Duck-Twacy Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 (edited) Ik liep tegen de site van Audiofriends op (al vaak via google gevonden, beetje uitbollige maar welleuke site) en zag dat deze site van Henk Schenk is. http://www.audiofriends.nl/audiofriends/henkschenk/ Henk was vroeger een van de recensisten van A&T (meestal van het dure spul). Is Henk nog (professioneel) actief met audio, vroeg ik me af? En hoe zit het met andere bekende namen uit de audio bladen van de jaren 70/80. Sommige zijn natuurlijk al (helaas) overleden (bv Jan Kool). -- Geen idee waarom ieder woord behalve "rotten" in de titel met hoofdletter is geschreven. Doet de forum software dat? Edited 27 maart 2014 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 Ik heb een keer in de Luister gestaan en ik leef nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 Ik heb wel eens technische verhaaltjes geschreven voor recensies (en nee, ik zeg lekker niet welke en waar en onder welke naam). Armand van Ommeren leeft nog, ik lees alleen niets meer van hem. Publiceerde oa. in Radio Bulletin en Home Studio. John vd Sluis leeft ook nog, publiceert niet meer maar is nog wel actief met Hawk Audio. Peter van Willenswaard publiceerde weleens wat in Stereophile en Eelco Grimm in Pro Audio Magazine. Henk Schenk, ja. Ik heb al die ouwe A&T blaadjes nog en herlees zo nu en dan wat. Zijn recensies waren altijd zeer gedegen en genuanceerd, met name die van elementen. De man was/is een authoriteit op dat gebied naar mijn mening, al vermoed ik dat het voor hem niet meer was dan een hobby. Hans Beekhuyzen geeft zo nu en dan nog wel eens wat workshops op digitaal gebied, Aart van der Wal ben ik uit het oog verloren evenals Marc Lemmen. Ruud Janssen schrijft veel op fora. Menno van der Veen (Radio Bulletin, Home Studio) is druk met zijn Tube Society. Jan de Kruijff (Disk, Luister, A&T) leeft geloof ik niet meer of moet al dik in de 80 zijn. Deed ook meer aan muziekrecensies dan aan apparatuur. En Klaas Feenstra ....... die maakt luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 maart 2014 Author Report Share Posted 27 maart 2014 Dat waren ze zo'n beetje wel de bekendste, behalve de overleden Jan Kool dan ( http://www.opusklassiek.nl/audio.htm ). Ik ken eigenlijk geen namen uit de oude HVT (of hoe heette dat blad ook al weer). Weet wel dat ze daar ooit met een soort zelfbouw pied pieper (met philps units) promoten. Was een beetje discutable blad, want het ging ook over "video" Diskutabel , bestaat dat radio programma nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts