Jump to content

Musical Fidelity M1 & SME M2

Miracle.
 Share

Recommended Posts

Ter aanvulling vr de full circle

Michel op 1 van de foto's op de site zie dat zo'n metal circle in het midden groter is, rust het plateau op

De kleinere zijn met elkaar dr middel van een carbon staafje verbonden

Meer weet ik er ook niet over

Als je de Michell neemt, dan ook de Bellavista (Signature) met de staafjes onder aan het plateau :)

Gr

Stef

@Stef: Hier zie je een Circle zonder platter:

wbcircle.jpg

Ik heb zo'n ding al vaker van dichtbij gezien, maar wat de functie van die bussen op het plateau is zou ik niet weten. Ze zijn idd met staven aan elkaar verbonden. Ach, ook niet echt interessant. Ik vond het geen bijster goede tafel, voor dat geld, maar dat kan ook aan de carbon arm hebben gelegen.

Carbon is ideaal om een hengel van te bouwen, omdat je de aanbeet dan zo goed voelt, niet voor een DT arm.

De Bluenote Bellavista heeft idd ook zo'n zelfde idee als wat Michell heeft:

products_signature.jpg

@Stef: In 2004 heeft zo'n tafel idd in Brussel uitgestald gestaan.

Mvg. Miracle.

Gefeliciteerd met je aankoop. De MF M1 stond als primeur op >> de VAD-show 2003 <<. Ook daar werd 'ie alleen getoond, niet gedemonstreerd.

Zelfs op de Sytney Superhifishow 2004 werd deze tafel helaas alleen getoond, maar niet gebruikt.

Een show, niet door importeurs of fabrikanten in elkaar gezet, maar door de 3 grootste dealers van Australi

@George: Deze tafel ga ik zeker een hoop plezier aan beleven. De LP's die ik tot nu toe beluisterd heb ontdek ik iedere keer weer nieuwe dingen (details) op die ik nog niet kende. Ook is alles wat ik al kende van mijn LP's een stuk duidelijker dan wat ik gewend was.

Zoals Steve Guttenberg (Home Entertainment) ooit zo mooi schreef over deze tafel: "The Musical Fidelity M1 has reinvigorated my passion for vinyl. I find myself listening to more records than I have in years. That is what truly great components do. They draw you into the music, and it does not get any better than that." ervaar ik dat nu ook.

De SME M2 arm valt mij wat dat betreft 100% mee. De SME armen die ik ken zijn ronduit saai te noemen, maar de M2 heeft daar absoluut geen enkele neiging toe. Is zelfs bijna zo speels als een unipivot.

Op die eigenschap zoekende kwam ik ook het review van Hartmut Quaschik op TNT-audio tegen, die het zelfde beschrijft als wat ik ervaar met deze arm.

Gister nog eens bezig geweest om de afstellingen te perfectioneren, ondanks dat de combinatie al tot +16Db @ 300Hz stabiel was wist ik dat dat beter kon. Nu is dat +18Db op zijn sloffen/met 2 vinders in de neus. MAW deze combinatie haalt nu alle testen van de Hifi-News test LP met gemak. Zowel op gehoor als op de scoop.

De volgende uitdaging word dus een test LP te vinden die nog extremer is.... :rolleyes:

Niet dat ik al een gewone LP tegen ben gekomen die maar in de buurt komt van een +18Db opname, maar hoe verder de grens verwijderd is van wat een normele LP is hoe beter het gaat klinken is mijn ervaring.

Met de VPI Scout fatsoenlijk afgesteld haalt de JMW-9 met Benz ACE +14Db zonder vervorming, maar met fijnafstelling heb ik de +16Db gerealiseerd, en de +18 net niet. Dat gaf 10% vervorming.

Toch was het verschil tussen +14 en +16 goed hoorbaar met gewone LP's.

Ook het verschil met deze tafel tussen +16 en +18 is weer duidelijk hoorbaar, en ik heb het gevoel dat als ik er nog wat meer tijd in steek, en ik een test LP kan vinden die nog verder gaat, het nog beter kan. :)

Dus wanneer iemand een Test LP weet die nog extremer is dan de Hifi-News.....

Mvg. Miracle.