Jump to content

Database

mordante
 Share

Recommended Posts

heeft iemand hier erevaring of weet van een progama om een CD/LP collectie in een database te zetten.

Ik bedoel dus GEEN programma's om CD's om te zetten naar MP3 maar iets waar je bv. de uitvoernd artiest invoert en dat het programma dan aangeeft wat deze op welk formaat heeft uitgebracht en dat je dan aanvinken wat je er van hebt. Of zoiets. Dit ivm verzekereing als er een keer wodrt ingebroken dat ik dan ook een lijst heb van wat er ik heb/had. etc.

Dit ivm verzekereing als er een keer wodrt ingebroken dat ik dan ook een lijst heb van wat er ik heb/had. etc.

Tenzij je computer ook wordt gejat ;)

Maar ehh... probeer ff de zoekfunctie. Er zijn al een aantal topics over dit onderwerp geweest...

Dit ivm verzekereing als er een keer wodrt ingebroken dat ik dan ook een lijst heb van wat er ik heb/had. etc.

Tenzij je computer ook wordt gejat ;)

Maar ehh... probeer ff de zoekfunctie. Er zijn al een aantal topics over dit onderwerp geweest...

Je barndt de database ook af en toe op CD als er weer veel veranderingen zijn en legt die bijvoorbeeld bij je ouders neer, of zo.

De (uitgebreide) gegevens van vinylcollectie houd ik bij in Filemaker (database), dat zowel voor de Mac als voor de pc beschikbaar is. Vergeleken met Access, is Filemaker een wonder van gemak en eenvoud.

Wanneer het alleen gaat om een lijst voor de verzekering te produceren, dan kun je nam en titel net zo goed in Word of in Excel inkloppen. Maar meer dan het uitdraaien van een lijst kun je hier dan niet mee.

Wanneer je interesse heb, wil ik je graag (een lege kloon) van mijn database mailen. Je moet dan uiteraard wel het programma Filemaker hebben.

Wanneer het alleen gaat om een lijst voor de verzekering te produceren, dan kun je nam en titel net zo goed in Word of in Excel inkloppen. Maar meer dan het uitdraaien van een lijst kun je hier dan niet mee.

Als je een beetje handig bent dan kun je met Excel ook prima databases bouwen en beheren. Een cursus Excel is dan wel aan te bevelen want Excel is er niet primair voor bedoeld.

Het is maar wat je wilt. Voor mij is Excel een spreadsheet, voornamelijk om te rekenen. Wanneer je data in relationele bestanden wilt koppelen, in meerder records tegelijk wilt kijken, op verschillende criteria wilt zoeken of data in elke gewenste lay-out wilt uitvoeren, dan is een echte datatabase toch veruit het gemakkelijkst.