paul demo Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Ik heb het idee dat de stuurbuisjes op mijn Atma's minder worden. Het gaat om 6SN7 buisjes. Ik kan nog zien dat ze uit amerika komen maar het merk is niet meer zichtbaar. Aangezien ik er zelf weinig verstand van heb is mijn vraag welke buisjes ik het beste kan toepassen? Ik heb er 8 nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Ik zou nieuwe kopen van EH en alleen goldpin als mijn buisvoeten dat ook zijn Maar je kunt het ook even aan de leverancier vragen. NOS USA buizen zijn vooral duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 19 juli 2011 Author Report Share Posted 19 juli 2011 Ik zou nieuwe kopen van EH en alleen goldpin als mijn buisvoeten dat ook zijn Maar je kunt het ook even aan de leverancier vragen. NOS USA buizen zijn vooral duur. Jack, Bedankt, goldpin is niet nodig, ik heb gewone keramische voeten. Maak de pinnetjes elke 2 jaar schoon evenals de contacten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Leuk om te lezen http://www.jacmusic.com/ehx/index.html Er zijn wel verschillen tussen 6SN7, maar zelf vind ik ze klein. Echt mooi, vind ik deze RCA 12SX7-GT maar die kennen een gloeispanning van 12,6volt t.o.v. 6,3volt t.o.v. 6SN7 en zijn naast duur niet bruikbaar voor jouw Paul. Wist dat er een hele serie is je hebt de 6SN7, 8SN7, 12SN7 waarbij het 1e getal de gloeispanning aangeeft. http://www.jacmusic.com/nos/6SN7/6SN7.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Ik zou nieuwe kopen van EH en alleen goldpin als mijn buisvoeten dat ook zijn Maar je kunt het ook even aan de leverancier vragen. NOS USA buizen zijn vooral duur. Zou ik ook doen. ik heb prachtige NOS exemplaren die als top worden aangegeven (Tungsol,RCA) maar ik hoor geen verschil met de nieuwe EH's. En het prijsverschil is enorm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Hallo Paul, Kijk eens op de site van Triple M in Rhenen. Te kust en te keur te koop. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts