mart Posted 28 mei 2010 Report Share Posted 28 mei 2010 mijn zoontje heeft LP's ontdekt. Nu heeft hij een stereotje met een usb ingang erop. dit is bedoelt voor usb stick met wma en mp3. Bestaat er een (goedkope) mogelijkheid om daar direct een (usb) platenspeler op aan te sluiten? Dan kan ik de platenspeler die ik speciaal voor hem van zolder had gehaald in zijn eigen kamer zetten. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 mei 2010 Report Share Posted 28 mei 2010 mijn zoontje heeft LP's ontdekt. Nu heeft hij een stereotje met een usb ingang erop. dit is bedoelt voor usb stick met wma en mp3. Bestaat er een (goedkope) mogelijkheid om daar direct een (usb) platenspeler op aan te sluiten? Dan kan ik de platenspeler die ik speciaal voor hem van zolder had gehaald in zijn eigen kamer zetten. Er zijn voldoende USB phono digitizers te verkrijgen, b.v. de "ART V2 USB Phono Plus DJ Preamp" of "TerraTec phono PreAmp Studio USB", die zijn echter allen bedoeld om het gedigitaliserde signaal naar een computer te sturen en niet naar een hifi setje. De USB op zo'n setje verwacht over het algemeen iets aan z'n ingang te zien dat op een opslagmedium lijkt, niet op een "streaming" medium. Als er nog een gewone analoge ingang vrij is op het setje, kijk dan eens naar een goedkope losse phono pre, de simpelstenzijn er al vanaf een paar tientjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 28 mei 2010 Author Report Share Posted 28 mei 2010 De USB op zo'n setje verwacht over het algemeen iets aan z'n ingang te zien dat op een opslagmedium lijkt, niet op een "streaming" medium. ... dus ik zoek een doosje met een analoog platenspeler signaal aan de ene kant en een mp3 buffer aan de uitgang? Als er nog een gewone analoge ingang vrij is op het setje, ik heb het geen setje genoemd, het is gewoon een draagbaar apparaat met cd, radio en cassette en usb ingang. die heeft ie net nieuw van ons gekregen. Als ik had geweten van die LP's dan had ik een tweede hands setje gezocht. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts