Jump to content

Gentooplayer


audiovorden
 Share

Recommended Posts

Sinds vorige week heb ik Gentooplayer geïnstalleerd op mijn Berrystreamer (op een microSD kaartje in de Raspberry Pi).

Deze software vervangt Ropieee, waarmee ik eerder draaide.

Ik weet dat er hier ook al mensen zijn die Gentooplayer gebruiken, maar voor de zekerheid toch maar even een melding.

Ik ben getipt door enkele leden van het HTforum. En die waren ook behulpzaam bij de installatie.

 

Wat betreft het geluid is dit een hele stap vooruit. Zegt het voort...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jazeker, nu bijna een jaar. Met Diretta ga je weer een flinke stap omhoog in geluidskwaliteit. Verder kun je met al de verschillende kernels het geluid verder tweaken naar jou voorkeur. De clto kernel waar je voor bij moet betalen is wederom iets beter, maar voor mij achteraf niet het geld waard.

Link to comment
Share on other sites

Nu ben ik ook al wat jaartjes bezig met Linux, en verschillende distro's en ken Gentoo,als een zeer flexibel programmastructuur, er was bij de HCC Linux groep ook altijd een man ( Toon) die vasthield aan Gentoo, maar van de verschillen kon hij alleen maar duiden dat hij het passend kon maken op de vraag. En ik was kortgeleden ook geconfronteerd met een dependency die er niet was voor de Ubuntu distro, waar ik die wel kon vinden voor Debian, en die geïnstalleerd, liep direct door, en geen problemen.

Ik kan mij niet voorstellen dat het met Gentoo dan beter klinkt, maar dat is mogelijk mijn probleem.😀

Met de installatie van HQplayer van Signalist kun je dat dus ook doen, en nu ook weer verder met dat stuk software i.c.m. Linux.

Maar eens zien dat we de boel kunnen opzetten naar DSD en de de nu geïnstalleerde met de HQ server PC die het klusje mag klaren.

Een niet optimale processor voor Win 11 kan heel goed werken voor deze klus, en al wel wat gedaan met Kappa7, we gaan het zien

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...