Jitze Posted 27 oktober 2002 Report Share Posted 27 oktober 2002 De afgelopen VAD heeft mij een element - op proef - opgeleverd, een Japans product hetwelk sinds kort in Nederland wordt geimporteerd door Music Matters te Den Haag. Laat ik even vooropstellen dat het navolgende uitsluitend de weergave van een eerste indruk is, het element heeft er slechts een paar uur opzitten en er staat nog een directe vergelijking met mijn huidige Micro Benz L 0.4 op het programma. Echter , mogelijk dankzij de verbeteringen aan generator en ook de wijze waarop de naald is geslepen, dringt zich een bijzondere belevenis op, ik heb een paar uur ademloos zitten luisteren. De weergave is meer gedetailleerd, er wordt een bijzonder hoge resolutie bereikt, het geluid is evenwichtig, hoog, midden en laag zijn "natuurlijk" aanwezig, het klopt gewoon........ Op dit moment lees ik een verhaal van de ontwerper, Hisayoshi Nakatsuka, waarin hij beschrijft welke problemen opgelost zijn met dit nieuwe generator ontwerp. De komende tijd zal ik proberen meer in woorden te vangen en verwijs hier voor dit moment naar de ontwerper. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 oktober 2002 Author Report Share Posted 28 oktober 2002 Technische gegevens ZYX 100 Fuji Silver MC 0,24 mV - highuitvoering 0,48 mV 10 Hz - 80 KHz ( 10Hz - 20 KHz +/- 1 dB ) Kanaalscheiding > 30 dB Kanaalgelijkheid < 0,5 dB Compliance 15 x 10-6 cm/dyne Gewicht plm 5 gram Naald MicroRidge geslepen Boron Cantilever Puur zilver spoelen, op bijzondere wijze gewikkeld. Prijs € 1.900,00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 oktober 2002 Report Share Posted 28 oktober 2002 Geplaatst door Jitze:Technische gegevens ZYX 100 Fuji Silver MC 0,24 mV - highuitvoering 0,48 mV 10 Hz - 80 KHz ( 10Hz - 20 KHz +/- 1 dB ) Kanaalscheiding > 30 dB Kanaalgelijkheid < 0,5 dB Compliance 15 x 10-6 cm/dyne Gewicht plm 5 gram Naald MicroRidge geslepen Boron Cantilever Puur zilver spoelen, op bijzondere wijze gewikkeld. Prijs € 1.900,00 ehhhhhh!!! Ik vind €1100 voor een BM L2 al meer dan genoeg hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 oktober 2002 Author Report Share Posted 28 oktober 2002 Geplaatst door sodejuu: ehhhhhh!!! Ik vind €1100 voor een BM L2 al meer dan genoeg hoor Hier leg je de vinger op het pijnlijke puntje................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Jitze:Technische gegevens ZYX 100 Fuji Silver MC 0,24 mV - highuitvoering 0,48 mV 10 Hz - 80 KHz ( 10Hz - 20 KHz +/- 1 dB ) Kanaalscheiding > 30 dB Kanaalgelijkheid < 0,5 dB Compliance 15 x 10-6 cm/dyne Gewicht plm 5 gram Naald MicroRidge geslepen Boron Cantilever Puur zilver spoelen, op bijzondere wijze gewikkeld. Prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Jitze: Laat ik even vooropstellen dat het navolgende uitsluitend de weergave van een eerste indruk is, het element heeft er slechts een paar uur opzitten en er staat nog een directe vergelijking met mijn huidige Micro Benz L 0.4 op het programma. Groet Jitze En hoe is de vergelijking afgelopen Wij, als ik ook voor anderen mag spreken , zijn zeer benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 november 2002 Author Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Ruud: Haast net zulke goede cijfertjes als een goed afgesloten Colibri Zo zie je maar weer hoe je met cijfers kunt rommelen, overigens heb ik ze er niet voor niets later toegevoegd................. Mijn verhaal is begonnen met een stukje over de klank van het element, ook al niet voor niets en in deze heeft het in het geheel geen verwantschap met een Colibri. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 november 2002 Author Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Ruud: En hoe is de vergelijking afgelopen Wij, als ik ook voor anderen mag spreken , zijn zeer benieuwd De vergelijking heeft nog niet plaatsgevonden, was van plan beide elementen op een Luxman loopwerk te zetten, een PD 444 waarop een tweetal armen is te zetten, echter zojuist in Denemarken weer een Ariston op de kop getikt, we wachten hier even op. Daarnaast is het element nog niet zolang uit de doos, mag ook wel even tijd hebben. Verder luisterend kan ik je wel vertellen dat de be(ver)wondering is gebleven, hetgeen het meest opvalt en blijft boeien is de geweldige "darkness" van de achtergrond, veel meer diepte, waardoor een diepere beleving van muziek. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 november 2002 Author Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Ruud: Haast net zulke goede cijfertjes als een goed afgesloten Colibri De cijfertjes achter het € teken zijn wel heeeeeel erg veel gunstiger............ Groet Jitze die het niet zo op cijfertjes en ander kommageneuk heeft........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Jitze: Zo zie je maar weer hoe je met cijfers kunt rommelen, overigens heb ik ze er niet voor niets later toegevoegd................. Om het papieren gelijk aan je zijde te krijgen Mijn verhaal is begonnen met een stukje over de klank van het element, ook al niet voor niets en in deze heeft het in het geheel geen verwantschap met een Colibri. Groet Jitze Dus jij denkt nog steeds een Colibri in "optima (per)forma" te hebben gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 november 2002 Author Report Share Posted 10 november 2002 Geloof niet dat ik hier zo heel erg bezig ben met scoren, zeker niet om zaken als "papieren gelijk ", overigens geloof ik ook niet dat de show door idioten is opgezet......... En ben ik er van overtuigd dat ik voldoende VDH elementen in diverse settings heb meegemaakt om iets over de klank te kunnen zeggen. Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een VDH - ook de Colibri - zeer waarderen, mijn element is het niet................ Mijn voorkeur gaat uit naar elementen als de Benz Micro Wood series en de ZYX R 100 FS. Deze keuze maak ik op basis van de klank, waarbij opgemerkt kan worden dat ik niet zo'n grote aandrang voel de modellen hierboven aan de tand te voelen, natuurlijk is er wel sprake van enige nieuwsgierigheid, echter de bedragen die daar voor moeten worden neergeteld zijn dermate hoog, dat het ook niet zo heel erg zinvol is er mee bezig te zijn. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Jitze:Geloof niet dat ik hier zo heel erg bezig ben met scoren, zeker niet om zaken als "papieren gelijk ", overigens geloof ik ook niet dat de show door idioten is opgezet......... Ach Jitze,....... en als het nou vak-idioten zijn Ik heb de stellige overtuiging dat jij het toen beluisterde element representatief vindt voor de Colibri-familie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Jitze: En ben ik er van overtuigd dat ik voldoende VDH elementen in diverse settings heb meegemaakt om iets over de klank te kunnen zeggen. Welke? Je maakt me nieuwsgierig Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een VDH - ook de Colibri - zeer waarderen, mijn element is het niet................ Groet Jitze Ik kan je vertellen als iemand de Colibri kiest op basis van de luisterervaring als op die bewuste dag, dat ik wel aan hem ga twijfelen of zijn oren wel in verbinding staan met zijn hersenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Ruud: Ik kan je vertellen als iemand de Colibri kiest op de luisterervaring als op die bewuste dag, dat ik wel aan hem ga twijfelen of zijn oren wel in verbinding staan met zijn hersenen Hoi Ruud, Ik kan dat met je eens zijn, want we zaten naast elkaar tijdens de luistersessies! Toch ben ik er van overtuigd, en dat heb ik ook op dit forum steeds gezegd, dat de Colibrie v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: Hoi Ruud, Toch ben ik er van overtuigd, en dat heb ik ook op dit forum steeds gezegd, dat de Colibrie v Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Hoi Jitze, Probeer de Stereophile van July 2002 te pakken te krijgen. (Ik kan em helaas niet scannen). Hierin staat een aardig vergelijkend waren onderzoek van 3 elementen. Met hierin de ZYX R100FS de Transfiguration Spirit Mk3 en de Dynavector XX-2. Ja ik weet het ik krijg nu een heel verhaal over recencenten,onbetrouwbaar etc.etc.mischien verwijzingen naar andere sites omdat het Michael Fremer z'n verhaal is. Maar naar mijn mening is Fremer 1 van de zeer weinigen die wel objectief oordeelt en absoluut niet onder de indruk is van kostprijs. Dit zal wel blijken als je z'n review leest en ontdekt waar z'n voorkeur naar uit gaat. De duurste komt als laatste uit de bus. En over het Benz,Colibri ,ZYX verhaal hier laat ik me niet meer uit. Alleen dit,heb je ooit eens de kans om in een studio naar een analoge mastertape te luisteren(de echte master dus geen kopie van een kopie etc.) grijp die kans ,het zal zeer verhelderend werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Ome Henk: Dat had je nu niet mogen zeggen... PS. Je antwoord duurde wel errug lang trouwens... Ik wis nogal vaak m'n net ingetypte tekst je kent dat wel kreten van zoiets als haal die %$#**(& bananen uit je *&@#$$% oren etc. vorige week schreef je &*($$%^% dit.En als ik het antwoord dan lees denk je van Laamaaar ,wissen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door siep: Ik wis nogal vaak m'n net ingetypte tekst je kent dat wel kreten van zoiets als haal die %$#**(& bananen uit je *&@#$$% oren etc. vorige week schreef je &*($$%^% dit.En als ik het antwoord dan lees denk je van Laamaaar ,wissen dus. En ik maar denken dat die Siep zo'n aardige kerel is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: ... dat de Colibrie v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door sodejuu: Wat is dit voor KAAS Een hele speciale, ligt als een keuteltje op je tong! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 november 2002 Author Report Share Posted 11 november 2002 Geplaatst door Ruud: Ach Jitze,....... en als het nou vak-idioten zijn Ik heb de stellige overtuiging dat jij het toen beluisterde element representatief vindt voor de Colibri-familie Uit bovenstaande quote mag duidelijk worden dat reacties op dit onderwerp inmiddels een ander spoor bewandelen, ik vrees dat er ergens een wissel verkeerd staat. Voorlopig houd ik me aan het oorspronklijke onderwerp, laat dit dus onbeantwoord. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 november 2002 Report Share Posted 11 november 2002 Beste Jitze, Oorspronkelijke onderwerp o.k. Ik dacht eigenlijk dat jij de cijfertjes van de ZYX had geplaatst om ons de bevestiging te geven dat je oren het element juist beoordeeld hadden Zou je de cijfertjes er ook bijgesleepd hebben als ze niet goed geweest zouden zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 november 2002 Report Share Posted 11 november 2002 Geplaatst door Jitze: Uit bovenstaande quote mag duidelijk worden dat reacties op dit onderwerp inmiddels een ander spoor bewandelen, ik vrees dat er ergens een wissel verkeerd staat. Voorlopig houd ik me aan het oorspronklijke onderwerp, laat dit dus onbeantwoord. Groet Jitze O, ik dacht dat ik redelijk On-topic bezig was.Door te verwijzen naar een test met o.a. de ZYX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 november 2002 Author Report Share Posted 11 november 2002 Geplaatst door Ruud:Beste Jitze, Oorspronkelijke onderwerp o.k. Zou je de cijfertjes er ook bijgesleepd hebben als ze niet goed geweest zouden zijn Eerlijk gezegd was ik in het geheel niet van plan cijfertjes te posten, echter er werd omgevraagd, cijfertjes zeggen in het algemeen niet zo heel erg veel. Redelijk algemeen is toch wel bekend dat goed metende componenten zeker niet altijd goed klinken..................... Overigens stel dat het element teleurgesteld had, was het gewoon retour gegaan en had ik er geen letter over geschreven........... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 november 2002 Report Share Posted 11 november 2002 Geplaatst door Jitze: Eerlijk gezegd was ik in het geheel niet van plan cijfertjes te posten, echter er werd omgevraagd Groet Jitze Door wie De wens was waarschijnlijk de vader van de gedachte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts