Jump to content

Eichmann-pluggen

Manus
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar dagen de Nordost Blue Heaven-interlink in huis. Besteld in de USA, dat scheelt nogal wat eurootjes. Had deze interlink een paar maanden geleden op proef en dat beviel prima, vandaar.

Alleen had het proefexemplaar 'gewone' RCA-connectoren (Moonglo?) en het nieuwe exemplaar Eichmann-plugs. En die pluggen van het nieuwe exemplaar zitten me te los. Een kleine aanraking is vaak al genoeg om de snoeren uit de versterker dan wel voorversterker te laten vallen. Is hier een oplossing voor, zonder nou meteen de pluggen te vervangen door andere?

Met vriendelijke groeten,

Manus

Hoe zie ik of het bullet-plugs zijn

Het merk staat op de plug. Daarnaast zie je het aan de kleur en het materiaal: (blauw) plastic. Als het inderdaad dit type plug is, kan ik me niet voorstellen dat ze zo los zitten. Normaal kost het vrij veel kracht om de plug op het chassisdeel te krijgen. Heb je de plug wel ver genoeg op het chassisdeel gedrukt? Als het goed is zie je na inpluggen nagenoeg niets meer van het chassisdeel.

Groet,

Henk

Nou, heb net nog even de site bezocht van Eichmann. De pluggen die ik er nu aan heb zitten zijn beslist geen bullet plugs. Sterker nog, ik heb eerder het idee dat de pluggen op het proefexemplaar Eichmanns waren, naar de afbeeldingen te oordelen. En die zaten inderdaad stevig vast.

Ik zal thuis nog eens kijken wat voor een pluggen er op het nieuwe exemplaar zitten. Misschien zijn het dat juist wel de standaardpluggen die Nordost levert. Het vergulde uiteinde kun je in elk geval tot aan de kabel zelf indrukken. Kent iemand dit soort cinches?

Manus

Nou, het 'probleem'is opgelost. Het zijn de eigen pluggen van Nordost. Maar ook hier is het een kwestie van de aansluiting goed aandrukken. Bedankt!

Manus

Nou, het 'probleem'is opgelost.  Het zijn de eigen pluggen van Nordost. Maar ook hier is het een kwestie van de aansluiting goed aandrukken. Bedankt!

Manus

NordOst gebruikt toch Neutrik Profi pluggen (met zo'n verend massa-deel)? Die klemmen ook hartstikke goed.

Ha Sodejuu,

Dat zijn ze. Inderdaad zit er bij Nordost blauwe krimpkous overheen.

Manus