Jump to content

buizen upgrade Copland CTA 301 en 504


magnus44
 Share

Recommended Posts

Beste forum lezers, 

 

Ik ben in het bezit van de buizen voor,- en eindversterker combinatie van Copland, de CTA 301 en 504. 

Nu ben ik mij oude audio hobby weer wat aan het herontdekken en dacht misschien is het na 25 jaar wel tijd voor nieuwe buizen. 

 

Echter is de hobby ook wel zover weggezakt dat ik echt van dit soort zaken niet meer op de hoogte ben en dacht op dit forum zijn er misschien wel personen met huidige kennis van zaken. Wie van jullie heeft tips of ervaring met een upgrade van de buizen van een Copland, de CTA 301 en 504, en welke type zijn deze dan? 

 

En zou je deze upgrade ook makkelijk zelf kunnen doen?

ik hoop iets te horen van iemand. 

 

Dank iig. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Als je een klein beetje oplet, zijn buizen zijn niet zo moeilijk te vervangen. Eindbuizen hebben een nok,  dat moet precies op die manier in de buisvoet. Kleine buisjes met 9 pinnen moeten zo gedraaid worden dat ze precies passen.  Ik zou zelf, originele types aanhouden. Merken, daar is het lastig om advies over te geven vanwege de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Verder zou ik zelf de versterker een service beurtje laten geven*, bias afregelen en de elco's na laten meten. Dat kan vast bij één van de dealers https://hifi.nl/merk/234/Copland.html 

 

*Ikzelf bied een dergelijke dienst niet aan.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...