Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Beste, Hoewel de geruchten er al waren, is het nu mondjesmaat bekend. B&W komt na bijna 8 jaar met een opvolger lijn van de Nautilus 800 serie. Wat er precies is veranderd ben ik nog aan het opzoeken. Wel heb ik al fotomateriala gevonden. Nautilus 801D Nautilus 802D Nautilus 803D Nautilus 803S Nautilus 804S Nautilus 805S Center HTM1D Nautilus 800D Ik denk, ik meld het maar even Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Zoek de verschillen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Zoek de verschillen.. Beste CGM, Om te beginnen de sokkel en onderkant van de 801 en 802. Ten tweede zijn de woofers midrange en tweeters van andere materialen. Ten derde heeft de 803 nu 3 laag units i.p.v. 2. Oude 802: nieuwe 802 Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Oeps, dat van die 803 had ik natuurlijk moeten zien. Zou je nu een nog grotere kamer moeten hebben? Dat andere materiaal valt me niet zo op, en een iets andere sokkel, mwah.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 bron htforum Weer wat extra info: Voor de onderste 3 modellen lijkt er niet veel te veranderen, daar komt schijnbaar gewoon een upgrade van de crossover en zo aan te pas. Prijsverschillen voor die modellen zijn dan ook niet echt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Beste Wijx, Dat van de diamand tweeters heb ik ook gelezen en zal wel kloppen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Het ziet er helaas nog steeds niet uit, vind ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Het ziet er helaas nog steeds niet uit, vind ik... Beste Henrie, Over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik de Nautilus 800 een prachtopbject om naar te kijken. Ik vind het echt heel erg mooi. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Het ziet er helaas nog steeds niet uit, vind ik... Beste Henrie, Over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik de Nautilus 800 een prachtopbject om naar te kijken. Ik vind het echt heel erg mooi. Groeten, Bas Tja, smaken verschillen he... Maar er valt juist WEL over te twisten (over feiten valt juist NIET te twisten) Maar dat gaan we hier niet doen. Wordt oeverloos gezwets... Ik vind ze erg lomp om te zien. De 803 en 804 vind ik nog wel redelijk, maar de 800, 801 en 802 niet. Vooral de 800 en de 802 vind ik ronduit lelijk. Maar ja, er zal best een prachtig geluid uit komen. Ik zou ze best eens willen beluisteren, maar ik zou ze niet kopen (als ik het geld had). Er zijn vast meer dergelijk goede speakers en dan gaat bij mij het uiterlijk ook meetellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Beste Henrie, Ik zie dat toch anders. Ten eerste vind ik de NT800 een stuk vakmanschap. Ik vind ze helemaal niet lomp, maar juis elegant en rustig overkomen. Ik geef toe, fotogeniek zijn ze niet, maar je moet ze in het echt zien. Ten tweede valt na mijn mening in de prijsklasse van de NT-800 alles af als het aankomt op absolute natuurgetrouwheid in klank. Ik vind de klank dermate goed dat ik het er zelfs voor over zou hebben als ze twee keer zo duur waren. Het is dat ik de Matrix-800 nog steeds beter vind als totaalaspect. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Beste Henrie, Ik zie dat toch anders. Ten eerste vind ik de NT800 een stuk vakmanschap. Ik vind ze helemaal niet lomp, maar juis elegant en rustig overkomen. Ik geef toe, fotogeniek zijn ze niet, maar je moet ze in het echt zien. Ten tweede valt na mijn mening in de prijsklasse van de NT-800 alles af als het aankomt op absolute natuurgetrouwheid in klank. Ik vind de klank dermate goed dat ik het er zelfs voor over zou hebben als ze twee keer zo duur waren. Het is dat ik de Matrix-800 nog steeds beter vind als totaalaspect. Groeten, Bas Vakmanschap zal het zeker zijn! Maar daarmee vind ik het nog niet meteen mooi. Een antieken kast of zo is ook vakwerk, maar mooi vind ik ze meestal niet (je weet wel, met al dat houtsnijwerk). Misschien zijn ze idd mooier in het echt. Ik heb dat ook wel eens met auto's. Toen ik bijvoorbeeld voor het eerst een plaatje van een Lamborghini Murcielago zag, vond ik 'm niet zo veel aan, beetje saai zelfs, maar toen ik 'm een keer in het echt zag (ik meen op de RAI) was ie echt prachtig! En dat vind ik nu nog. Ook vakwerk trouwens, zo'n Lambo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Beste Henrie, Ik zie dat toch anders. Ten eerste vind ik de NT800 een stuk vakmanschap. Ik vind ze helemaal niet lomp, maar juis elegant en rustig overkomen. Ik geef toe, fotogeniek zijn ze niet, maar je moet ze in het echt zien. Ten tweede valt na mijn mening in de prijsklasse van de NT-800 alles af als het aankomt op absolute natuurgetrouwheid in klank. Ik vind de klank dermate goed dat ik het er zelfs voor over zou hebben als ze twee keer zo duur waren. Het is dat ik de Matrix-800 nog steeds beter vind als totaalaspect. Groeten, Bas Vakmanschap zal het zeker zijn! Maar daarmee vind ik het nog niet meteen mooi. Een antieken kast of zo is ook vakwerk, maar mooi vind ik ze meestal niet (je weet wel, met al dat houtsnijwerk). Misschien zijn ze idd mooier in het echt. Ik heb dat ook wel eens met auto's. Toen ik bijvoorbeeld voor het eerst een plaatje van een Lamborghini Murcielago zag, vond ik 'm niet zo veel aan, beetje saai zelfs, maar toen ik 'm een keer in het echt zag (ik meen op de RAI) was ie echt prachtig! En dat vind ik nu nog. Ook vakwerk trouwens, zo'n Lambo... Beste Henrie, Dat is het hem echt. Toen de NT800 serie werd geintroduceerd dacht ik ook van "spuuglelijk". Het lijkt heel lomp etc. Mar toen ik ze voor het eerst in het echt zag veranderde mijn mening totaal. Veel verfijnder, slanker en beschaafder in het echt dan ik had gedacht. Tel de waanzinnig goede afwerking erbij op, en je gaat het in het echt mooi vinden. Maar ik geef wel toe. De NT801 is ook in het echt lelijk Maar de NT800 ziet er super uit Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Beste Henrie, Ik zie dat toch anders. Ten eerste vind ik de NT800 een stuk vakmanschap. Ik vind ze helemaal niet lomp, maar juis elegant en rustig overkomen. Ik geef toe, fotogeniek zijn ze niet, maar je moet ze in het echt zien. Ten tweede valt na mijn mening in de prijsklasse van de NT-800 alles af als het aankomt op absolute natuurgetrouwheid in klank. Ik vind de klank dermate goed dat ik het er zelfs voor over zou hebben als ze twee keer zo duur waren. Het is dat ik de Matrix-800 nog steeds beter vind als totaalaspect. Groeten, Bas Vakmanschap zal het zeker zijn! Maar daarmee vind ik het nog niet meteen mooi. Een antieken kast of zo is ook vakwerk, maar mooi vind ik ze meestal niet (je weet wel, met al dat houtsnijwerk). Misschien zijn ze idd mooier in het echt. Ik heb dat ook wel eens met auto's. Toen ik bijvoorbeeld voor het eerst een plaatje van een Lamborghini Murcielago zag, vond ik 'm niet zo veel aan, beetje saai zelfs, maar toen ik 'm een keer in het echt zag (ik meen op de RAI) was ie echt prachtig! En dat vind ik nu nog. Ook vakwerk trouwens, zo'n Lambo... Beste Henrie, Dat is het hem echt. Toen de NT800 serie werd geintroduceerd dacht ik ook van "spuuglelijk". Het lijkt heel lomp etc. Mar toen ik ze voor het eerst in het echt zag veranderde mijn mening totaal. Veel verfijnder, slanker en beschaafder in het echt dan ik had gedacht. Tel de waanzinnig goede afwerking erbij op, en je gaat het in het echt mooi vinden. Maar ik geef wel toe. De NT801 is ook in het echt lelijk Maar de NT800 ziet er super uit Groeten, Bas Hmmm... die 801 lijkt me dan weer wat mooier dan de 800... Tja... Ach, ik heb ook een tik. Ik vind die oude Quadral transmissionlines mooi. Die Enorme bakken van speakers als de Titan en de Vulkan (voorlopers van de huidige Aurum-serie (Aurum Titan en Aurum Vulkan) bedoel ik dus). Snapt ook niemand dat ik die mooi vind... Ik zag er vandaag een stel te koop staan trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Beste Wijx, Dat van de diamand tweeters heb ik ook gelezen en zal wel kloppen. Groeten, Bas het was allemaal ctrl-c cltr-v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Smaken verschillen zeker, vind zelf de N800, 801 en 802 prachtig. Klinken ook nog eens super. Vooral de 800 en de 801. Heb ze alle 3 een paar uur beluisterd maar die twee spannen de kroon. Maarja ik vind ook mijn eigen matrix 801 mooi om te zien en ook de M800 helemaal tegek. Smaak! Ben benieuwd wat de nieuwe gaan doen. Mischien dan maar doorsparen...... Bweeeh nog langer wachten! Groet Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Ik heb jaren met B&W gedraaid ( Matrix 2 / Matrix 3-s2) Tot dat ik Thiel speakers Hoorde Maar ik heb stiekem nog steeds een zwak voor het merk, zo zal ik nooit de ervaring vergeten, dat ik de Matrix 800 zag en hoorde Dat was bij Audioscript in Soest toendertijd, de Emphasis vind ik nog steeds de mooiste speaker qua design. Van de Nautilus lijn heb ik de 803 en de 802 gehoord, de 803 vond ik tegenvallen de 802 vond ik wel erg mooi klinken, en hij ziet er ook nog eens bloedgeil uit ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Bijna alle Nautillussen klinken erg goed..... voor mij is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Beste, Hoewel de geruchten er al waren, is het nu mondjesmaat bekend. B&W komt na bijna 8 jaar met een opvolger lijn van de Nautilus 800 serie. Wat er precies is veranderd ben ik nog aan het opzoeken. Wel heb ik al fotomateriala gevonden. Nautilus 801D Nautilus 802D Nautilus 803D Nautilus 803S Nautilus 804S Nautilus 805S Center HTM1D Nautilus 800D Ik denk, ik meld het maar even Groeten, Bas Tja ik zie het meer als een verkoopstunt kan er niets anders van maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 Tja ik zie het meer als een verkoopstunt kan er niets anders van maken Beste Muziekfreak, Nou ik denk dat dat wat kort door de bocht is. B&W is altijd al een heel innovatief bedrijf geweest. Als je ziet wat deze gasten voor researsch doen... acht jaar is een lange tijd, en als innovatief bedrijf zitten ze neit stil die 8 jaar lang. Hoeft helemaal niet te zeggen dat de nieuwe serie per definitie beter is. Maar ik denk wel dat ze zelf het gevoel hebben dat ze weer vooruitgang hebben geboekt. Als verkoopstunt hoeft het niet. Ze verkopen zo ook wel!. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 http://www.stereophile.com/news/112204bw/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts