Jump to content

Beetje hulp gevraagd

raymond
 Share

Recommended Posts

halla allemaal,

ik ben nu een tijdje in het bezit van een denon 1802 en mb quart 404 luidsprekers

maar ben zeker niet tevreden :( , ik weet ook niet zo goed wat ik mis , laat ik het zo zeggen ,geen krachtig en geen zuiverhelder stereo geluid terwijl hij in de winkel zo krachtig en zuiver klonk, en nu zo plat! mad.gif

wat kan ik hier nou nog aan doen ,ik wil

eigenlijk niet zoveel geld meer uitgeven ,

ik hoop op wat reactie's, bedankt

Geplaatst door raymond:

halla allemaal,

ik ben nu een tijdje in het bezit van een denon 1802 en mb quart 404 luidsprekers

maar ben zeker niet tevreden    :( , ik weet ook niet zo goed wat ik mis , laat ik het zo zeggen ,geen krachtig en geen zuiverhelder stereo geluid terwijl hij in de winkel zo krachtig en zuiver klonk, en nu zo plat!  mad.gif

wat kan ik hier nou nog aan doen ,ik wil

eigenlijk niet zoveel geld meer uitgeven ,

ik hoop op wat reactie's, bedankt

die luisdsprekers heb ik effe snel opgezocht, zijn dat auto speakers???

:(

zo te zien hebben jullie even snel naar de luidsprekers gekeken , is deze bij jullie bekend , zou toch breed genoeg kunnen weergeven , in de winkel zeiden ze dat deze gelijk stond aan tanoy alleen nog wat meer bas, nou achteraf gezien goed spijt van dan toch liever de tanoy

wat ik bedoel , een vriend van me heeft een veel eenvoudiger set van sony (pascal suround set)die klinkt veel ruimtelijker in stereo en de bas is duidelijk meer aan wezig meschien wel een beetje te veel maar goed dat kan je afstellen, nou kocht ik een denon met mb quart speakers dan denk je nou daar staat wat,ja qua geld dan.

sinds waneer dit is, ben eigenlijk nooit tevreden geweest heb dit ook gemeld aan de winkel maar die zeiden , dat alles nog in moest spelen

welke opname, meestal de radio soms een cd

wel een eigen gemaakte cd ,die bij andere ook goed klinkt, in de winkel hadden ze een soort opera cd en een cd van joe cocker op gezet,

wat ik nu wil is ook dat echte stereo geluid met een warme bas,moet toch kunnen met de set die ik nu heb ,? confused.gifwww.mbquart.com/2003/en_US/products/images/models/home/large/VS1F.jpg

Het is me nog niet duidelijk hoe lang je dat spul hebt. Mijn speakers moesten in ieder geval zeker 2 maanden loskomen voordat ze echt ingespeeld raakten. In het begin had ik nauwelijks laag, kwam het geluid niet los.

Het werd wel per week ietsje beter..

Ik probeer ook maar wat: kennelijk speel je niet met een subwoofer. Heb je de instellingen op je versterker juist ingesteld op die situatie: aangeven dat je zondder subwoofer speelt, voor en achter luidsprekers als 'groot' gedefinieerd?

Als je dat verkeerd hebt, kan het klankmatig erg fout gaan. Als je luidsprekers als klein gedefinieerd zijn, dan gaat de laagweergave naar de subwoofer. Als je nu op kje versterker hebt ingesteld dat je een subwoofer hebt en die vervolgens niet aansluit, dan krijg je wel een erg 'bodemloos' geluid. Kun je dat eens nakijken?

tja, je set zou idd in principe van betere kwaliteit moeten zijn dan die sony. Het zou kunen dat die sony te veel laag geeft en jouw set realistischer is... (?), maar je bent duidelijk niet tevreden. Je klacht klinkt als uit fase zijn van je luidsprekers, maar daar zijn al meerdere mee aangekomen en dat is het volgens jou niet.

geen idee, game

nee ik gebruik geen subwoofer,ik heb de instelingen op mijn versterker goed staan ,

zou een subwoofer voor mij wat uit maken aangezien mijn speakers behoorlijk laag kunnen , of haal je dan toch wat meer bas eruit , ik heb namelijk zelf zitten denken aan een eindversterker maar eigenlijk verander je daar niks mee allen wat meer kracht toch, confused.gif

Raymond, Wat Game volgens mij bedoelt is dat je op een van de speakers of bij je versterker de min en de plus hebt omgedraaid.

Hiermee krijg je het effect dat een speaker 'uit fase' staat. Controlleer dus of je de plus op de plus en de min op de min hebt aangesloten.

Kenmerken evan zijn het volleidg verkeerd weergeven van de muziek en het stereo beeld. Ook bewegen de conusen in andere richting.