Sodejuu Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 Ik heb vandaag het versterkergedeelte afgebouwd. Of er geluid uit komt weet ik niet, de trafo's worden morgen (cq. vanmiddag ) aan elkaar geknoopt. Aangezien ik een verkeerde behuizing heb gekozen, moest ik dat ding op goed geluk in elkaar schroeven. En nu maar hopen dat er geen sluitingen zijn ontstaan door scheve pootjes toen ik de deksel erop kiepte. Ik moet wel zeggen, als ie 't niet doet, ziet 't er iig fatsoenlijk uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 8 september 2002 Author Report Share Posted 8 september 2002 Hey Sodejuu, Hij ziet er prima uit! Ik hoop dattie klinkt ook. Ik zie in ieder geval dat jij mechanisch meer ervarig hebt dan ik, want ik zou willen dat ik meer kast delen heb of een betere verticale boormachine. Heel stoer die koelribben aan jouw kast. Wat denk je, moeten we onze creaties aan het origineel gaan spiegelen bij Void? gr, Maarten (die nu toch echt de machine uit gaat zetten). PS. Ik heb maar 1 trafo, en daar heb ik (na enige mislukte experimenten met kastjes van diskdrives) een uitstekende behuizing voor gevonden. Deze was me enige tijd geleden door een vriendelijke hear collega ter beschikking gesteld voor een netfilter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 Geplaatst door Maarten:Wat denk je, moeten we onze creaties aan het origineel gaan spiegelen bij Void? gr, Maarten (die nu toch echt de machine uit gaat zetten). Is misschien een optie Geplaatst door Maarten:PS. Ik heb maar 1 trafo, en daar heb ik (na enige mislukte experimenten met kastjes van diskdrives) een uistekende behuizing voor gevonden. Deze was me enige tijd door een vriendelijke hear collega ter beschikking gesteld voor een netfilter. Volgens mij ken ik die gast Ik heb trouwens hetzelfde kastje gekozen om die 4 trafo's in te kegelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 9 september 2002 Report Share Posted 9 september 2002 Sodejuu, dat ziet er netjes uit. Ben benieuwd hoe hij klinkt. Die van Maarten ook trouwens. Balen dat ik niet in het hoge noorden zal zijn zaterdag. Maar op een dag... Complimenten. Ik hoop dat jullie hem ook nog met het origineel gaan vergelijken, want ik ben wel benieuwd naar het resultaat... Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 september 2002 Report Share Posted 9 september 2002 He Sodejuu Dat is inderdaad een juweeltje. Ik ben nu nog rete nieuwsgieriger. grtz Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 9 september 2002 Author Report Share Posted 9 september 2002 Hierbij nog een plaatje van mijn GainClone, hij moet nog verder worden verfraaid. Zoals je kan zien is het een echt dual-mono ontwerp De volumeknoppen moeten er nog op ... Maarten PS. Maar hij draait toch alweer de hele avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 9 september 2002 Report Share Posted 9 september 2002 Geplaatst door Maarten:Zoals je kan zien is het een echt dual-mono ontwerp De volumeknoppen moeten er nog op ... Duidelijk dual mono, ja. Ik zat me dat nog af te vragen toen ik eerder deze week ook een grote dual mono bak zag staan. Is dat nou niet ongelofelijk lastig afregelen? Stel je voor dat je hem even wat zachter of harder wilt zetten, dan heb je kans dat je hele geluidsbeeld verschuift, of is daar een handig trucje voor wat ik gewoon nog niet doorheb... (Jij zou het moeten weten, want je draait er al weer hele avonden mee Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 9 september 2002 Author Report Share Posted 9 september 2002 Geplaatst door Arne: Duidelijk dual mono, ja. Ik zat me dat nog af te vragen toen ik eerder deze week ook een grote dual mono bak zag staan. Is dat nou niet ongelofelijk lastig afregelen? Stel je voor dat je hem even wat zachter of harder wilt zetten, dan heb je kans dat je hele geluidsbeeld verschuift, of is daar een handig trucje voor wat ik gewoon nog niet doorheb... (Jij zou het moeten weten, want je draait er al weer hele avonden mee Arne Arne, Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Ik tel het aantal kliks voor zowel rechts en links. Als je even te snel draait zit je fout en moet je beiden weer naar nul draaien en opnieuw opregelen. Kortom, leuk voor een eind-versterker maar niet voor een apparaat waar je regelmatig volume mee wilt regelen. De originele gain-card is waarschijnlijk ergonomisch voor mij een wanhoop. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2002 Report Share Posted 9 september 2002 Ook dat zijn mooie kastjes. Het is idd wel zo dat je eigenlijk wel voor een gelijkloop van de volume moet zorgen, anders is het niet echt werkbaar. Ik heb vanavond de voeding bekabeld (buiten de powerled werkt het wel goed) en mijn Gainkloon krijgt morgen (cq. vandaag) de vuurproef. Als hij de geest geeft is het helaas jammer. Door de foute kastkeuze en daardoor verbonden lastige konstruktie, heb ik denk ik geen tijd meer om alles opnieuw te maken. W.s.s. Ik heb echter op dit moment geen andere speakers dan mijn CDM1 uit mijn 2de set. Hopelijk blijven ze heel, maar ik ga er toch eerst met de scoop aan meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 september 2002 Report Share Posted 10 september 2002 Geplaatst door Maarten: Arne, Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Ik tel het aantal kliks voor zowel rechts en links. Als je even te snel draait zit je fout en moet je beiden weer naar nul draaien en opnieuw opregelen. gr, Maarten Een multimeter op beide + Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2002 Report Share Posted 10 september 2002 Eerste proef verliep teleurstellend Rechts is OK en links een prachtige volvermogen 50Hz brom . Bovendien werkt de volumeregelaar totaal niet . Ik ga nu toch nog uitzoeken waar het probleem ligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 10 september 2002 Author Report Share Posted 10 september 2002 Weerstanden van de stappenregelaar in de goede volgorde gemonteerd? Just asking, ik was aan de verkeerde kant begonnen nl. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2002 Report Share Posted 10 september 2002 Geplaatst door Maarten:Weerstanden van de stappenregelaar in de goede volgorde gemonteerd? Just asking, ik was aan de verkeerde kant begonnen nl. Maarten Nee want als ik er aan draait verandert er helemaal niks. Als ze verkeerd zouden zitten zi=ou ie zachter moeten gaan, maar zelfs dat niet. Ik geloof ook dat 1 opamp de geest heeft gegeven, dus morgen het linker kanaal maar weer opnieuw bouwen en een nieuw voedingsgedeelte maken. 't wordt nu wel krap aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 september 2002 Report Share Posted 13 september 2002 Mijn Gainkloot is helaas overleden. Ik krijg 'm voor morgen niet meer aan de gang. Beide kanalen geven nu een fantastische 50Hz brom op vol vermogen . Ik weet niet meer waar ik fout zit en om een nieuwe te bouwen mis ik helaas de tijd Ik zal er toch nog een bouwen binnenkort en dan zonder zwevende constructie, dus op print. Toch zal ik 'm mee naar Sneek slepen, misschien dat een paar wijze mannen fouten wel eruit kunnen halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 15 september 2002 Author Report Share Posted 15 september 2002 Omdat ook gisteren het geluid van de GeenKloon me niet echt tegenviel (mits aangesloten op de voor hem juiste speakers) hierbij voor geinteresseerden de homepage waar e.e.a. te lezen is over de GeenKloon. http://www.platenspeler.com/diy/amps/nl_ge...eenkloon_2.html Nou moet ik alleen thuis nog een zinvolle taak voor hem verzinnen. Maarten PS. Sodejuu, ik ben benieuwd naar het geluid van jouw kloon, de kast is meer dan indrukwekkend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 september 2002 Report Share Posted 15 september 2002 Goede morgen allemaal Ik kan wel zeggen dat ik bijzonder verrast ben door de "Geen kloon" van Maarten. 't klonk prima. En zag er erg high-end uit door het gebrek aan komponenten. Wat ik echter niet snap is dat het orgineel zo duur is maar vooral dat alle lowbuget setjes niet zo'n eindtrap gebruiken. 200 piek voor een eindtrap!! dat zou toch best de standaard mogen worden. Topper voor de zelfbouwer!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door seoman:Goede morgen allemaal Ik kan wel zeggen dat ik bijzonder verrast ben door de "Geen kloon" van Maarten. 't klonk prima. En zag er erg high-end uit door het gebrek aan komponenten. En, waarop heeft hij gespeeld en waarmee is hij vergeleken? Wat ik echter niet snap is dat het orgineel zo duur is maar vooral dat alle lowbuget setjes niet zo'n eindtrap gebruiken. 200 piek voor een eindtrap!! dat zou toch best de standaard mogen worden. Hmmm, dat zet aan tot denken... Maar dan een als dual mono eindtrap misschien? Maakt het wat makkelijker af te regelen... En als je natuurlijk nog 1000 piek hebt slingeren kan het ook leuk zijn op je 5.1 set... Nog een processor ervoor en voila Jammer dat ik er niet was. Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Die van Maarten heeft op speakers van Monitor Audio, Klipsch en Vaessens gespeelt. Daarbij ging de voorkeur uit naar de Vaessens. Voor wat het spul kost klinkt het gewoon goed, maar als je de originele prijs ervoor moet neerleggen ben je gek. ik denk dat de firma 47Labs gewoon een goeie marketingstrategie heeft. Net als B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door sodejuu:Die van Maarten heeft op speakers van Monitor Audio, Klipsch en Vaessens gespeelt. Daarbij ging de voorkeur uit naar de Vaessens. Voor wat het spul kost klinkt het gewoon goed, maar als je de originele prijs ervoor moet neerleggen ben je gek. ik denk dat de firma 47Labs gewoon een goeie marketingstrategie heeft. Net als B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Haudio: Mg, Haudio ik heb 't ff aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door sodejuu:BTW: de mijne hebben we maar niet aangesloten, hoewel ik wist wat er fout zat. En, wat zat er nou fout? Wordt het nou herstellen en vergelijken met het origineel bij void? Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Arne: En, wat zat er nou fout? Wordt het nou herstellen en vergelijken met het origineel bij void? Arne ik zit altijd te vechten met de kabelzooi en omdat ik een verkeerd kastje heb gekozen was het resultaat dat ik weer ruzie had/heb met die draden. Ik heb de fout gemaakt dat ik de linker signaalmassa op 1 punt aan het rechter kanaal heb aangesloten en op een ander punt in de schakeling w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Nou ja, een avondje of twee terug naar de soldeertafel met wat onderdelen en je bent weer helemaal de man, toch? Ga je de vergelijking dan nog aan? (Ik ben best wel benieuwd of hij het aankan namelijk... Uiteindelijk wil ik in de toekomst toch ook zelf wat gaan bouwen... Na een cursus solderen voor beginners Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Arne:Nou ja, een avondje of twee terug naar de soldeertafel met wat onderdelen en je bent weer helemaal de man, toch? Ga je de vergelijking dan nog aan? (Ik ben best wel benieuwd of hij het aankan namelijk... Uiteindelijk wil ik in de toekomst toch ook zelf wat gaan bouwen... Na een cursus solderen voor beginners Arne Als ie 't stabiel doet, wil ik best de vergelijking aangaan. Ook Maarten praatte daar al van. Er moeten dan wel nog in beide apparaten wat modificaties gebeuren. We hebben beide zeker niet het onderste uit te kan gehaald qua componenten, dus daar moet nog wat te winnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 20 september 2002 Report Share Posted 20 september 2002 Zeg jongens Is die geenkloon niet prima geschikt als koptelefoon versterker?? Grote kans dat een belasting van 100-150Ohm de opamp meer rust geeft! Just wondering Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts