Jump to content

Laser geleider in de cdspeler

theo technics
 Share

Recommended Posts

Ik heb de Yamaha uit m'n 2de set behandeld met Langzeit Fett. Dat is eoa grijs goedje en dat doet het perfect. Het wordt ook gebruikt bij de draaiende delen van een videorecorder, omdat het geen kunstof aantast. Ik weet alleen niet meer waar het besteld is. Ik heb het via 't werk. Waarschijnlijk bij Display (DIL).

Hallo heren,

Wie van u weet wat voor een vet ze gebruiken, op die geleiders waar de laser langs loopt?

Groetjes Theo

Naaimachine olie, gebruik ik al jaren en daarop loopt mijn Cd speler als een trein (Zonder vertragingen hoor :lol: ).

Naaimachine-olie is hartstikke dun. Het nadeel is dan dat het snel wegloopt, of overal terecht komt. De starter had het over vet. Als je vet zoekt dat smeert en blijft zitten, dan gaat er voor mij niks boven kopervet(pasta). Dit kan ook tegen hoge temperaturen en drukken. Ik geloof wel dat het tegenwoordig officieel niet meer mag.

Als je vet zoekt dat smeert en blijft zitten, dan gaat er voor mij niks boven kopervet(pasta). Dit kan ook tegen hoge temperaturen en drukken.

Dat wordt gebruikt in de autotechniek om bouten in remmen vast te zetten. Voor het smeren van geleidestangen in cd-spelers is het veel te stug.

Een schitterende goede morgen mensen,

Ik wil iedereen bedanken voor de tips en reacties.

Ik ga van de week eerst eens bellen voor dat vet waar Sodejuu het over had.

Naaimachine olie is idd te dun, en dat goudvet is niet soepel genoeg te dik dus.

Het vet wat er idd op zit is een witachtig goedje, ik vermoet een silicone vet is of zo.

B)

Naaimachine olie is idd te dun, en dat goudvet is niet soepel genoeg te dik dus.

Het vet wat er idd op zit is een witachtig goedje, ik vermoet een silicone vet is of zo.

B)

Ik ben er ook nog eens achteraan gegaan. Dat vet waar ik het over had is er in 2 varianten. Wit en grijs. Beiden hebben dezelfde functie en zijn speciaal voor de gevraagde toepassing gemaakt. Het grijze goedje heeft nog grafietpoeder erin zitten. Dat verhoogd de glijcapaciteit. Het witte spul is bedoeld voor smering van nylon mechanica.

Dat Langzeit Fett is idd bij Display besteld. DIL heeft een groot deel daarvan ook in hun assortiment, heb het echter niet op hun website kunnen vinden. Misschien ff bellen???

Als je vet zoekt dat smeert en blijft zitten, dan gaat er voor mij niks boven kopervet(pasta). Dit kan ook tegen hoge temperaturen en drukken.

Dat wordt gebruikt in de autotechniek om bouten in remmen vast te zetten. Voor het smeren van geleidestangen in cd-spelers is het veel te stug.

Het is niet om bouten vast te zetten, maar om te zorgen dat die bouten later weer los kunnen komen.

Het is niet om bouten vast te zetten, maar om te zorgen dat die bouten later weer los kunnen komen.

Kopervet is niet glijdend, maar geleidend. Het is een corrosiewerend vet dat koperdeeltjes bevat zodat er ook een electrisch geleidend contact mee gemaakt kan worden. Het is in eerste instantie om corrosie tegen te gaan bij electrische klemkontakten (accupolen, professionele electrolyseapparatuur, anodiseerbaden etc)

Kopervet is niet glijdend, maar geleidend. Het is een corrosiewerend vet dat koperdeeltjes bevat zodat er ook een electrisch geleidend contact mee gemaakt kan worden. Het is in eerste instantie om corrosie tegen te gaan bij electrische klemkontakten (accupolen, professionele electrolyseapparatuur, anodiseerbaden etc)

Het zal best dat het daar oorspronkelijk voor bedoeld was, maar het doet wonderen bij bouten in motoren e.d. omdat het zo goed tegen drukken en hitte bestand is.

B)

Ik ben er ook nog eens achteraan gegaan. Dat vet waar ik het over had is er in 2 varianten. Wit en grijs. Beiden hebben dezelfde functie en zijn speciaal voor de gevraagde toepassing gemaakt. Het grijze goedje heeft nog grafietpoeder erin zitten. Dat verhoogd de glijcapaciteit. Het witte spul is bedoeld voor smering van nylon mechanica.

Dat Langzeit Fett is idd bij Display besteld. DIL heeft een groot deel daarvan ook in hun assortiment, heb het echter niet op hun website kunnen vinden. Misschien ff bellen???

Hoi Sodejuu,

Ik ga idd eerst effen bellen met DIL, ik kon het ook niet vinden op hun page.

En kijken of ze ook natuurlijk leveren aan particulieren.

Tot zover bedankt voor je moeite ;)

Groetjes Theo

Hoi Theo,

Deze vond ik op een duitse zoekmachine via 'langzeitfett', kun je waarschijnlijk zo bestellen.

Groeten Fritzzel

http://www.schlauer-preisvergleich.de/Kategorie/3690.html

http://www.schlauer-preisvergleich.de/Ange...7a022a0fe1d939&