Jump to content

Ook Merksteijn stopt ermee??????????

Robbert
 Share

Recommended Posts

De laatste twee jaren zijn niet de beste geweest. Als de kosten omhoog ging bij het intrekken in het nieuwe pand heeft en de omzet niet volgde, gaat het meestal niet goed....

Puur in het algemeen natuurlijk, ik ken de zaak helemaal niet. ;)

Jemig, wat is het toch wat, de leuke zaakjes gaan allemaal weg. Bij van Merkstein werd ik voor het eerst geprikkeld om buizenversterkers eens wat beter te bekijken.

Alleen de grote ketens blijven over. Zal de komst van de Media Markt in Enschede er wat mee te maken hebben? Het zou mij geenzins verbazen...

nando

De Mediamarkt (en ook BCC trouwens!) zouden best eens het probleem voor deze winkels geweest kunnen zijn. Ook deze ketens verkopen goeie merken. Niet het duurste van het duurste natuurlijk, maar alleen daarvan zal een winkel als Van Merkensteijn of HSC toch ook niet van kunnen bestaan? Mediamarkt en BCC verkopen ook merken als Marantz, Harman Kardon, Denon, Yamaha, het wat duurdere spul van Sony en Pioneer en bijvoorbeeld ook Loewe. Dat soort merken zullen toch ook voor een hoop van de inkomsten van de speciaalzaken zorgen, lijkt mij. Zou dus best kunnen dat Mediamarkt en BCC de druppel waren die de emmers deden overlopen voor deze speciaalzaken...

De Mediamarkt (en ook BCC trouwens!) zouden best eens het probleem voor deze winkels geweest kunnen zijn. Ook deze ketens verkopen goeie merken. Niet het duurste van het duurste natuurlijk, maar alleen daarvan zal een winkel als Van Merkensteijn of HSC toch ook niet van kunnen bestaan? Mediamarkt en BCC verkopen ook merken als Marantz, Harman Kardon, Denon, Yamaha, het wat duurdere spul van Sony en Pioneer en bijvoorbeeld ook Loewe. Dat soort merken zullen toch ook voor een hoop van de inkomsten van de speciaalzaken zorgen, lijkt mij. Zou dus best kunnen dat Mediamarkt en BCC de druppel waren die de emmers deden overlopen voor deze speciaalzaken...

Ik denk inderdaad het laatste, wat dat betreft ben ik blij dat Lansink zowel een onderscheidend assortiment heeft (hoewel ook wel Marantz en Denon) met Quad, Myryad, NAD (zie je niet in Mediamarkt-achtige winkels, zit w

Guest Hubertinus

In Maastricht zit ook niks meer. Zuid-Limburg heeft nu 2 fatsoenlijke audiowinkels. Een in Heerlen en een nog niet zo lang geleden geopende zaak in Meerssen. Een dorpje onder de rook van Maastricht. Ligt wel aan de wind natuurlijk...

Hubertinus

Nee, Lansink is klein maar gaat voorlopig nog lang niet weg, verwacht ik. Hij is de enige speciaalzaak voor klassieke muziek in de provincie Overijssel [...]

Waar zit Lansink?

Oldenzaal. Ligt vlak bij Hengelo, voor het geval je niet bekend bent in de buurt :)

Oldenzaal.

Ah, merci.

Voor het geval je een beetje bekend bent in Oldenzaal: vlak bij de Vijfhoek :)

Als je vanaf de rotondes uit de richting Hengelo komt, ga je zo het centrum van Oldenzaal in, je parkeert de auto ergens vooraan en je loopt richting de Vijfhoek. Een stukje voor het einde van de straat zie je dus een zwart uithanbord met 'Lansink' daarop. Het is een relatief smalle winkel, maar wel aardig diep.

Hij heeft niet veel spul staan, maar kan wel behoorlijk wat bestellen. Volgens mij is ie op maandag gesloten :)

• 3 weeks later...
Voor het geval je een beetje bekend bent in Oldenzaal: vlak bij de Vijfhoek

Hiermee vindt ik het wel. Maar 'ns een zaterdagochtend aan besteden.

En? Ben je er inmiddels al eens geweest? :)