Jump to content

upgrades....

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

okee sodejuu, dank voor de uitleg.

ik ben niet iemand die er ook maar overdenkt 650 uit te geven aan een kabel.

Maar als zo'n cs122 slecht is, wat is een dropveter dan wel niet, vind jij kermit stiemem ook gestoord dat hij met zo'n mooie set dropveters gebruikt?

game

Geplaatst door [[Game]]:

ik zag die audioquest midnoght 3 voor 95 euro 5 meter,  ideetje?

game

Als je met de lengte uitkomt, gelijk doen. Ze zullen wel zonder aansluitconnectoren zijn, maar dat is niet zo erg. Ze zijn helaas wel bewerkelijk, maar voor die prijs loont het de moeite :)

De CS-122 is een goeie kabel voor het geld, maar kleurt enorm in het laag (dikt aan). Hierdoor verlies je controle. In "harde" sets kan zoiets een uitkomst zijn, maar jegebruikt de kabel dan als "equaliser". Van mij mag het en het kan dus ook. Een dropveter LS-snoer heeft dat nog veel erger en die knijpt het midden ook nog eens. Kortom nog meer verlies.

Ik laat me niet uit over wat anderen van kabels denken. Zonde vind ik het wel om je af te sluiten van dergelijke upgrades. er zijn en blijven nog steeds mensen bestaan die een kabel alleen als doorverbinding zien (0 ohm ding) terwijl er echt wel meer aan de hand is met een kabel. Die weerstand doet er in feite helemaal niet toe. Belangrijker zijn capaciteit en inductie en die kun je helaas niet meten met simpele multimeter.

Daarbij zeggen meetwaarden me niet zo veel. Iets wat meettechnisch top is, hoeft nog lang niet te klinken.

BTW: Ik heb op de fronts in de 2e set ook CS-122 zitten ;). Misschien dat ze binnenkort vervangen worden door de T2 die ik beneden op de set heb.

okee, zal eens zien. 2,5 zal net te kort zijn misschien, ga zowieso die cs122 weg doen, sorry kermit....

alsje mn vorige posts hebt gelezen, twas geen belediging :rolleyes:

maarwat about mn andere voorstellen. Interlink lijkt niet zo nodig, master base?

en dat glasje water?

kom op iedereen

dank game :)

Ik gebruik Masterbase onder alle apparatuur, behalve onder de speakers.

Masterbase isoleert op een bepaalde manier trillingen van en naar het apparaat waar de plaatjes onder liggen.

Bij mij is het resultaat een voller geluid, meer 'lucht' en rust indien van toepassing.

Zelfs onder de zware Krell was het effekt opvallend groot, hij staat normaal gesproken op tegels die op de vloerbedekking liggen en nu dus ook nog met de blokjes onder de voeten.

Ik heb bij m'n speakers geperst rubber onder de spikes gehad (met een muntje ertussen) en het hele fundament in het laag was weg, tevens werd alles heel iel en dun.

Masterbase had ook zo'n soort effekt, het laag verloor zijn kracht, maar het midden bleef nog wel redelijk aanwezig.

Mijn speakers hebben kennelijk grip nodig, op Masterbase kunnen ze "schuiven" en met rubber kunnen ze wiebelen.

Je zou kunnen kijken of je je speakers vast kan maken aan het frame ipv koppelen met spikes.

Misschien staan ze nu wel te "dansen" op het frame!

Dan kun je nog overwegen 'vaste' spikes onder het frame te gebruiken (met bussen die je in het hout kunt draaien) en zoals eerder gezegd zwaardere tegels.

Andr

Nou, uit deze posting blijkt dat onze tweakmaster ook nadelen aan die MAsterbase heeft ontdekt ...

Dat maakt de posting geloofwaardiger. Als ik dit zo lees -en mag geloven- dan zou die Masterbase dus iets van microfonie kunnen tegengaan ?

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Nou, uit deze posting blijkt dat onze tweakmaster ook nadelen aan die MAsterbase heeft ontdekt ...

Dat maakt de posting geloofwaardiger. Als ik dit zo lees -en mag geloven- dan zou die Masterbase dus iets  van microfonie kunnen tegengaan ?

Paul.

Het hangt er vanaf via welke weg je last hebt van microfonie....

Met een draaitafel kan het goed uitpakken, maar soms ook helemaal verkeerd, want het is opzich erg hard materiaal.

Het valt me mee dat het goed werkt met de glazen platen onder mijn cdspeler en pre, want dat kon ik me niet goed voorstellen.

Ik ben voorstander van trial and error, dit werkt het snelst en de resultaten verklaren komt later wel een keer :)

Andr

Geplaatst door Sodejuu:

Als je met de lengte uitkomt, gelijk doen. Ze zullen wel zonder aansluitconnectoren zijn, maar dat is niet zo erg. Ze zijn helaas wel bewerkelijk, maar voor die prijs loont het de moeite   :)

De CS-122 is een goeie kabel voor het geld, maar kleurt enorm in het laag (dikt aan). Hierdoor verlies je controle. In "harde" sets kan zoiets een uitkomst zijn, maar jegebruikt de kabel dan als "equaliser". Van mij mag het en het kan dus ook. Een dropveter LS-snoer heeft dat nog veel erger en die knijpt het midden ook nog eens. Kortom nog meer verlies.

Ik laat me niet uit over wat anderen van kabels denken. Zonde vind ik het wel om je af te sluiten van dergelijke upgrades. er zijn en blijven nog steeds mensen bestaan die een kabel alleen als doorverbinding zien (0 ohm ding) terwijl er echt wel meer aan de hand is met een kabel. Die weerstand doet er in feite helemaal niet toe. Belangrijker zijn capaciteit en inductie en die kun je helaas niet meten met simpele multimeter.

Daarbij zeggen meetwaarden me niet zo veel. Iets wat meettechnisch top is, hoeft nog lang niet te klinken.

BTW: Ik heb op de fronts in de 2e set ook CS-122 zitten   ;). Misschien dat ze binnenkort vervangen worden door de T2 die ik beneden op de set heb.

Helemaal mee eens .

Je meet helemaal niets en je ziet ook niets op bijvoorbeeld een scoop.

Ik geloofde er dus ook niet in puur vanuit technisch oogpunt gezien.

Toch ga je proberen en dan kom je er achter dat er wel degelijk verschil bestaat en niet te zuinig ook.

Het grootste verschil was de keer dat Andre zijn zilver kabel naar mij mee had genomen dat was met geen pen te beschrijven.

Het hoeft helemaal niet zo duur te zijn allemaal en zeker niet als je ze zelf maakt.

Ik zie het als een kleine ingreep met grote gevolgen een ingreep die door iedereen te volbrengen is .

Mooi zou het zijn als je ook het inwendige helemaal kon aanpakken betreft bekabeling maar er is bij mij wel een grens want waar eindigd het?

Voorts wanneer je tevreden bent met je goedkope kabels dan is dat alleen maar mooi meegenomen maar doe niet net als ik eerst je afsluiten en niet geloven daar het niet te meten is.

Gewoon expirimenteren

Exprimenteren is niets mis mee. Maar gebruik kabels niet om een tekortkoming ergens in je systeem te verhullen en dan roepen dat "deze kabel beter klinkt". Wel even de zaken in het juiste perspectief blijven zien.

Don, vertel eens puntsgewijs welke verbeteringen er bij jou optraden toen je een zilveren interlink ging gebruiken ?

Paul.

okee, master base zie ik dus vanaf.

ik ga wel grindtegels proberen, met rubber.

of iets dergelijks. De cdspeler laat ik zo ivm, eventuele vervanging, omdat ie aan het einde van zn latijn is.

verder:

stroom? netsnoeren zelf maken is dat echt significant beter? en netfilters of betere verdeeldozen??

ik hoor het welweer.

game :)

ik heb een glaasje water op de stoepgels gezet en er waren geen trillingen, helemaal niks....

meer dingen?

gevlochten netsnoeren helpen die echt??

Ik besef dat je voor grote vooruitgang andere componenten zal moeten aanschaffen, maar ik ben gewoon op zoek naar tips , zoals de ausdioquest midnicht ipv de vdhul cs122...

dank game

;)