Jump to content

En was het VAD???

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Jitze:

Ben bang dat ik het niet met je eens ben, een basreflex blijft mi een noodgreep om meer laag uit een woofer te halen dan er in zit.............

Groet Jitze.

Tja, als we zo gaan beginnen :rolleyes: Een hoorn is ook niet meer dan een hulpmiddel om een middentoner/tweeter harder te laten schreeuwen :P:D;)

Geplaatst door Jitze:

Ben bang dat ik het niet met je eens ben, een basreflex blijft mi een noodgreep om meer laag uit een woofer te halen dan er in zit.............

Groet Jitze.

Als dat de bedoeling zou zijn, en helaas is dat vaak het geval, ben ik het met je eens. Maar bij een goed ontworpen basreflex is dat zeker niet de bedoeling.

Moet zeggen dat ik er lang net zo over gedacht heb en waren gesloten boxen mijn favoriet als beste compromis in een niet al te grote kast (al dan niet elektronisch gecorrigeerd). En ook een goede TML is niet verkeerd. Maar ik heb inmiddels een aantal goede BR ontwerpen gehoord waardoor ik dat niet meer vol kan houden. Als een BR goed ontworpen is vervormt ie gewoon minder dan een CB van vergelijkbare afmetingen. En TML's zijn een verhaal apart, dat is erg lastig om optimaal goed te krijgen.

Geplaatst door Jitze:

Groet Jitze.

Ach ja en kabels met netwerkjes zijn niet goed en bose mag niet en nieuwe buizen mogen niet/alleen N.O.S is goed, SACD deugt ook al niet want ja we hebben net een mooie draaitafel gekocht, nog even en er komen stickers op de div. apparaten "Goedgekeurd door de bond van Web audio guru's"

T'is niet persoonlijk Jitze toevallig is deze quote van jouw maar ik had er veel meer kunnen pakken.

Hieruit blijkt maar weer, zo veel mensen zoveel smaken, we leggen allemaal ons eigen accentje, luisteren allemaal op een ons eigen manier.........

dit maakt het ook allemaal zo vreselijk leuk, zoals met meerdere zaken als muziek, literatuur en denk eens aan wijnen.

Spreken over goed en slecht is vrijwel onmogelijk, verschillen resulteren in een ander geluid - want hier waren wij toch mee bezig - hetwelk betekent dat het heel goed op hoog niveau kan zijn.

Alle uitspraken hebben dus bepaald een hoog relativiteits gehalte, voor je enige waarde aan een uitspraak kunt verbinden, is het nuttig te weten vanuit welk een achtergrond deze is gedaan.

Met name omdat hij dit zo duidelijk weet aan te geven vindt ik de website van Arthur Salvatore zo verschrikkelijk waardevol.

Groet Jitze :D

Geplaatst door Jitze:

Groet Jitze.

Je kan er niet meer uithalen dan erin zit,dat is onmogelijk.Je maakt gewoon gebruik van natuurkundige wetten om het bereik iets te vergroten,pas als je actieve of passieve filters gaat gebruiken om het bereik te vergroten ben je kunstgrepen aan het uithalen,wat nog niet wil zeggen dat het slecht is,zoals je zelf zegt,er is geen goed of slecht.Een luidspreker moet afgerekend worden op het resultaat.

:):):P

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Een luidspreker moet afgerekend worden op het resultaat.

:)    :)    :P

Precies, elke basreflex kan z'n afkomst niet verbergenn...............

Groet Jitze