Jump to content

Alweer de set van s.o.t.a. Jerry


SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Jezus het lijkt wel of daar de was te drogen hangt ,wat een zooitje ,wel lachen.

Maar even serieus een dode kamer klinkt ook nergens naar lijkt me,doods?

 

 

gr :( hj :D

 

 

:o Als je de laatste paar pagina's van de andere topic Bizar en Kleurrijk heb gelezen, zie je ook andere foto's met een beter esthetisch verantwoorde luisterruimte.

 

Een dode kamer zal juist niet moeten "klinken", dus is het enigste wat je waarneemt (voelt) en hoort , alleen de afstraling v/d geluidsbron zelf.Need I say more ?

 

Je zou zelfs met een 10watt versterkertje en op 1,5-2meter luisterafstand weggeblazen kunnen worden.

 

Maar dit wist je al natuurlijk........ ;)

Link to comment
Share on other sites

een wijs man zei ooit. dat een speaker ook maar zo goed klinkt als de kamer waar ie in staat. de kamer klinkt dood!

heb ooit een drummer horen spelen in een dode kamer (ik stond ernaast)en dat klonk nergens naar.

 

hiermee wil ik niet zeggen dat het bij jou nergens naar klinkt (mischien is het wel fantastisch) maar het lijkt mij dat een beetje akoestiek op de juiste wijze toegepast wonderen kan verrichten.

maar goed ik kan niet oordelen daar ik het niet ervaren heb. het is zeker bijzonder te noemen.

Link to comment
Share on other sites

een wijs man zei ooit. dat een speaker ook maar zo goed klinkt als de kamer waar ie in staat. de kamer klinkt dood!

heb ooit een drummer horen spelen in een dode kamer (ik stond ernaast)en dat klonk nergens naar.

 

hiermee wil ik niet zeggen dat het bij jou nergens naar klinkt (mischien is het wel fantastisch) maar het lijkt mij dat een beetje akoestiek op de juiste wijze toegepast wonderen kan verrichten.

maar goed ik kan niet oordelen daar ik het niet ervaren heb. het is zeker bijzonder te noemen.

 

:) Zelf heb ik vroeger vaak gedrumd,had een Tama 5-delig drumstel,Paiste solo en crash bekkens,en Zildjian high-hat bekkens.

 

Ook hier weer het verschil tussen reproduktie en origineel opname met de betreffende akoestiek, de reproductie mag zelfs niks aan het originele toevoegen.Dit kan alleen als er wenig "eigen geluid" aan het origineel wordt toegevoegd,zoals bv een hoofdtelefoon of een dode akoestiek.

 

Nu kan er hierover van A tot Z over gebakkeleid worden,sommige dode kamers kunnen bij sommige mensen een raar gevoel op de oren geven,omdat we zo gewend zijn om elke dag naar bijna 70 % indirekte geluidsenergie en achtergrondlawaai te luisteren,dat 't even wennen is, net als een goeie hoofdtelefoon.

 

Goeie luidsprekers in een dode ruimte laten ook alles horen,ook harde galm of reflekties ,vervorming,subtiele geluidjes,agressieve muzikale uithalen van een instrument,etc,maar wel zoals het opgenomen is.

 

In opname studio's dempt men vaak de ruimte,en voegen later electronische galm bij,maar dit gaat weer over iets heel anders dan naar gereproduceerd muziek beluisteren in een echte "dode ruimte" met een geluidsinstallatie.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de foto's in het andere draadje gezien

laat me raden je beroep is stoffeerder :D

Heb je daar een soort grot gebouwd waar je in kruipt?

 

Wel leuk ik zie dit liever dan van die bling bling spullen

en het zal best goed klinken als je er zo mee bezig bent

gr Robert

Link to comment
Share on other sites

Ach Jerry,

 

Helemaal doods was de acoustiek bij jouw zeker niet. Meer bovenmatig gedempt. Dat unheimnische gevoel van een echte dode kamer ken ik wel en dat was bij jouw zeker niet zo. (In een echte dode kamer kun je nauwelijks met elkaar praten zonder elkaar rechtstreeks aan te kijken.) Het was voor jouw opstelling gewoon goed in balans.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de foto's in het andere draadje gezien

laat me raden je beroep is stoffeerder :D

Heb je daar een soort grot gebouwd waar je in kruipt?

 

Wel leuk ik zie dit liever dan van die bling bling spullen

en het zal best goed klinken als je er zo mee bezig bent

gr Robert

 

 

:D

 

Bijna goed Robert ! Was ik maar stoffeerder van beroep,dan was 't al vanaf dag 1 mooier geweest.

Maar ja,ik ben maar een electronicus,met de bekende verslavende audiofiele gehoor,en als je 't eenmaal weer gehoord hebt en 't is weer beter enz,enz.....leuke hobby toch ? :)

Link to comment
Share on other sites

Ach Jerry,

 

Helemaal doods was de acoustiek bij jouw zeker niet. Meer bovenmatig gedempt. Dat unheimnische gevoel van een echte dode kamer ken ik wel en dat was bij jouw zeker niet zo. (In een echte dode kamer kun je nauwelijks met elkaar praten zonder elkaar rechtstreeks aan te kijken.) Het was voor jouw opstelling gewoon goed in balans.

 

;)

 

 

:) Hallo Peter,

Hoe is ie ?

Klopt wel wat je zegt,ja.

 

En ik snap ook wel dat in een normale leefruimte zoiets niet haalbaar is,men zal altijd hiervoor toevlucht moeten zoeken naar een aparte ruimte.

 

Hoe is 't met jou akoestiek nu ?

Link to comment
Share on other sites

Jezus het lijkt wel of daar de was te drogen hangt ,wat een zooitje ,wel lachen.

Maar even serieus een dode kamer klinkt ook nergens naar lijkt me,doods?

 

 

gr :( hj :D

 

 

:o Als je de laatste paar pagina's van de andere topic Bizar en Kleurrijk heb gelezen, zie je ook andere foto's met een beter esthetisch verantwoorde luisterruimte.

 

Een dode kamer zal juist niet moeten "klinken", dus is het enigste wat je waarneemt (voelt) en hoort , alleen de afstraling v/d geluidsbron zelf.Need I say more ?

 

Je zou zelfs met een 10watt versterkertje en op 1,5-2meter luisterafstand weggeblazen kunnen worden.

 

Maar dit wist je al natuurlijk........ ;)

Een dode kamer (bijvoorbeeld een om speakers in te meten ) zit vol met absorptiepanelen ,gemaakt van schuim en degelijke.

DWZ zeggen dat er geen , reflecties het meetsignaal beinvloeden , je krijgt een zuivere meting vd speaker.

Bij het afluisteren van de muziek is zon dode kamer niet ideaal volgens mij (te geluidsabsorberend), je ziet bij akoustisch aangepaste ruimtes wel wat absorptie materiaal soms , maar niet veel , die werken geloof ik met verstrooiing oa.

De geluidsenergie gaat niet verloren ,absorptie, maar wordt verdeelt over de ruimte , of zoiets ,maar het fijne weet ik er niet van.

 

 

gr :( hj :D

Link to comment
Share on other sites

Jezus het lijkt wel of daar de was te drogen hangt ,wat een zooitje ,wel lachen.

Maar even serieus een dode kamer klinkt ook nergens naar lijkt me,doods?

 

 

gr :( hj :D

 

 

:o Als je de laatste paar pagina's van de andere topic Bizar en Kleurrijk heb gelezen, zie je ook andere foto's met een beter esthetisch verantwoorde luisterruimte.

 

Een dode kamer zal juist niet moeten "klinken", dus is het enigste wat je waarneemt (voelt) en hoort , alleen de afstraling v/d geluidsbron zelf.Need I say more ?

 

Je zou zelfs met een 10watt versterkertje en op 1,5-2meter luisterafstand weggeblazen kunnen worden.

 

Maar dit wist je al natuurlijk........ ;)

Een dode kamer (bijvoorbeeld een om speakers in te meten ) zit vol met absorptiepanelen ,gemaakt van schuim en degelijke.

DWZ zeggen dat er geen , reflecties het meetsignaal beinvloeden , je krijgt een zuivere meting vd speaker.

Bij het afluisteren van de muziek is zon dode kamer niet ideaal volgens mij (te geluidsabsorberend), je ziet bij akoustisch aangepaste ruimtes wel wat absorptie materiaal soms , maar niet veel , die werken geloof ik met verstrooiing oa.

De geluidsenergie gaat niet verloren ,absorptie, maar wordt verdeelt over de ruimte , of zoiets ,maar het fijne weet ik er niet van.

 

 

gr :( hj :D

 

Beste Andro.....,

 

Hier staat veel info over akoestiek.

 

groet, :cool2:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...