alternatief is een kant-en-klare pre. Nu heb ik zelf niet zoveel ervaring met verschillen tussen pre's. Mijn vraag is of de verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Binnenkort ben ik toe aan een andere voorversterker, om mijn zelfbouw zap eindversterker aan te sturen. Momenteel gebruik ik nog het voorversterker gedeelte van mijn NAD C370, maar dat is binnenkort over.Nu zou ik iets met zelfbouw kunnen doen, maar wat me tegen zou kunnen houden is het gebrek aan gebruiksgemak. Ik bedoel afstandsbediening e.d. Het kan allemaal ook met zelfbouw, maar met heel veel moeite. Hier zou ik voor willen gaan als het heel goed zou worden voor een redelijke prijs. Alternatief is een kant-en-klare pre. Nu heb ik zelf niet zoveel ervaring met verschillen tussen pre's. Mijn vraag is of de verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Werp hier eens een blik :http://www.worldaudiodesign.com/wadproducts/series11.html Ja, da's dus zo'n zelfbouw pre. Maar wat is daar bijzonder aan? Ik bedoel, vanwaar deze link? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Werp hier eens een blik :http://www.worldaudiodesign.com/wadproducts/series11.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Lijkt mij geen verkeerd apparaat en is niet duur. Het zou best wat kunnen zijn. Zou het veel beter zijn dan bv. die NAD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 LCaudio komt ook met een pre. Weet niet of er ook een soort kit komt http://www.lcaudio.dk/index.php?page=90 en de voorloper http://www.soundlabsgroup.com.au/lcaudio/l...der_pre_amp.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Hier verkopen ze kitjes voor het gebruik van een ab http://electronics.dantimax.dk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Bedankt voor de links, kunnen nuttig zijn. Maar het helpt me niet echt verder met mijn dilemma. Wat is wijsheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 je pre is erg belangrijk en een zwakke voorversterker zal zeker je plezier vergallen ik zou voor de wat betere merken gaan en dan kijken naar een tweede handse en wat je nu gebruikt ken ik niet maar het klinkt toch als een compromie want het is gewoon een versterker niet speciaal gebouwd als voorversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 je pre is erg belangrijk en een zwakke voorversterker zal zeker je plezier vergallenik zou voor de wat betere merken gaan en dan kijken naar een tweede handse en wat je nu gebruikt ken ik niet maar het klinkt toch als een compromie want het is gewoon een versterker niet speciaal gebouwd als voorversterker Er zijn dus grote verschillen tussen pre's? En wat versta je onder betere merken? En inderdaad, wat ik nu gebruik is tijdelijk, en wat minder geschikt in principe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 tja wat zijn betere merken?????? is erg aan je persoonlijke smaak gebonden ik ben zelf erg weg van audio research geeft erg lekker geluid maar probeer merken als mark levingson, krell, classe, quad, music fedelity en zo kan nog wel even door gaan ik denk dat je pre erg belangrijk is in je keten was voor mij de grootste winst in helderhijd, klank en stage toen ik goede voorversterker kocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 tja wat zijn betere merken??????is erg aan je persoonlijke smaak gebonden Voorversterkers kleuren dus nogal begrijp ik. Maar moet ik echt voor ML of dat niveau gaan voor kwaliteit? Je noemt ML samen met MF en Quad bv., daar zit nogal wat prijsverschil tussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Mijn AR ls2b gaat in de verkoop Met deze (gebalanceerde) pre kun je het geluid aan je smaak aanpassen door er simpelweg een ander buisje in te zetten Ik heb dat een keer uitgebreid met Rob (Telefunken) getest en de verschillen zijn opmerkelijk groot. Toevallig zit er ook een remote op, dit is vrij ongebruikelijk bij EUR AR modellen. Dit model is dan ook origineel een naar EUR omgebouwde US versie, waar wel standaard een remote op zit. De remote is alleen voor het volume en de standby stand, bronkeuze gaat via de schakelaars. Er zitten in totaal 4 line outputs op (2x cinch en 2x xlr), zodat je er bijv. ook een aparte hoofdtelefoonversterker aan kunt knopen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 http://www.mapletreeaudio.com Ik heb hem 2ehands gekocht en hij is onderweg. Ik heb alleen maar positieve verhalen gehoord. Kijk ook op NOSvalves.com of juicymusicaudio.com. Ja ik hou wel van de Amerikaanse aanpak. Gr, Tim. (Van AB's weet ik niets) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 die ls2 is inderdaad erg goed word je zeker blij van. inderdaad quad en ML in een adem duurder is nml niet altijd beter ga voor de merken die weten wat ze doen en quad weet dat zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Probeer eens ergens iets te lenen.. En op marktplaats heb ik een hafler gezien. Niet zo bekend, maar beslist heel goed. Voorversterker Hafler Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Dat lijkt me een fraaie pre Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 U vraagt, wij draaien Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Probeer eens ergens iets te lenen.. Het probleem is dat je niet zomaar overal amps vandaan kan rukken om te proberen. Niet iedereen wil ook gesleep met zijn spul, en audiozaken hebben meestal een select assortiment (logisch). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Nou nou een voorversterker natuurlijk. En wat voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 februari 2005 Author Report Share Posted 22 februari 2005 Nou, de discussie heeft me niet echt verder geholpen. Het probleem is echter opgelost, want ik heb de Audio Research LS2B van Speedy overgenomen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Nou, de discussie heeft me niet echt verder geholpen. Het probleem is echter opgelost, want ik heb de Audio Research LS2B van Speedy overgenomen.. Gefeliciteerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 februari 2005 Author Report Share Posted 22 februari 2005 Bedankt. Ik ben er h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts