Jump to content

Wat is de ideale manier om...

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henno Appel:

De 2 MDF-planken kun je bij Karwei of de Praxis precies op maat van het acrylplateau van de Leonardo laten zagen Henk. Daar hebben ze tevens ook kant en klare reepjes fineer om de gezaagde zijkanten af te werken.

Een flinke laag siliconenkit tussen de planken (een paar millimeter, of nog dikker), vervolgens het gehele zaakje inclusief siliconenkitrand, welke je strak afgestreken hebt, spuiten met een spuitbusje met bijv diamantzwart-metallic. (bij de verfwinkel een spuitbusje laten maken met een weekmaker erin, zodat de lak niet van de siliconenkit afbladdert).

Volgens mij heb je zo voor weinig een mooi en uitstekend plateau dat zeker niet zal misstaan op je rack. :rolleyes:

tja,mooi idee!

maaruuh,hoe los je het probleem van de verdeling op?

en ook alleen dan wanneer je een van de planken fixeerd.

ben benieuwd hoe je dat oplost Henno :D

-- Hans

Overigens staat ie nu direct en zonder tweaks op m'n Quadraspire rack. Een paar mdf-plankjes doet natuurlijk onrecht aan dit mooie rack

Helemaal mee eens, Ome Henk!

Ik heb zelf gisteren ook een Quadraspire rack besteld! :) (4 plateau's in light-oak)

Maar,.... mischien is dit een optie:

Als ik me niet vergis kun je van Quadraspire ook losse planken bestellen. Als je zo'n losse plank koopt en die op je bovenste plateau plaatst met een paar kleine kegels, vibrapods,masterbase,o.i.d. ertussen, dan zal dat ongetwijfeld 't zelfde resultaat opleveren en 't staat ook mooi(er)

(uiteraard wel wat duurder dan de goede tip van Rogier)

Mvg,

Alco cool.gif

Aangezien de WAF bij jouw blijkbaar niet zoveel uitmaakt, kun je volgens mij het beste naar de plaatselijke smid gaan en eem wandrek (alleen voor de platenspeler) laten maken. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken over dat Quadraspire-rek en stabieler krijg je het volgens mij niet.

P.S.: Ik baal ontzettend, omdat zonet op ebay een door mij gewenste elpee, voor mijn neus is weggekaapt. En dat alleen omdat mijn PC kuren vertoonde en de klok van ebay voor loopt mad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gif

Geplaatst door The Koosjer connection:

tja,mooi idee!

maaruuh,hoe los je het probleem van de verdeling op?

en ook alleen dan wanneer je een van de planken fixeerd.

ben benieuwd hoe je dat oplost Henno :D

-- Hans

Je legt 4 kleine rubberen blokjes (of stukjes hout) op de onderste plaat (blokjes in dezelfde dikte als dat je de siliconenlaag wilt hebben), en vervolgens spuit je in het midden op de plaat h

Geplaatst door Ome Henk:

Nee :P

Dat wordt een latertje ;)

't Is idd een latertje geworden en ook nog zonder resultaat. Hij is eruitgegaan voor $63,57. Die pipo die 'm heeft gewonnen had 't autobod wel erg hoog staan :( . En volgens mij heeft hij ook nog een cd-zaak. Ik ben benieuwd of hij 'm er weer opzet confused.gif

Voor de duidelijkheid, het ging om het album "Brave" van Marillion. Ik ben al een hele tijd op zoek naar deze dubbelaar (LP). Als iemand 'm heeft liggen of iemand weet een exemplaar uit te halen dat ik kan overnemen, zou ik zeer dankbaar zijn. Zoals jullie kunnen zien, heb ik er aardig wat voor over (mits in goeie conditie).

Of je gebruikt rubberen isolatieband die glaszetters soms gebruiken tussen de ruit en de sponning. Dit heeft nagenoeg dezelfde viscositeit{of zelfs beter} als siliconen en is veel makkelijker bewerkbaar.

Ook hier geldt dat je moet experimeteren met de hoeveelheid rubberen isolatieband tussen de MDF planken. Maar dat lijkt me geen problemen geven. :)

Edwin

Pas op,

Ik heb zelf de isorock 5 van deze firma, dat werkt wel goed, al zijn de voetjes eronder niet echt goed, die ga ik eens vervangen. Maar de platforms die pneumatisch zijn gebruiken een binnenband van een bmx fiets. Die raken wel eens lek, en de maat is afwijkend dan die hier in nederland schijnt. Als je zo'n platform gebruikt met meerdere luchtcellen moet je ook nog in iedere cel evenveel lucht doen, anders staat het geheel weer niet recht. Dit heb ik allemaal van iemand die zo'n ding had, wellicht zijn ze nu wel verbeterd, maar zeker weet ik het niet.

gr. Rogier