Jump to content

Van Medevoort EE1.25 / EB0.5 vs Martin Logan Aerius


Buiz
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met Van Medevoort EE1.25 / EB0.5 en  Martin Logan Aerius ?

 

Momenteel in bezit van de Van Medevoort EE1.25 / EB0.5 ,  zag onlangs  Martin Logan Aerius met nieuwe panelen aangeboden.

 

Voordat ik een heel lange rit ga maken om ze te beluisteren...Is dit een upgrade van de installatie ? Of zijn de van Medevoorts beter dan de Martin Logan Aerius  

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een aantal jaren Martin Logan Aerius gehad. Absoluut een prachtige luidspreker waar ik met veel plezier naar heb geluisterd. Minder leuk was dat de panelen heel snel kapot waren. Dat was mijn reden om ze weg te doen. 

Als ze voor een leuke prijs te koop zijn is het echt wel een aanrader als je er geen moeite mee hebt om de panelen om de paar jaar te vervangen...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mijn ML summits zijn inmiddels 16 jr oud en spelen nog prima. Ik houd de panelen wel goed stofvrij, elke maand even met de stofzuiger erover. Hiervoor had ik ML sequel II, ook nooit problemen mee gehad. Ik zou zeker even gaan luisteren, vooral als de panelen vervangen zijn kun je er nog heel lang plezier van hebben

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Plaatjesdraaier said:

Mijn ML summits zijn inmiddels 16 jr oud en spelen nog prima. Ik houd de panelen wel goed stofvrij, elke maand even met de stofzuiger erover. Hiervoor had ik ML sequel II, ook nooit problemen mee gehad. Ik zou zeker even gaan luisteren, vooral als de panelen vervangen zijn kun je er nog heel lang plezier van hebben

Bijzonder... ik had ze denk ik in totaal 5 jaar, 3x kapot geweest... Zoals je aangeeft, iedere maand stofzuigen, er werd niet gerookt. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee...En na de laatste vervanging ze verkocht. 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, pjotr27 said:

Bijzonder... ik had ze denk ik in totaal 5 jaar, 3x kapot geweest... Zoals je aangeeft, iedere maand stofzuigen, er werd niet gerookt. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee...En na de laatste vervanging ze verkocht. 

Snap ik. Woon je misschien in een omgeving met een hoge luchtvochtigheid? Daar kunnen ze slecht tegen. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Plaatjesdraaier said:

Snap ik. Woon je misschien in een omgeving met een hoge luchtvochtigheid? Daar kunnen ze slecht tegen. 

Nu wel (Indonesie) maar toen gewoon in Nederland... Dus dat moet niet echt uitmaken. In 1e instantie in een nieuwbouw huis, later in een monument.

Wellicht is de huidige lijn of de lijn na de Aerius met minder problemen? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...