Jump to content

Luidsprekers gezocht

beunky
 Share

Recommended Posts

Hoi Beunky,

Staat die kamer zo vol dat je geen ruimte hebt voor stands? Ik speel zelf in een ruimte van 4 x 3 meter met Magnepans. Misschien is dat wat? Die zijn natuurlijk behoorlijk plat. Ik moet er wel bij zeggen dat genoemde ruimte alleen is ingericht op muziek, dus behalve een zitbankje en een ondiepe boekenkast staat er niet veel.

Hoi Beunky,

Staat die kamer zo vol dat je geen ruimte hebt voor stands? Ik speel zelf in een ruimte van 4 x 3 meter met Magnepans. Misschien is dat wat? Die zijn natuurlijk behoorlijk plat. Ik moet er wel bij zeggen dat genoemde ruimte alleen is ingericht op muziek, dus behalve een zitbankje en een ondiepe boekenkast staat er niet veel.

Ja, zo vol staat die ruimte. Bureau, bed en kasten...

En er kan niets van weg...

Ik kan bijvoorbeeld niet 's morgens naar zolder lopen om mijn kleren te pakken, dat gaat niet door ;):)

De keuze wordt heel gemakkelijk:

De volgende speakers vallen af:

- speakers die duurder zijn dan 1000 euro per paar.

- vloerstaande speakers.

- speakers met een bass-reflex poort aan de achterkant.

- de speakers die hiervoor in het topic al afgeschoten zijn.

- geen speakers die de quad combinatie te zwaar belasten.

Dan hou je maar een paar verschillende speakers over!

:D:rolleyes:

Met andere woorden:

Zijn er nog ontwikkelingen?

De keuze wordt heel gemakkelijk:

De volgende speakers vallen af:

- speakers die duurder zijn dan 1000 euro per paar.

- vloerstaande speakers.

- speakers met een bass-reflex poort aan de achterkant.

- de speakers die hiervoor in het topic al afgeschoten zijn.

- geen speakers die de quad combinatie te zwaar belasten.

Dan hou je maar een paar verschillende speakers over!

:D  :rolleyes:

Met andere woorden:

Zijn er nog ontwikkelingen?

Er zit nog het een en ander in de pijpleiding, maar het wordt min of meer vertraagd door ouders die het allemaal wel

:rolleyes: hoi ik heb ong zelf ook deze ruimte heb quad 11l probleem bij jouw is dat de meeste luidsp.boxen de poort aan de achterkant hebben je kan er evt een prop indoen maar gaat ten koste van het laag ik zelf heb een rel quake voor het laag aangevuld kijk ook eens naar chario [weet niet zo gauw welk type wel mooi gebouwd] deze heeft de poort naar beneden zodat je met plaatsing tegen de muur dit bijna niet heeft er zijn nog meerdere merken die dit bezitten

En de Thiel 0.5?

uhm MJ?? :D

Hey PD,

Ik ben opeens weer wakker :D:P

De CS.5 staat hier naar alle tevredenheid te spelen, heeft uiteindelijk het volume van een grote boekenplankluidspreker, maar is wel 80 cm hoog.

Niet helemaal wat je zoekt ben ik bang.

Wel hebben ze de poort aan de voorkant, geven ze niet te veel laag in een kleinere ruimte, wel hebben ze wat ruimte nodig om hun heen.

Wat ze geven is, mits goed geplaatst, een transparant dynamisch klankbeeld met veel breedte en diepte.

Zo goed PD?

grtn mj

• 2 weeks later...

Ik heb dit buitengewoon mooie luidsprekertje aangeschaft vandaag:

image235.gif

Morgen ga ik hem thuis aansluiten en eens uitgebreid voor zover mogelijk uiteraard beluisteren. Ik moet dan daarna nog wel bezig om de boel fatsoenlijk te plaatsen, beetje fatsoenlijke speakerkabel (goeie lengte en zo, altijd handig :D ), en uiteraad: heel veel genieten :D :D :D

Ik heb dit buitengewoon mooie luidsprekertje aangeschaft vandaag:

image235.gif

Morgen ga ik hem thuis aansluiten en eens uitgebreid voor zover mogelijk uiteraard beluisteren. Ik moet dan daarna nog wel bezig om de boel fatsoenlijk te plaatsen, beetje fatsoenlijke speakerkabel (goeie lengte en zo, altijd handig :D ), en uiteraad: heel veel genieten :D :D :D

Gefeliciteerd Beunky! Hopelijk bevallen ze je net zo goed als de mijne mij bevallen ;):D:P

1000 euro Da's wel 'n nette prijs !

Neu, ze kosten 200 :D:D:D:D:D:D

Zijn de modelletjes uit de jaren tachtig he :)

Hoe he klinkt, nou daar kan ik kort over zijn:

goed, boven verwachting goed, maar het kan nog beter. Ik moet ze nog goed plaatsen et cetera.