Jump to content

Logitech

Henrie
 Share

Recommended Posts

Is er iemand bekend met de logitech speaker/subwoofer-combinatie? Zo ja, is het wat (kwalitatief)?

Een huisgenoot van mij heeft namelijk net de Z-560 gekocht en dat ziet er op zich best aardig uit. Al kreeg ik wel een beetje een Bose-gevoel, met 4 van die kleine speakertjes en een subwoofer ;)

Ik heb ze nog niet gehoord, want hij had ze net binnen gekregen en dus nog niet aangesloten, maar ik ben best benieuwd.

Op de site van Logitech vind je wel wat info, maar dat is natuurlijk wel vreselijk subjectief. Daar wordt gesproken over een 'geweldige geluidssensatie' oid, dus dat zegt mij weinig.

Opvallend vind ik dat er geen aparte tweeter in die satelliet-speakertjes zit. En ook dat de subwoofer tot 'slechts' 35 Hz gaat.

Als je die set zo op de site ziet lijkt het wel een leuk setje, maar het blijft een setje wat speciaal voor de computer is ontworpen. De subwoofer setjes(voor de computer) die ik tot nu toe heb gehoord klonken niet echt geweldig. Leuk voor games en misschien af en toe eens een dvd-tje te kijken, maar daar houdt het wel mee op. Voor het luisteren van muziek zijn ze gewoon niet geschikt. Ik weet natuurlijk niet of dat met dat Logitech setje ook zo is.

Als je misschien van plan bent ook zo'n setje aan te schaffen denk er dan goed om wat je er precies mee wilt. Kijk ook eens naar de alternatieven die er zijn. Bijvoorbeeld een 2dehands surround versterkertje met luidsprekers.

groet,

Rienk

Nee ik ga er niet zelf een bestellen. Ik heb m'n computer al op m'n huidige versterker aangesloten een dat klinkt mij goed genoeg (voor mp3, film en spelletjes).

Ik wilde alleen eens ff weten of het wat was. Gewoon nieuwsgierig... :)

Ik heb ze net (even) beluisterd. Klinkt aardig maar ook niet meer dan dat. Ik mis iets... Diepte denk ik. De bas is wel in orde (als ie maar op z'n laagst staat, anders staat ie te hard voor muziek), maar de in de middentonen mis ik diepte... Maar voor het geld (€220 geloof ik) klinkt het niet slecht...

Geplaatst door Henrie:

Ik heb m'n computer al op m'n huidige versterker aangesloten een dat klinkt mij goed genoeg (voor mp3, film en spelletjes).

Ik denk ook dat het Logotech-setje niet in de schaduw kan staan van jou set :rolleyes::D;)

Dank je Ruud ;)

Ik heb (zoals ik al zei) het idee dat ik iets mis. Iets dat ik met mijn setje wel hoor.

Maar goed, zo vreemd is dat ook niet natuurlijk, want mijn setje heeft me (tot nu toe :)) €1000 gekost (en dat is nog niet eens echt veel) terwijl die Logitech-set €220 kost. En dan heb je nog 2 (of eigenlijk 3) kanalen meer ook (4.1 ipv 2.0)...