Jump to content

Tubetraps

Theo
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er ervaringen met Tubetraps om de akoestiek van een kamer te verbeteren? Erg fraai zien ze er meestal niet ook, noch zijn ze goedkoop, maar als ze echt doen wat ze beloven dan zou het de investering waard kunnen zijn.

Zijn er nog verschillende merken die de voorkeur verdienen?

Hai Theo,

Het punt is dat audiozaken die dingen niet hebben zodat je ze kan lenen. Zelf had ik ze zeker uitgeprobeerd en als ze bevielen gekocht. De vraag is waarom audiozaken die dingen niet hebben?

Carl

Carl,

Ik zie ze wel gewoon staan bij Mijn Hifi in Nijmegen en ik ga er dus vanuit dat ze ze ook verkopen. De info over ThingMan in de link van Bees was ook erg interessant.

Ik wel best geloven dat het optimaliseren van de akoestiek een grotere verbetering kan zijn dan het upgraden van componenten. Mijn upgrade-plannen (een Mark Levinson 320S of 32 v.v., een zwaardere ML eindversterker dan mijn 334) kosten ongetwijfeld heel veel meer dan een paar tubetraps.

Wat me nog tegenhoudt is een mogelijke verhuizing op niet te lange termijn. Ik overweeg te verhuizen van Nijmegen naar de regio Oosterbeek/Doorwerth/Wolfheze. Eindelijk eens een mooi groot huis kopen.

Dat kan ik dan gelijk akoestisch goed inrichten.

Hai Theo,

Mijn hifi had die dingen inderdaad in de kleine kamer tegen de achterwand staan, meen ik me te herinneren. Het is weer een tijdje geleden dat ik daar met mijn Linn Axis geweest ben. Ik zal die Thingman eens gaan lezen.

Ik hoop overigens dat het in Doorwert en omstreken niet te rustig is.

Groet,

Carl

Mijn Hifi heeft ze alleen staan als ze toevallig Elektrostaten hebben of net hebben gehad in de luisterruimte. Anders verdwijnen ze in het magazijn.

leg eens uit?

btw...welke elktrostaten/hybrides zijn dat die joey en chandler in friends hebben staan?

Mijn Hifi heeft ze alleen staan als ze toevallig Elektrostaten hebben of net hebben gehad in de luisterruimte. Anders verdwijnen ze in het magazijn.

leg eens uit?

btw...welke elktrostaten/hybrides zijn dat die joey en chandler in friends hebben staan?

Viel mij ook al op dat ze een paar Martin Logans hadden staan... Wie zou daar mee aangekomen zijn op de set van Friends... :rolleyes:

ja en dan ook nog zo weg gedrukt in een hoekje....

:(

kunnen ze beter aan mij geven dan....

bb

ja en dan ook nog zo weg gedrukt in een hoekje....

:(

kunnen ze beter aan mij geven dan....

bb

Ja, ach... Het staat er als decor, dus dan kan ik 't me wel voorstellen. Toch blijf ik wel benieuwd hoe die dingen daar terecht zijn gekomen. Iemand van de cast of de technische mensen die audiofiel is? Of zou ML z'n produkt hebben aangeboden als soort van sluikreclame...? Ben wel benieuwd...

Beste Theo,

Wat dacht je van de absorbers van Fast Audio?

zie deze link: http://www.fastaudio.com/INT/absorber200.html

Ikzelf heb 4 stuks Super Piu in mijn luisterruimte staan. Als je een zwammerig laag, een vertroebeld stereobeeld en een vermoeiende echo :mad2: in je luisterruimte hebt, zul je versteld staan wat deze dingen aan positiefs te bieden hebben! :blink: !!

De rekenservice op hun site is buitengewoon betrouwbaar. Ik heb een FEITELIJKE meting vergeleken met de berekende nagalmtijd van Fast's on-line rekenprogramma; na-ge-noeg dezelfde uitkomst :cool2: !!!

Klinkt tegenstrijdig, maar ik bied ze te koop aan.

Nieuwprijs bedraagt 240 euro per stuk. Vraagprijs weet ik nog niet.

Kom eens langs om jezelf van hun effect een een kale ruimte te horen als je interesse hebt in deze Super Piu's.

Groet,

Erjee.

• 2 weeks later...

Erjee,

Ik doe nog even niks op dit vlak omdat ik van plan ben om een ander huis te kopen. De woonboederij die ik op het oog heb, heeft een living van 80m2. Ik neem aan dat de akoestiek daar heel anders zal zijn dan in mijn 35m2 kamer in een tussenwoning.

Ik ben natuurlijk zeer benieuwd hoe mijn set in zijn omgeving gaat klinken. Op de vloer liggen antieke esterikken, waarover ik een of meer vloerkleden zal leggen. Met meubels en kasten (voor al mijn CD's en boeken) hoop ik verder voor voldoende demping en absorptie te krijgen.

Ik zag laatst bij de concurrent van Mijn ook van die tube traps. Ze waren van Rob Wilms de bedrijfsleider die als ik het goed begreep over ging op Shun Mook. Onwaarschijnlijk verhaal overigens van Shun Mook. Rob Wilms vertelde dat hij daar toch goede ervaringen mee heeft. Meestal klopt het wel wat die zegt. Ik zal eens een keer wat van hem proberen te lenen.

Carl

Hai Theo,

Ik kom er nog wel eens en je krijgt er zonder meer goed advies en service. Iets ander bedrijf, andere benadering en ook andere merken dan Mijn Hifi. Ik denk dat ze ook wat meer in buizen doen. Niets kwaads verder over Mijn Hifi, die Marcel vind ik een aardige en deskundige vent.

Overigens leuk wandelen daar in de buurt.

Groet,

Carl

Dat laatste onderstreep ik. De elyseese velden in Ubbergen zijn buitengewoon fraai wandelen.

Overigens ga ik mijn upgradeplannen voorlopig maar op een laag pitje zetten, nu ik ook verhuisplannen heb. Wel trouwens vorige week nog even een Marantz DV12S2 gekocht.

Het is tijd voor verandering: nieuwe baan (1/2/'5), nieuw huis.