seoman Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Hoi Allemaal Ik las dat henrie nieuwe oordoppen had gekocht. Dat wil ik ook. Ik heb wat wensen. -soepel en kort snoer (mijn huidige doppen verstijven bij deze temp.) -goed geluid vergelijkbaar met de Senheisser HD570 -ze moeten in mijn oor kunnen (de huidige vallen uit mijn oorschelp) Roept u maar! groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Hoi Simon, Ik heb wel nieuwe doppen, maar heb ze niet zelf gekocht (gekregen op m'n verjaardag). Dan had ik waarschijnlijk wel anderen uitgezocht Nee, grapje. Ze zijn niet erg slecht of zo hoor, in tegendeel, ze zitten prima, beter dan de standaard Philips-doppen die bij m'n Expanium zaten en ze klinken best aardig. Ze neigen een beetje naar helder soms. En soms wil je wat meer bas. Aan de andere kant, het boemt ook een stuk minder dan met de Philipsen en die klonken bij nader inzien toch wel erg 'loudness'-achtig. Nu ik er aan gewend ben, wil ik niet meer terug naar de oude Philipsen. Over het algemeen klinkt het dus beter dan de oudjes. Die oudjes begonnen trouwens ook stuk te gaan: bij sublaag en flinke kickdrums kraakten ze. Das de hoofdreden dat ik nieuwe wilde hebben. En nu blijken de nieuwe nog beter te klinken ook Volgens mijn ouders had de verkoper het erover dat het verschil met de mijne en een paar iets goedkopere was dat deze wat meer bas liet horen en wat lager zou gaan. Nou, dan wil je die andere niet dus Oh ja, het zijn Sony's. Het type weet ik zo niet, maar dat kan ik wel ff voor je opzoeken als je wilt. Doe ik dan wel als ik vanavond thuis ben. Het draad dat eraan zit is prima. Behoorlijk flexibel (volgens mij zit er een hoop lucht in, of katoen of zo). Ik weet niet wat het doet als je het een poos om een discman gewikkeld laat zitten, maar tot nu toe blijft het prima. Ik vervoer het in m'n tas altijd in zo'n standaard Sony-doosje waarin je het kunt oprollen. Dan blijft het prima. De draad van m'n Philipsen was helemaal gevormd door de discman, waar ie altijd omheen gewonden zat en was sowieso ook stugger. Er zit geen 'afstandsbediening' in (vind ik prima, en anders heb ik die van Philips nog), het contact is verguld (of iets wat er op lijkt ) en beter dan dat van de Philipsen die kraakte als ik 'm ronddraaide. Prijs is iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Hallo, Ik heb ook een hele zoektocht gehad naar goede oordopjes die niet snel kapot gingen. Heb Zony's gehad van 40 gulden die na 4 weken ontzettend vervormden en draadjes los gingen m.a.w dus kapot waren (door gewoon dagelijks gebruik, op de fiets en in de bus). En zo heb ik nog enkele Zony's en Philipsen (die toch goed klinken) gehad die snel kapot gingen en toch aardig duur waren. Toen heb ik eens een stel Sennheiser MX300 gekocht, deze hebben het een jaar volgehouden! Toen later MX400 gekocht die ik nogsteeds gebruik. Ook is de garantie op deze MX400 erg aantrekkelijk (2 jaar).. Ik zoek overigens ook weer een stel andere. Die net wat duurder mogen kosten en nog mooier moeten klinken (maar geen oorwarmers, bitte).. Prettig weekend! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Toen heb ik eens een stel Sennheiser MX300 gekocht, deze hebben het een jaar volgehouden! Vind je dat lang dan? Die Philipsen hebben het bijna 3 jaar uitgehouden en zijn in principe nog steeds prima. Alleen sublaag kunnen ze niet aan. Gewoon muziek luisteren gaat nog prima, alleen Massive Attack oid vinden ze niet leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 december 2003 Author Report Share Posted 12 december 2003 Bij mijn iriver imp550 zitten senheisers maar die zijn niet naar mijn smaak. Het geluid is wel ok maar de praktische aspecten zijn beroerd. Ik zit aan de Sony MDR ex71sl te denken. Het snoer is heel kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 december 2003 Author Report Share Posted 12 december 2003 Lachen man!! Ik 2weg oordoppen gevonden! Mag wat kosten $500!! --- shure --- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Lachen man!!Ik 2weg oordoppen gevonden! Mag wat kosten $500!! --- shure --- Die zijn geloof ik laatst ook eens ergens hear langsgekomen. Lachuh idd... Hoe krijgen ze er 2 in zo'n dopje vraag je je dan toch af. En het wisselfilter, waar zit die? Ook in de doppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 december 2003 Author Report Share Posted 12 december 2003 Lachen man!!Ik 2weg oordoppen gevonden! Mag wat kosten $500!! --- shure --- Die zijn geloof ik laatst ook eens ergens hear langsgekomen. Lachuh idd... Hoe krijgen ze er 2 in zo'n dopje vraag je je dan toch af. En het wisselfilter, waar zit die? Ook in de doppen? Ja die zitten er ook in. Je kunt ze door 't plastik zien zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 13 december 2003 Report Share Posted 13 december 2003 het wisselfilter van de shure zit niet in die oordopjes. Het zit in het snoer. Ik speel met de E2c van shure die volgens hetzelfde principe werken, maar slechts een enkele driver kent ipv tweeweg. Voor of nadeel is dat ze in je oren gaan en je vrijwel van de buitenwereld afgesloten bent. Ideaal voor in het vliegtuig of andere lawaaiachtige omgevingen. Met mijn portable minidisc recorder en de shures heb ik bijna volwaardig hifi geluid in superklein formaat. Voor mij helemaal ideaal bij het fietsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 december 2003 Report Share Posted 13 december 2003 Om nog even op mijn oordoppen terug te komen, ik heb de Sony MDR-E838LP. Staan gek genoeg niet op de Sony-site, maar ze lijken erg op de MDR-E828LP. Er zit een doosje bij zoals bij bijvoorbeeld de MDR-E931LP/N. Wat specs: Type: Open air, dynamic Driver units: 16mm (diameter), dome type Power handling capacity: 50mW Impedance: 16Ohm, at 1kZ Sensitivity: 108dB/mW Frequency response: 10-23.000Hz Cord: 1,2m neckchain style OFC litz cord with gold plated stereo mini plug Mass: Approximately 5g (without cord) Supplied accessories: Earpads (2; gebruik ik niet want wordt wat krap in m'n oren ), Compact case Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 december 2003 Report Share Posted 13 december 2003 Ik zou,als ik aan nieuwe toe zou zijn,weer voor de AKG K-400 kiezen. Kan alles met gemak aan,en zit ook nog eens erg aangenaam. Trouwens,als ik tv kijk,en ik zie opnames van recording-sessies,gebruikt men vaak ook de AKG in de studio. Probeer 't eens zou ik zeggen --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 december 2003 Report Share Posted 13 december 2003 Ik zou,als ik aan nieuwe toe zou zijn,weer voor de AKG K-400 kiezen.Kan alles met gemak aan,en zit ook nog eens erg aangenaam. Trouwens,als ik tv kijk,en ik zie opnames van recording-sessies,gebruikt men vaak ook de AKG in de studio. Probeer 't eens zou ik zeggen --Hans. Het gaat hier over die kleine dopjes die je in je oor stopt, Hans. Niet over studio-hoofdtelefoons. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat die dingen die ze volgens jou in studio's gebruiken oordopjes zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 december 2003 Author Report Share Posted 13 december 2003 Die closed versions zijn voor mij het interesantst. Weg met de wind, autos en scooters. Als ik een koptelefoon op heb dan wil ik ook niets met de wereld te maken hebben. Als ik 't effe beredeneer dan zijn ze ook veel beter bestand tegen regen. zijn die shure 2 echt goed? Beter dan mijn HD570 of HD265. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts