aad-cuphase Posted 23 september 2002 Report Share Posted 23 september 2002 Ik ben in het bezit van een Accuphase E211 en Infinity Kappa 100 luidsprekers die zijn nu gebiwired met VdH Magnum Hybrid(+WBT Pluggen).Hier was ik tot voorkort er tevreden mee, maar ik heb laatst Nordost gehoord en heb ontdekt dat deze veel beter klinken dan de VdH.Heeft iemand suggesties qua kabels die ik beter tussen de accuphase en de infinity's kan hangen??? Verder ben ik ook opzoek naar een voorlopige tussen oplossing voor mijn Cd speler nu een Denon dcd 635 en echt een zwakke schakel in mijn set, nu wil ik uiteindelijk de dp55(V) van Accuphase erbijn kopen, maar ik wil eerst een tussenoplossing! Heeft er nog iem suggesties hierover! Alvast bedankt (aaddhuij@hotmail.com) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 23 september 2002 Report Share Posted 23 september 2002 Zelf heb ik de E-206 van accuphase met de scirocco van speaker en co. In de toekomst ga ik ook voor een accuphase cd speler, een gebruikt exemplaar kost al snel 2500 euro. Ik heb eerst als altanatief mijn marantz cd 67 se special edition laten upgraden voor 200 euro, andere netvoeding, netsnoer, interlink aansluitingen en intern zijn er 28 onderdelen vervangen voor betere, het resultaat is geweldig en komt zeer in de buurt van de dp-55. Als luidspreker kabel gebruik ik de D-352 vd, bevalt mij zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 september 2002 Report Share Posted 23 september 2002 Geplaatst door aad-cuphase:Ik ben in het bezit van een Accuphase E211 en Infinity Kappa 100 luidsprekers die zijn nu gebiwired met VdH Magnum Hybrid(+WBT Pluggen).Hier was ik tot voorkort er tevreden mee, maar ik heb laatst Nordost gehoord en heb ontdekt dat deze veel beter klinken dan de VdH. Alvast bedankt (aaddhuij@hotmail.com) Beste Aad, Heb jij die Nordost kabels op je eigen set beluisterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 23 september 2002 Report Share Posted 23 september 2002 Geplaatst door aad-cuphase:... die zijn nu gebiwired met VdH Magnum Hybrid(+WBT Pluggen). Hier was ik tot voorkort er tevreden mee... ... Heeft iemand suggesties qua kabels die ik beter tussen de accuphase en de infinity's kan hangen??? ... Verder ben ik ook opzoek naar een voorlopige tussen oplossing voor mijn Cd speler ... wil ik uiteindelijk de dp55(V) van Accuphase erbijn kopen Hai aad-cuphase, Mogelijk heb ik een oplossing. Zou beginnen met die WBT's eraf te knippen. Scheelt een heleboel extra contacten. Als de Hybrid niet in versterker of speakers past de laatste cm passend maken. Mijn kabels 10 mm2 pasten ook voor geen meter. Ik heb begin dit jaar de D 102 eraf getrokken, vond ze behoorlijk pissig klinken op m'n nieuwe speakers. Heb dat vroeger nooit zo ervaren. Vervangen door Red Link. Kan je ook symmetrisch schakelen, scheelt een hoop hoogfrequent ellende. Ik heb laatst de DP 85 gehoord. De broek + oren zakten af. Ik weet niet hoe de DP55 klinkt. Allicht mooier dan wat je nu hebt. Ik vind de duurdere Marantzen muzikaler klinken dan de Denons. Als je dan de soldeerbout opstookt kun je nog veel verder komen. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 september 2002 Report Share Posted 24 september 2002 Geplaatst door gert:[QB Hai aad-cuphase, Ik heb laatst de DP 85 gehoord. De broek + oren zakten af. mvg Gert[/QB] Gert, Hoe heb je in die situatie kunnen luisteren ? oftewel wat moet ik hier in godsnaam lezen ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 24 september 2002 Report Share Posted 24 september 2002 Geplaatst door Jitze:Gert, Hoe heb je in die situatie kunnen luisteren ? oftewel wat moet ik hier in godsnaam lezen ? He Jitze, Als je het letterlijk neemt dan zijn foto's daarvan niet voor publicatie geschikt. Als je niet letterlijk neemt klonk die speler dus belachelijk goed. Let op de prijs !! mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2002 Report Share Posted 25 september 2002 Hai Gert, Hoeveel kost zo'n ding? Ongetijfeld erg veel en ik vraag me af of dat wel een verstandige beslissing is gezien de komende nieuwe formaten. Een alternatief is LP's en een nieuwe draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 26 september 2002 Report Share Posted 26 september 2002 De DP-87 kost 18000 euro DP-75 12000 euro DP-65 6500 euro DP-55 is de goedkoopste van accuphase en kost ongeveer 4500 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts