Jump to content

Tijd voor een nieuw element

carl
 Share

Recommended Posts

5 minutes ago, carl said:

De volgende keer dat hij weer komt neemt hij zijn scoop mee Peter. 

SRA is natuurlijk belangrijk Seed, maar hoe meet je die? Volgens per geproduceerd element anders.

Met een microscoop een foto van de naald maken. Van de foto de hoek t.o.v. de cantilever meten. Daarna kun je de VTA corrigeren. Maar met een lijncontact naald is het zo dat deze goed staat wanneer er het meeste hoog uit komt. De ribbel van de  naald ligt dan evenwijdig aan de snijgroeven in de plaat. Helaas heeft niet elke plaat dezelfde snijhoek.

Hier staan videotjes van de Lezing op de AAA van Wally Malewicz : http://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/95641-das-wally-paket-wally-malewicz-vta-vs-sra-artikel-und-videos-zum-download/

Ik ga eens kijken of ik een foto kan laten maken Hans. Ik heb zelf een simpel cameratje. Wally zei dat je hem de foto kon sturen en dat hij dan met een reactie kwam.

3 hours ago, carl said:

Ik ga eens kijken of ik een foto kan laten maken Hans. Ik heb zelf een simpel cameratje. Wally zei dat je hem de foto kon sturen en dat hij dan met een reactie kwam.

Met een simpel cameraatje zal dat niet gaan. Je hebt echt een microscoop nodig. Zo'n USB microscoop is dan handig.

De site van Wally bestaat trouwens niet meer. Ik weet niet of hij nog actief is.

Met zo'n microscoop kom je er ook niet hoor. In principe is het goed als hoog en laag beide even luid zijn en je minimale vervorming bij beide hebt. Zoiets doe je dus op het gehoor! Of als je wilt (of niet meer zo goed hoort) met een testplaat die daarvoor speciale tracks bevat.