Jump to content

waarom klinkt een dropveter ,,,,,,,,,,

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door erik klijnsmit:

een 1.4 16v is net zo snel als een 1.9 8 v met carburator .

maar dit is technisch te onderbouwen ,en nog te meten ook .

interlinks zit allemaal tussen de oren

:)

Je moet ze ook niet tussen je oren doen Erik...!!??

;)

Hehe :D

Das idd waar. Je kunt prima een 2 liter van 240pk maken (kijk maar naar Honda). Die is toch echt sterker dan een 3.2V6 van Opel (211pk)...

prima geconcludeerd, TUSSEN JE OREN.

:Dcool.gif

Geplaatst door jopie:

waarom maak je jezelf zo druk hierover.

je bent er suggestief erg mee bezig.

als jij tevreden bent, dan is het toch prima.   :)    cool.gif    cool.gif

ik maak me druk over het feit ,dat er zo veel mensen bezig zijn met het wisselen van interlinks ,omdat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze aan hun set willen verbeteren ,en dat ze dan denken dat een andere interlink misschien wel eens de oplossing zou kunnen zijn ,omdat ze toch verbetring willen ,omdat een mens simpelweg nooit tevreden is ,en daarom hun heil zoeken in de meest onmogelijke dure onzin ,met de gedachte van :iedereen zegt dat het beter is ,dus IS het beter .

(mensenkinders wat een zin )

eek.gif

Geplaatst door Henrie:

Hehe    :D

Das idd waar. Je kunt prima een 2 liter van 240pk maken (kijk maar naar Honda). Die is toch echt sterker dan een 3.2V6 van Opel (211pk)...

Is dat niet een beetje kortzichtig?

Stel je voor wat je met die 3.2V6 van Opel kunt doen als je die echt onder handen neemt.

Frank

Geplaatst door FrankD:

Is dat niet een beetje kortzichtig?

Stel je voor wat je met die 3.2V6 van Opel kunt doen als je die echt onder handen neemt.

Frank

Ja, ok, die V6 kan in principe veel meer, maar dan zul je 'm wel flink onder handen moeten nemen. Dat doet Opel niet. Honda wel, en dus heb je 2 motoren die veel van elkaar verschillen, waarvan de ene veel groter/zwaarder is dan de andere, maar toch minder vermogen levert... Qua koppel wint de Opel het trouwens, dus als je een boom de grond uit wilt trekken, kun je beter die Opel kopen ;):D

Het ging meer om het verschil aan te geven, dat het niet altijd is, wat het op het eerste gezicht lijkt. Een 2 liter motor zou je minder sterk achten dan een 3.2, maar dat hoeft dus niet zo te zijn...

Geplaatst door Ome Henk:

Je maakt je druk over jouw feit dat jij denkt dat anderen zich druk maken over... Ja, wat eigenlijk   confused.gif

Is het zo frustrerend dat jij het niet hoort en anderen wel   confused.gif (tsja, da's de peut in me   :rolleyes:    ;) )

tis niet frustrerend .

maar wel raar .

waarom wel die dure kabel tussen de komponenten ,maar niet dat dropvetertje IN je komponent .

of zou het zo zijn van :dat zit niet in het gezicht dus ,,,

oftewel ,men ziet een dure kabel ,en men hoort een dure kabel .

en wat men niet ziet ,hoort men niet .

zeg ome henk...

of iemand anders die dure kabels gebruikt.

Als jullie dure kabels hebben, maar wel dropveters in de componenten... waar zit dan de logica??

daar moet een antwoord op zijn, volgens audioquest (jaja, ik heb ook eens wat gelezen :D ), is een set met een slechte interlink en een goede lskabel hetzelfde als een set met een goede interlink en een slechte lskabel. Flauwekul in mijn oren.

Volgens mij is dat dropveter-in-component-verhaal ook flauwekul, maar waarom?? dat weet ik niet....

game ;)

En wat nu als ik iemand ben,waarvan de apparaten niet getweakt mogen worden?

Als ik dan verbetering c.q. karakterverandering kan bewerkstelligen d.m.v. deze hulpmiddelen...,ben ik toch een blij man!

En of het nu in het ontwerp opgenomen is of niet..., interne bekabeling vervangen voor een mooiere kwaliteit kan m.i. NOOIT kwaad.

Ik doel dan vooral op de materiaal zuiverheid!

IKKE

:o;)

Nee,maar je woont er wel dichter bij als ik.

Das waar. Sodejuu woont er ook dus zijn er bij mijn weten al 2 Limburgers die dit forum "onveilig" maken. Voor je het weet wemelt het ervan :) .

Het gaat lekker hard hier en ik bemoei er niet eens mee :P:rolleyes:

Waarom heeft niemand het hear over matchen van een interlink met de aangesloten apparatuur confused.gif

Los van al die (korte!) dropveters in de apparatuur 'doet' een specifieke interlink nu eenmaal iets.

Bij de een valt het tegen, bij de ander is het de oplossing cool.gif

Het is gewoon de som van de eigenschappen die het hem doet, je moet bijv. ook de juiste coaxkabel gebruiken voor de beste tvbeelden, in zekere mate werkt dat ook zo met interlinks, ook voor digitale signalen.

Andr

Geplaatst door marjor:

Das waar. Sodejuu woont er ook dus zijn er bij mijn weten al 2 Limburgers die dit forum "onveilig" maken. Voor je het weet wemelt het ervan      :) .

Er zijn nog een aantal limbo's aktief hiero. John (Nieuwstadt), Bertus (Beek) en Hubertinus (die wel in Maastricht woont, maar naar mijn weten uit Venlo komt). En allemaal dus niet praktizerend "Mesjtreechs kalle". Ik ben de naam ff kwijt, maar er zit ook nog een jonge gast uit Venray hier. ;)

On topic: ik heb als eens bij een eindtrap dat interne stukje touw vervangen door een beter touw. Het resultaat was niet om aan te horen en heb derhalve het originele touwtje maar weer terug gezet. Daarom heb ik ook wat spul van AVM. Die hebben geen noemenswaardige interne bedrading. Alle aansluitpunten zitten vast op de print.

Vaak zijn de stukjes draad die in een apparaat ziet beter dan ze lijken.

Dropveters zijn vaak slechter dan ze lijken.

Ik had n.l. van die dingen gekocht omdat er wel aardig opnieuw te gebruiken stekers aanzaten.

Nou, van de helft van de stekkers kon ik de afscherming zo van de stekker afnemen. Trekken is nog teveel gezegd.

Man wat was dit slecht gesoldeerd.

Ook hebben dropveters vaak vernikkelde stekkers wat na verloop van tijd toch echt slecht contact maakt.

Ook is de diameter van de pennen vaak te dun.

Hiermee ontstaat ook al weer slecht contact.

Dan het volgende argument om die dingen niet te gebruiken:

De stekkers zijn vaak aangegoten, hiermee is de kabels niet op lengte aan te passen. Bovendien zijn die dingen altijd veel te lang, dus hangen ze altijd ergens naast een netkabel.

Nee voor mij geen dropveters.

En Kermit en Erik op jullie beide installaties was een duidelijk verschil waarneembaar. Ik noem het (om jullie te matsen) maar sterielteit.

Ik vind dat een enorm compliment voor een verandering, jullie denken daar anders over...

Kijk dat mag van mij dan weer wel. :)

;)