Jump to content

CD-Recorder herkend signaal niet van cd-speler

zaffel
 Share

Recommended Posts

Ik heb een cd-recorder en een goedkope 75ohms coaxiale kabel. Als ik synchroon wil opnemen krijg ik de melding dat ik de cd al eerder heb gestart. Dit terwijl ik de cd niet eens heb gestart. De cd-recorder blijft de melding geven, check input cd. Zou het ook kunnen dat de coax aansluiting van de cd-speler defect is?

Met een optische kabel van Oehlbach heb ik geen problemen.

Hoe kan dit, is die goedkope kabel niet goed afgeschermd of niet helemaal 75ohm en is de cd-recorder daar gevoelig voor. Zou een goede coax kabel van bv Oehlbach wel werken??? Cd-recorder en cd-speler staan op elkaar, misschien geeft dat storing in de coaxkabel???

:(

Nee, de kabel maakt geen potjandriedubbeltjes uit, excusez le mot. Het zou natuurlijk kunnen dat de coaxiale uitgang of ingang kapot is. Het kan niet aan de kabel liggen, tenzij de kabel kapot is. De kabel zelf is gewoon altijd (nou ja, in principe altijd) 75 Ohms. De pluggen nagenoeg nooit, hoe duur ze ook zijn. Maakt allemaal niets uit, allemaal hetzelfde gedoe.

Zoek dit probleem niet in de kabel, tenzij de kabel dus echt kapot is...

Die 75 Ohm heeft ten eerste helemaal niets met de elektrische weerstand te maken :) Als je dat bedoelde Beunky :)

Of er zit een breuk in de kabel of je coaxiale uitgang ingang is stuk (en dan maar hopen dat er een breuk in de kabel zit, dat zal het minst duur zijn om te vervangen :) )

Die 75 Ohm heeft ten eerste helemaal niets met de elektrische weerstand te maken :) Als je dat bedoelde Beunky :)

Of er zit een breuk in de kabel of je coaxiale uitgang ingang is stuk (en dan maar hopen dat er een breuk in de kabel zit, dat zal het minst duur zijn om te vervangen :) )

Jij snapt het, dat bedoel ik.

Een multimeter zou uitkomst kunnen bieden.

En anders een ander digitaal kabeltje lenen en eventueel met een andere cd speler waar de coaxiale uitgang het zeker van doet de goede componenten "uitsluiten"

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb een andere dig.coaxkabel erop gezet, gaf hetzelfde probleem. Een andere cd-speler aangesloten met een optische kabel, dit werkt wel goed.

Ik vermoed dus dat de coax aansluiting op mijn cd-speler defect is. Een multimeter heb ik niet, hellaas. :(