Jump to content

Avid/Acoustic signature

carl
 Share

Recommended Posts

Hai allen,

Van morgen mijn zoontje wezen halen van zeilkamp. Ik was er wat vroeg en het plaatsje lag vlak bij Lippenhuizen. Dus ik even langs Rinsma waar jullie het wel over hebben.

Die lui hebben toch heel wat draaitafels staan dus ik naar binnen. Die (kleine) Avid ziet er technisch erg mooi uit. Een subchasis wat horizontaal en verticaal veert, dat kende ik niet. Daarnaast wat Acoustic Signatures waar onder de Final Tool. Een zogenaamd "masselaufwerk" super degelijk, strak simpel uiterlijk, de mogelijkheid voor meerdere armen en niet (te)duur. Die Hadcock armen zagen er overigens ook schitterend uit. Ik had heel weinig tijd om te luisteren maar ik kom met vakantie nog in Friesland.

Een vraaq aan jullie. Toen ik vertelde dat ik met buizen versterkte, kreeg ik het verhaal dat de Avid daar niet op paste. Deze draaitafel was "te snel" voor een buizenversterker en het zou "rommelig" gaan klinken omdat de versterker het niet aankon. Ze waren kennelijk geen buizen fans (wat mag), maar dit is een raar verhaal wat ik nog nooit eerder gehoord heb. Ik geloof niet dat een goede moderne buizenversterker niet snel is in vergelijking met elektronica - ik heb toch heel wat versterkers thuis vergeleken.

Op de terugweg heb ik er nog eens over gedacht en vroeg me af of ze misschien bedoelde te zeggen dat een AVId zwaar klinkt in het midden en dat dit met buizen (vaak wollig) te veel werd. Zelfs dat vind ik vreemd , de fine tuning met een draaitafel is toch te bereiken met een element, dat krijg je toch weg.

Wie laat zijn licht erover schijnen en wie heeft ervaring met deze twee draaitafels?

Tja Carl,

Wat wil je dat erover gezegd word ....??

Als je een draaitafel koopt van welk goed merk dan ook , dan past hij zowel op transistor als buizenversterkers .

Dhr. Rinsma houdt er een eigen filosofie op na en als je je daarin kunt vinden dat is dat prima.

Als je iemand bent met een eigen gedachtengang over hoe het moet en of zijn kan , dan krijg je misschien botsingen.

Zowel de Avid en de AS zijn prima draaitafels en kunnen heel mooi klinken.

Roksan maakt ook heel mooie draaitafels en zo zijn er veel meer....

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Rinsma is echt een verhaal apart, zowel de zaak alswel Dhr Rinsma zelf.

ps Carl, Jan Rinsma runt zelf de zaak. 't is dus een eenmans zaak. Af en toe even bij gestaan door wat vaste klanten en z'n zoon die de website www.Rinsmahifi.nl bijhoudt. (heowel de rubriek '2e hands/aanbiedingen' vaak niet echt up to date is)

Rinsma heeft inderdaad een heel eigen filosofie. In veel aspecten van zijn denkwijze kan ik me wel vinden, maar ook niet allemaal, en je krijgt Rinsma niet gauw op andere gedachten, daarvoor is ie erg vasthoudend. Wat ik wel prettig vind is dat ie zich nix aantrekt van de home-theater hipe, en alleen dat in huis haalt waar ie 100% achter staat. (en da's niet veel)

Hij is inderdaad niet zo wild van buizen.

Wel is ie lyrisch over merken als Sonneteer (terecht!),Naim, Royd en meer van dergelijke typisch Engelse merken.

Die uitspraak over de AVID draaitafel die niet zou passen bij een buizenversterker klinkt mij ook enigszins wazig in de oren hoor.

Mocht je ooit nog eens 'n keertje bij 'm langskomen, dan zou je eens moeten luisteren naar een geintegreerde Sonneteer versterker,de Avid draaitafel en bijvoorbeeld een setje (witte) zelfbouwspeakers die RInsma meer dan 20 jaar geleden heeft ontworpen/gebouwd. Waaaaanzinnig!

Dat Rinsma nog kan voortbestaan is me trouwens een raadsel, gezien z'n voor 95% relatief onbekende merkenpakket en filosofie in Nederland.

Groeten,

Alco :)

Hai Haudio en Alco,

Ik ben zelf allesbehalve een technische man. Ik liefhebber een beetje in HiFi en ga daarbij volledig van mijn eigen oren uit (wel wil ik altijd degelijk materiaal hebben). Zo ben ik op mijn buizenversterker uitgekomen. Nooit gedacht dat ik buizen zou kopen, maar ik vond het beter/ "natuurlijker" dan andere zaken die ik thuis uitgeprobeerd heb. Als dan iemand je vertelt dat buizen "traag" zijn dan vraag je je af of je iets gemist hebt.

Ik denk dat die mijnheer Rinsma wel meent wat hij zegt. Waarom zou hij anders vertellen dat een platenspeler die hij eerst aanprijst niet past op een buizenversterker. Aan de nadere kant heeft hij mijn buizenversterker nooit gehoord.

Die Sonneteer heb ik overigens een keer op een beurs gehoord Alco en is zondermeer een mooi produkt.

Mijn vrouw (was er bij) wilde ook graag weten of dit verhaal klopte, want die kon het ook niet volgen (en is toch erg slim).

Overigens had de heer Rinsma een krant onder zijn draaitafelmat - ik zal het morgen zeker uitproberen.

Ik ben zelf allesbehalve een technische man. Ik liefhebber een beetje in HiFi en ga daarbij volledig van mijn eigen oren uit

...and that's the only way to go! :)

Hee, een krant onder de draaitafelmat ?!

...hmm,ben benieuwd wat dat dan doet.

Groeten,

Alco

Zo'n krant onder de mat hoogt de boel toch op lijkt me?! Dan moet je waarschijnlijk de arm weer opnieuw afstellen. Ik heb begrepen dat je daar maar beter van kunt afblijven als je er geen verstand van hebt..

Mvrgr

John

Hai John,

Gelijk heb je, maar het was maar een pagina en dat kan niet zoveel uitmaken want platen verschillen ook in dikte. Ik ga het vanmiddag toch uitproberen en zo van de eerste week van mijn vakantie genieten.

Hai Ruud,

Wordt die nog uitgegeven? Ik heb overigens nog al wat CPN'ers gekend, veel intelligente mensen bij maar geen audiofielen.

Geplaatst door carl:

Hai Ruud,

Wordt die nog uitgegeven? Ik heb overigens nog al wat CPN'ers gekend, veel intelligente mensen bij maar geen audiofielen.

Nee, die krant bestaat sinds 28 April 1990 niet meer, het gaat dus om oudere exemplaren ;)

wordt dus flink zoeken.