demon Posted 15 oktober 2001 Report Share Posted 15 oktober 2001 goeiesmorges ik zal eens een verhaaltje doen over ome henk zijn set ik heb vandaag ome henk zijn set eens even beluisterd een hele leuke ervaring de Audio Physic Avanti II vond ik zeer mooi van ontwerp en nog beter ze klonken ook goed naar mijn mening zouden ze alleen nog iets dieper mogen komen ik miste de diepgang maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening ik was zeer onder de indruk van de Transrotor Leonardo 25 zoveel emotie meer dan de Sphinx Project 32 wie naar mijn mening toch zeer beslist niet slecht speelt maar ik mis wat emotie in de sphinx ten opzichte van mijn mijn eigen cambridge cd3. maar dat haalt ome henk zijn transrotor wel weer met gemak naar voren maar het set van ome henk klonk zeer strak maar jammer genoeg met de interlinks de Madrigal HPC die ome henk er achter heeft liggen krijg je een snerpend hoog en toen kwamen de taf interlinks erachter bij de cd-speler en de voorversterker maakte dit weinig verschil alleen bij de voor en eind versterker haalden de interlinks het snerpende hoog eruit maar de combinatie op zich vind ik zeer mooi klinken een 8 voor je set ome henk demon die weer een luisterervaring rijker is en nog steeds een hekel heeft aan verhaaltjes schrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 16 oktober 2001 Report Share Posted 16 oktober 2001 Demon, In de ledenlijst vind je alle details... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 16 oktober 2001 Author Report Share Posted 16 oktober 2001 ik denk ff kijken of het iemand opvalt hiermee heb je een bankiertje gewonnen zelf ophalen en betalen in sneek Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 16 oktober 2001 Author Report Share Posted 16 oktober 2001 Op dit moment heb ik de apparatuur tussen de speakers staan, en dit zo blijft zo. Vanzelfsprekend heeft mijn vrouw hierin geen stem ik denk dat je het dan beter voor elkaar hebt dan de gemiddelde nederlander Demon die blij is dat de enige stem hier in mijn opstelling nog steeds mijn stem is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 oktober 2001 Report Share Posted 16 oktober 2001 Beste Demon, Bedankt voor je leuke review! De ideale set bestaat niet, maar als jij Henk z'n set 8 punten geeft, komt 'ie daar toch aardig mee in de goede richting! Enigszins verbaasd ben ik wel over de, door jou beschreven, klankeigenschappen van de Madrigal HPC. Ik ken deze kabels zeer goed omdat ze enige maanden in m'n eigen set hebben gezeten, in afwachting van Madrigal CZ Gel 1 kabels. Ik zou deze kabels eerder als neutraal met lichte voorkeur voor warmte willen omschrijven. De klankeigenschappen deden mij een beetje aan MIT-kabels denken! Ik vraag me dus nu wel af waar de "scherpte" in Henk z'n set door ontstaat! Het kan in ieder geval van alles zijn, en zonder te luisteren kan ik daar dus geen oordeel over vellen! In ieder geval m'n complimenten voor je review, als je het vaker gaat doen ga je het schrijven vast leuker vinden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 17 oktober 2001 Author Report Share Posted 17 oktober 2001 wij beiden hoorden echt dat het schelle er af was als je de taf tussen de voor en eindversterker knoopte maar op zich vond het met de taf tussen de voor en eindversterker vooral mooier klinken vanwege dat schelle en naar mijn mening kwam ie net iets dieper en dit hele verhaal hang een set zijn punten er natuurlijk vanaf waarmee je het vergelijkt ik vond het vooral jammer dat ik in de sphinx niet die emotie vond die ik in muziek zoek wat ik thuis wel weer hoor demon die niet te vaak revieuws schrjven gaat want dat te veel tikwerk vind ik ben liever lui dan moe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 oktober 2001 Report Share Posted 17 oktober 2001 Geplaatst door demon:wij beiden hoorden echt dat het schelle er af was als je de taf tussen de voor en eindversterker knoopte maar op zich vond het met de taf tussen de voor en eindversterker vooral mooier klinken vanwege dat schelle en naar mijn mening kwam ie net iets dieper Dit betekend dat de TAF een heel goeie demper (lees laagdoorlaatfilter) is, dus waarschijnlijk een kabel met een heel hoge capaciteit. En juist die demping wil je niet hebben, omdat dit een filter is dat invloed heeft op de ingangsimpedantie van de versterkertrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 17 oktober 2001 Author Report Share Posted 17 oktober 2001 maar hoe kan het dan in verhouding bij mij zo los klinken en strak in het laag en niet te laag ik heb er andere kabels 8er gehad en dan klonk het gewoon rommelig in het laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 oktober 2001 Report Share Posted 18 oktober 2001 Geplaatst door demon:maar hoe kan het dan in verhouding bij mij zo los klinken en strak in het laag en niet te laag ik heb er andere kabels 8er gehad en dan klonk het gewoon rommelig in het laag Dit kan door de iets hogere ingangsimpedantie van de versterker. Dan wordt het weer wat gecompenseerd. Het is zowiezo altijd een kwestie van de combinatie. Bij jou harmoneerd het, bij Ome Henk een stuk minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 november 2001 Report Share Posted 24 november 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Audiopaul en Sodejuu, Jullie hebbeb toch ook even mogen proeven van "mijn set" Hebben jullie helemaal niet te melden, of vinden jullie dit te confronterend Groetnis, Rookie Henk die kritiek altijd positief opvat Beste Henk, Je moet mij nu toch wel zodanig kennen dat ik geen enkele confrontatie uit de weg ga! Uiteraard heb ik best wel wat te melden over jouw set, maar eerlijk gezegd heb ik t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 november 2001 Report Share Posted 24 november 2001 Zie laatste posting v.blz. P.S.: Bedankt voor de broodjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 12 december 2001 Author Report Share Posted 12 december 2001 zeg ome henk alvast gefeliciflapstaard met je eeuwige forumkoningschap benieuwd wat ik over een aantal postings word maar ik ben benieuwd hoe ben je tevreden over je luidsprekerkabel en of je al aan het klooien bent geslagen met het complete interlink gebeuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 13 december 2001 Author Report Share Posted 13 december 2001 Oh ja, mocht je nog eens willen luisteren/oordelen, je weet me te vinden... daar hou ik je aan alleen ik wacht wel even af tot je monster interlink gebeuren ook kompleet is dan hoor je binnenkort vanzelf wel wat van me Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 december 2001 Author Report Share Posted 22 december 2001 ligt het aan mij of mis ik ome henk al 10 dagen zit ie op de canarische eilanden ofzo ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 december 2001 Report Share Posted 22 december 2001 Geplaatst door demon:ligt het aan mij of mis ik ome henk al 10 dagen zit ie op de canarische eilanden ofzo ????? Jawel, op dat Canarisch "schiereiland" vlak onder Denemarken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 april 2002 Report Share Posted 12 april 2002 Geplaatst door Ome Henk:[QB] Ten vierde heb ik sinds kort een Monster Cable Sigma M2000 tussen pp en vv. Hier had ik eerst de SW-Silver bullit tussen. Deze kabel zit er nog te kort tussen om goed de verschillen aan te geven. [QB] WAT, je hebt mijn met liefde gemaakte SW-Silver Bullit vervangen door een stuk standaard touw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 april 2002 Report Share Posted 12 april 2002 Geplaatst door Ome Henk: Oeps, waarom lees jij dit soort berichten zo nauwkeurig Na een paar weken gaat ie er weer voor een paar weken tussen hoor Wat er daarna gebeurt Laat 't niet nog een keer gebeuren !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 mei 2002 Report Share Posted 18 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk:...en mochten er mensen zijn die denken: Tsjeemig, zo'n topset en dan nog niet tevreden Mmmmmmm, denk ik dan. Ik ben een rasechte Fries en ik ben inderdaad niet zo snel tevreden. Ik streef naar het ultieme (lees Utopia) en WEET dat ik dat nooit zal bereiken... Zolang je maar tevreden blijft en van je muziek kan genieten, want anders wordt je topset al gauw een tob-set Overigens ben ik zelf op dit moment ook niet helemaal tevreden. Hoe beter je set wordt, hoe erger de akoestiek van de luisterruimte je parten kan gaan spelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 10 juni 2002 Report Share Posted 10 juni 2002 Geplaatst door Audiopaul: Hoe beter je set wordt, hoe erger de akoestiek van de luisterruimte je parten kan gaan spelen! Misschien is dat zo,ligt dan voornamelijk aan de speakers.Mijn ervaring is wel dat een goede speaker altijd goed klinkt als je 'm gewoon ergens neerpleurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 juni 2002 Report Share Posted 10 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld: Misschien is dat zo,ligt dan voornamelijk aan de speakers.Mijn ervaring is wel dat een goede speaker altijd goed klinkt als je 'm gewoon ergens neerpleurt. Ja hoor, Gerrit, droom maar lekker verder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juni 2002 Report Share Posted 10 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld: Misschien is dat zo,ligt dan voornamelijk aan de speakers.Mijn ervaring is wel dat een goede speaker altijd goed klinkt als je 'm gewoon ergens neerpleurt. Zet ze dan maar op zolder met een laken erover, dan kan er ook niks aankomen. Als je werkelijk hierin gelooft, moet je toch maar eens op bezoek bij de KNO-arts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 11 juni 2002 Report Share Posted 11 juni 2002 Serieus,als iemand zegt"het klinkt niet thuis" kun je schuiven wat je wil,het gaat hooguit iets beter klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Inderdaad een extreem geval,sommige mensen vinden dit trouwens mooi klinken. Wat ik mooi vind,Quad,maar ja ook weer een extreem geval,B&W 801 klinkt ook goed maar oersaai.Een paar weken geleden bij Remo geweest,in ruimte nr.1 geluisterd,niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Inderdaad een extreem geval,sommige mensen vinden dit trouwens mooi klinken. Wat ik mooi vind,Quad,maar ja ook weer een extreem geval,B&W 801 klinkt ook goed maar oersaai.Een paar weken geleden bij Remo geweest,in ruimte nr.1 geluisterd,niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Maar wat is een goede speaker,veel goede speakers zijn bass-reflex,als je daaraan meet zakt je broek af,hetzelfde geldt voor voor labyrinth systemen met als absoluut dieptepunt het 2-weg labyrinth,heb er even Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts