raymond Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 halla allemaal, ik ben nu een tijdje in het bezit van een denon 1802 en mb quart 404 luidsprekers maar ben zeker niet tevreden , ik weet ook niet zo goed wat ik mis , laat ik het zo zeggen ,geen krachtig en geen zuiverhelder stereo geluid terwijl hij in de winkel zo krachtig en zuiver klonk, en nu zo plat! wat kan ik hier nou nog aan doen ,ik wil eigenlijk niet zoveel geld meer uitgeven , ik hoop op wat reactie's, bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Heb je alles wel in fase aangesloten? Je zou de eerste niet zijn die hier een fout mee maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 ik heb vanmidag of eigelijk de hele dag, alles nagekeken maar alles klopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 waar staan je luidsprekers? hoever uit elkaar??????? hoever uit de muur....... zit er toonregeling op de versterker.>? wat voor een cd speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 hmmm is dat al zo sinds je hem voor het eerst thuis had? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Geplaatst door raymond:halla allemaal, ik ben nu een tijdje in het bezit van een denon 1802 en mb quart 404 luidsprekers maar ben zeker niet tevreden , ik weet ook niet zo goed wat ik mis , laat ik het zo zeggen ,geen krachtig en geen zuiverhelder stereo geluid terwijl hij in de winkel zo krachtig en zuiver klonk, en nu zo plat! wat kan ik hier nou nog aan doen ,ik wil eigenlijk niet zoveel geld meer uitgeven , ik hoop op wat reactie's, bedankt die luisdsprekers heb ik effe snel opgezocht, zijn dat auto speakers??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 want in dat geval zou je kunnen denken aan een andere opname. Iets meer info maakt meer duidelijk denk ik.... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 ik krijg alleen maar auto speakers op deze naam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 correctie, ook gewone floorstanders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 sorry ik was even weg/ de boxen staan ongeveer 1 meter uit de hoek , er zit wel toon regeling op mijn versterker maar als ik daar aan ga draaien wordt het alleen maar scheler en de bas gaat ploffen of brommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 http://www.mbquart.com/2003/en_US/products/prod_detail.asp? isArchive=true&cat=&series=c%20line&strt=1&model=QL+C404://http://www.mbquart.com/2003/en_US/p...1&model=QL+C404://http://www.mbquart.com/2003/en_US/p...1&model=QL+C404 BTW was dat en eigen CD in de winkel of een demo CD van de verkoper?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 zo te zien hebben jullie even snel naar de luidsprekers gekeken , is deze bij jullie bekend , zou toch breed genoeg kunnen weergeven , in de winkel zeiden ze dat deze gelijk stond aan tanoy alleen nog wat meer bas, nou achteraf gezien goed spijt van dan toch liever de tanoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 ik merk dat niemand een idee voor hebt , dus kom ik er zelf maar mee, zou het wat uitmaken als ik een eindversterker tussen zet, of een subwoofer tussen plaats, zo ja welk merk ,(niet te duur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 je zult toch echt specifieker moeen zijn. 1.> beschrijf het probleem nog eens 2.> sinds wanneer is dat zo 3.> welke opnames gebruikte je in de winkel en welke thuis? 4.> is het ooit wel goed geweest? etc etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 wat ik bedoel , een vriend van me heeft een veel eenvoudiger set van sony (pascal suround set)die klinkt veel ruimtelijker in stereo en de bas is duidelijk meer aan wezig meschien wel een beetje te veel maar goed dat kan je afstellen, nou kocht ik een denon met mb quart speakers dan denk je nou daar staat wat,ja qua geld dan. sinds waneer dit is, ben eigenlijk nooit tevreden geweest heb dit ook gemeld aan de winkel maar die zeiden , dat alles nog in moest spelen welke opname, meestal de radio soms een cd wel een eigen gemaakte cd ,die bij andere ook goed klinkt, in de winkel hadden ze een soort opera cd en een cd van joe cocker op gezet, wat ik nu wil is ook dat echte stereo geluid met een warme bas,moet toch kunnen met de set die ik nu heb ,? www.mbquart.com/2003/en_US/products/images/models/home/large/VS1F.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Het is me nog niet duidelijk hoe lang je dat spul hebt. Mijn speakers moesten in ieder geval zeker 2 maanden loskomen voordat ze echt ingespeeld raakten. In het begin had ik nauwelijks laag, kwam het geluid niet los. Het werd wel per week ietsje beter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 ik heb het nu ongeveer een half jaar in huis Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Geplaatst door raymond:ik heb het nu ongeveer een half jaar in huis Dan zijn je speakers wel los.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Ik probeer ook maar wat: kennelijk speel je niet met een subwoofer. Heb je de instellingen op je versterker juist ingesteld op die situatie: aangeven dat je zondder subwoofer speelt, voor en achter luidsprekers als 'groot' gedefinieerd? Als je dat verkeerd hebt, kan het klankmatig erg fout gaan. Als je luidsprekers als klein gedefinieerd zijn, dan gaat de laagweergave naar de subwoofer. Als je nu op kje versterker hebt ingesteld dat je een subwoofer hebt en die vervolgens niet aansluit, dan krijg je wel een erg 'bodemloos' geluid. Kun je dat eens nakijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 tja, je set zou idd in principe van betere kwaliteit moeten zijn dan die sony. Het zou kunen dat die sony te veel laag geeft en jouw set realistischer is... (?), maar je bent duidelijk niet tevreden. Je klacht klinkt als uit fase zijn van je luidsprekers, maar daar zijn al meerdere mee aangekomen en dat is het volgens jou niet. geen idee, game Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 nee ik gebruik geen subwoofer,ik heb de instelingen op mijn versterker goed staan , zou een subwoofer voor mij wat uit maken aangezien mijn speakers behoorlijk laag kunnen , of haal je dan toch wat meer bas eruit , ik heb namelijk zelf zitten denken aan een eindversterker maar eigenlijk verander je daar niks mee allen wat meer kracht toch, Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 Je klacht klinkt als uit fase zijn van je luidsprekers, sorry, maar wat bedoel je met uit fase? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 28 juli 2003 Report Share Posted 28 juli 2003 Raymond, Wat Game volgens mij bedoelt is dat je op een van de speakers of bij je versterker de min en de plus hebt omgedraaid. Hiermee krijg je het effect dat een speaker 'uit fase' staat. Controlleer dus of je de plus op de plus en de min op de min hebt aangesloten. Kenmerken evan zijn het volleidg verkeerd weergeven van de muziek en het stereo beeld. Ook bewegen de conusen in andere richting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 28 juli 2003 Author Report Share Posted 28 juli 2003 ok, dank je wel, maar de plus en min zitten goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 juli 2003 Report Share Posted 29 juli 2003 Geplaatst door raymond:ok, dank je wel, maar de plus en min zitten goed. dan weet ik het echt niet. Probeer eens componenten te wisselen met je kameraad(die met de sony's), misschien wordt je daar wijzer van game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts