Jump to content

Workshop Blue Amp in Sneek


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Eigenlijk was het eindelijk veel te mooi weer. Vandaar dat de opkomt iets minder was dan verwacht. Toch was het gezellig druk en moesten er tijdens de workshops toch nog mensen blijven staan. Ook de vaste ploeg van hear was weer vertegenwoordigd. Er zijn foto's gemaakt, dus ik denk dat die hear ook wel zullen verschijnen.

 

model_surzur_front.jpg

 

model_42_comfort.jpg

 

Hier ging het dus om...

 

Rolf Becker begon met de goedkoopste pr

Link to comment
Share on other sites

Mooi verhaal Hans!

 

Ik heb me ook prima vermaakt. Ik was toch wel verbaast dat de Thorens die scheef op een stoel stond toch heel erg goed klonk. Ik heb niet alle technische uitleg meegekregen, maar het leek er voor mij op dat zolang je maar gebalanceerd speelt de rest er eigenlijk veel minder toe doet. Als ik dat eerder had geweten .....

 

Ik vond de 500 ohm stond ook aangenamer klinken. Ik zal ook eens de dipswitches in de Bluenote Phono 2 omzetten om te horen wat dit doet.

 

Sodejuu, ontzettend bedankt dat je me hebt opgepikt en weer veilig hebt thuisgebracht en de vlaai was inderdaad een stuk lekkerder dan de poldervlaai. Als je eens een keertje bij mij wilt komen luisteren ben je van harte welkom. Daar kan ik waarschijnlijk ook weer wat van leren.

 

Henk en Aleida bedankt voor jullie gastvrijheid en de lekkere hapjes en het chinese buffet. Jullie weten er altijd weer een hele gezellige happening van te maken.

 

Groeten,

 

Gerald

Link to comment
Share on other sites

Het was inderdaad een erg gezellige dag die enigszins verstoord werd door de wegomleiding bij Kampen want ik heb nog nooit zo lang naar Sneek gereden. Voor de rest hadden Henk, Aleida en team het weer zeer goed voor elkaar.

 

Ik ben als eerste bij de Finals gaan luisteren en dat vind ik dus een hele mooie ELS (ook uiterlijk). Ze deden het ook erg goed op een 40 wat versterker en het valt me ook elke keer weer op dat die knotsen van versterkers echt niet nodig zijn. Ik vond het geluidsbeeld iets aan de lage kant maar dat zou met de akoustiek te maken hebben. Henk denkt erover ze in zijn nieuwe huis te plaatsen en dat kon wel eens goed uitvallen.

Bij de Finals stond een zekere Joop. Ik kende hem ergens van en dat was uit Nijmegen. De allereerste keer dat ik op het hifi pad ging kwam ik daar bij Mijn HiFi waar hij me de befaamde Rogers LS5a adviseerde. Ik heb uiteindelijk Elipsons Orphee's gekocht maar die waren achteraf zeker niet zo goed. Daarnaast heb ik hem ooit nog eens Ensemble LS zien demonstreren en die behoren toch wel tot de beste LS die ik ooit gehoord heb. Kan je zien hoe een goede demonstratie in je herinnering blijft zitten.

 

Van de demonstratie van Rolf Becker heb ik toch met name overgehouden dat een oude Thorens met een prima element erop zeker zo'n goede keus is als een goekope Project of Rega met een middelmatig element erop. De Thorens 165 waar mee gedemonstreerd werd krijg je wel voor 100/150 euro, schroef er een nieuwe bodemplaat onder en een element van 800 euro en je hebt een echte topdraaitafel. Het element was overigens nog niet ingespeeld vertrouwde Henk me toe en het wordt dus beter.Voor de rest ben ik het weer met Hans eens de Transrotor met JA is natuurlijk wel een klasse beter (en duurder).

Zelf was ik niet zo overtuigd van de voordelen van een gebalanceerde versterker voor thuisgebruik. Geluidsmatig zou het ruimtelijker zijn maar ik vond het iets kaler. Je moet natuurlijk zoiets thuis uitproberen en die Blue Amp behoort verder tot de eredivisie. Het platengewicht wat gedemonstreerd werd deed het ook zeer goed en dat op een subchasis. Zouden de veren misschien wat uitgerekt zijn Henk en dat zo gecorrigeerd worden?

 

Aleida vertelde me dat de voorbereiding van de analoge dagen weer van start gingen. Misschien een idee om in de kleine kamer te demonstreren met koptelefoons van die kleine voor de I-pod tot de top. Maar wel op een mooie draaitafel !

 

Dit was de eerste vla van Roger en is zeer goed bevallen. Daarnaast zou ik zou nog wat LP adressen krijgen van Hansko en het adres van de audioclub van Onno.

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

bij henk en aleida was het gisteren geweldig

 

demonstraties waren bijzonder goed, een geluk dat ik daar was ik had het niet willen missen

 

zeer duidelijke taal van Rolf Becker no nonsens ,geen bla bla maar feiten die je kunt aan tonen

 

wat je ook bij henk kunt verwachten als die praat

 

een word geweldig, de keuze was beter of slechter dat is keuze bepalend voor de persoon zelf

 

Aleida en Henk bedank voor gast vrije gezelligheid, de hapjes waren heerlijk

 

lastige wol met veel vragen oet limburg :D:D

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag

 

Ben Ik de hele ochtend bezig geweest om wat foto's die Ik gisteren gamaakt heb te uploaden en te plaatsen, lukt het weer eens niet. :mad2:

Iemand die Ik de 12 foto's kan sturen en plaatst voor mij??

Al met al was het een zeer geslaagde dag die weer perfekt geregeld was.

Eindelijk mijn eerste medeforummer (audiofreak) ontmoet (zeer zeer kort, maar toch).

Ik hoop dat jullie het met me eens zijn dat Rolf een leuke demo neer zette en dat het echt een zeer aardige vent is.

 

Groet symfo

Link to comment
Share on other sites

Dat die Blue Amps heel goed zijn geloof ik wel Onno. Aan de andere kant kan geldt in audio de 10/90 regel. Voor 10 % van het geld krijg je 90 % van het geluid. Voor 90 % extra geld krijg je maar 10% extra geluid.

Ik geloof zelf dat je een grote investering in element er misschien wel het meest uit haalt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Dat die Blue Amps heel goed zijn geloof ik wel Onno. Aan de andere kant kan geldt in audio de 10/90 regel. Voor 10 % van het geld krijg je 90 % van het geluid. Voor 90 % extra geld krijg je maar 10% extra geluid.

Ik geloof zelf dat je een grote investering in element er misschien wel het meest uit haalt.

 

Ben van mening dat een werkelijk top phonostage een allerbeste investering is welke je analoog kan maken.

Met een goed

Link to comment
Share on other sites

Hallo Carl,Daarnaast zou ik zou nog wat LP adressen krijgen van Hansko en het adres van de audioclub van Onno.

 

De audiovereniging waar Onno lid van is, (was?) is dezelfde als waar ik lid van ben.

Een vriend van mij uit Arhem (zuid) en ik rijden elke maand naar Hoevelaken (Hooglanderveen)

Als je een keertje mee wilt rijden, moet je je maar even melden. Je hoeft dan alleen maar naar Arnhem zuid te rijden.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Het platengewicht wat gedemonstreerd werd deed het ook zeer goed en dat op een subchasis. Zouden de veren misschien wat uitgerekt zijn Henk en dat zo gecorrigeerd worden?

 

O ja.. dat was ik in de haast vanmorgen vergeten, dat gewicht.

 

Bij de Thorens hoorde ik een duidelijk verschil, het geluid neeg duidelijk richting TR.

Maar is het niet zo dat doordat de massa van het hele subchassis met alles er op en eraan behoorlijk wordt verzwaart, waardoor resonanties op een andere frequentie komen te liggen.

 

Op de TR hoorde ik overigens totaal geen verschil, met of zonder puck. Misschien een mooi vlakke LP.??

 

Ik vergat overigens Rolf te bedanken. Je moet het maar willen doen, je vakantie onderbreken voor zo'n demo.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Hans,

Dat was toch dezelfde lp die hij gebruikte in de demo met de TR en zijn puck of ben ik abuis ?

Ik hoorde trouwens geen verschil met die puck, maar later hoorde ik dat het verschil er wel is, maar dat je dan ook in het midden moet zitten, dus op de sweetspot. Tja, dat zat ik niet.

 

Natuurlijk was het dezelfde LP, maar wanneer een plaat mooi vlak is, heb je aan een puck niet veel, zeker niet bij zo'n zwaargewicht draaitafel.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

marc deze workshop was met een woord geweldig gewoon top

 

gewoon duidelijk direct to te point, rolf becker was sehr gut

 

maar henk kan het ook zolang je hem geen spreekverbod geeft :D

Link to comment
Share on other sites

Nadat de verloopstekkers verwijderd waren en de kabel door een paar getwiste draden, moest de draaitafel verder van de voorversterker om brom te voorkomen.

 

 

In de verslagen viel mij vooral dit bovenstaande zinnetje op. Immers, gebalanceerd spelen houdt per definitie in dat de kabel beter wordt afgeschermd. Waarom was het dan toch nodig om de pick-up verder weg te plaatsen, terwijl dat in eerste instantie niet het geval was? :blink:

Link to comment
Share on other sites

In de verslagen viel mij vooral dit bovenstaande zinnetje op. Immers, gebalanceerd spelen houdt per definitie in dat de kabel beter wordt afgeschermd. Waarom was het dan toch nodig om de pick-up verder weg te plaatsen, terwijl dat in eerste instantie niet het geval was

 

Allereerst bedankt voor het plaatsen van de foto's Kraus.

Naar mijn mening had het verder weg plaatsen van de draaitafel niets te maken met brom.

Met verder weg zetten van de draaitafel op een zachte stoel (zeer scheef ook)wilde Rolf Becker alleen maar aangeven dat het belangrijkste bij het afstellen van de platenspeler het recht in de groef komen van de naald is. (Azimuth geloof Ik?????). Meer niet. Dit heeft hij ook in het begin van zijn verhaal verteld.De rest is zoals de aanwezigen hebben kunnen horen van minder belang.

Zelf draai Ik met zeer korte onafgeschermde kabels met de draaitafel en de Surzur naast de versterker en heb geen greintje brom.

Wel vond Ik het High End (Gamma) stekkerblok van Rolf ook wel apart. de kabels liepen er op en overheen en dit gaf ook geen brom.

Link to comment
Share on other sites

Beste Bellavista,

 

 

Symfo, slaat bijna helemaal de spijker op z'n kop, want Rolf zette de Thorens TD 166 eerst dichtbij om te demonstreren, dat ondanks de niet afgeschermde kabels van de Phono Versterker en van de platenspeler naar de Phono Versterker , die daadwerkelijk bij allerlei andere spanning voerende kabels en zelfs over een simpele niet afgeschermde stekkerdoos (plastic) lag ,er geen enkele vorm van brom was waar te nemen.

 

Daarna om het te benadrukken, heeft Rolf de platenspeler nog verder weggezet, op een stoel om het nog duidelijker te maken, ondanks de grote afstand en nog steeds niet afgeschermde kabel en geen spoortje van brom waar te nemen was.

 

Wat Rolf ook zei en wat ik volkomen onderschrijf, was dat de platenspeler perfect door ons is ingesteld, anders was er toch een probleem opgetreden, op de stoel ; )

 

Wat ook zo was, dat het een nieuwe Lyra Dorian betrof die nog alleen nog maar een paar test platen had gezien.

 

Ook is het natuurlijk een voordeel dat je 6 db meer gain hebt, ook 6 db betere signaalstoorverhouding, en niet te vergeten dynamiek.

 

Dit alles geeft ook een ruimtelijker geluidsbeeld zoals te horen was.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal.

Dit staat op de site van Blue Amp. Een dankwoord voor de aanwezigen. Leuk toch??

 

"To all that have shared this analogue summer school. It was a great pleasure for me to play a little bit and to listen to some great music together with you all. Thank you for being such a lovely audience. Rolf from BLUE AMP"

 

mvg symfo

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zit ik een beetje op internet de tijd te doden inverband met een herstel van een ongeluk, kom ik deze recensie tegen.Laat ik ook bij deze Workshop geweest zijn.Allereerst de complimenten voor het ontvangst in Sneek.Dhr Rolf had ik al zat over gehoord daar ik een goede vriend ben van Symfo en eigenlijk niet meer te porren bent voor Workshops enz ,de tijd dat ik hopen geld uit gaf en dat deze week dit het beste was en de volgende week dat weer het beste was met een hi- fi boekje op mijn schoot en steeds minder naar muziek ging luisteren licht ver achter me.Maar de werk wijze van Rolf staat mij wel aan, niet zozeer zijn phonoversterkers maar de perfectie van afwerking van alles wat hij maakt.Wat ik thuis al vaak heb bewezen gebeurde ook in Sneek.Zit ik heel erg te genieten van een draaitafel die waarschijnkijk een uur geleden uit de kringloopwinkel is gehaald voorzien van een zeer mooi element van het analoge geluid waar ik zo graag platen voor draai. Dan word er overgestapt op een Transrotor ja en we gaan het nog erger maken een Jan Allaard element,daar droom ik van,niet van het apparatuur maar van het bedrag in mijn bezit te hebben of je overstapte naar een gemiddelde cd speler,weg analoge emotie.Waarom willen mensen die echt geld uitgeven aan draaitafels ze laten klinken als cd spelers???

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Waarom willen mensen die echt geld uitgeven aan draaitafels ze laten klinken als cd spelers???

 

Kan jij dit toelichten? a.u.b.

 

Begrijp n.l. je niet helemaal.

Link to comment
Share on other sites

Zit ik een beetje op internet de tijd te doden inverband met een herstel van een ongeluk, kom ik deze recensie tegen.Laat ik ook bij deze Workshop geweest zijn.Allereerst de complimenten voor het ontvangst in Sneek.Dhr Rolf had ik al zat over gehoord daar ik een goede vriend ben van Symfo en eigenlijk niet meer te porren bent voor Workshops enz ,de tijd dat ik hopen geld uit gaf en dat deze week dit het beste was en de volgende week dat weer het beste was met een hi- fi boekje op mijn schoot en steeds minder naar muziek ging luisteren licht ver achter me.Maar de werk wijze van Rolf staat mij wel aan, niet zozeer zijn phonoversterkers maar de perfectie van afwerking van alles wat hij maakt.Wat ik thuis al vaak heb bewezen gebeurde ook in Sneek.Zit ik heel erg te genieten van een draaitafel die waarschijnkijk een uur geleden uit de kringloopwinkel is gehaald voorzien van een zeer mooi element van het analoge geluid waar ik zo graag platen voor draai. Dan word er overgestapt op een Transrotor ja en we gaan het nog erger maken een Jan Allaard element,daar droom ik van,niet van het apparatuur maar van het bedrag in mijn bezit te hebben of je overstapte naar een gemiddelde cd speler,weg analoge emotie.Waarom willen mensen die echt geld uitgeven aan draaitafels ze laten klinken als cd spelers???

 

Goedemiddag.

 

Ik begrijp wel een beetje waar M.L het over heeft.

Als Ik heel eerlijk ben vond Ik de oude Thorens met (perfekt afgestelde) Lyra Dorian ook lekkerder klinken.

Ik zeg expres niet beter maar lekkerder.

Er zat meer emotie, meer gevoel in. De Transrotor/Allearts combi klonk misschien schoner maar heel erg zwart/wit gezegd vond Ik net of het leven er uitwas (Ik denk dat M.l hier CD-achtig bedoelt) in vergelijk met de Thorens.

Wat dit betreft had Rolf gelijk...... Je zit zo op die 60/70 procent, maar daarna???? :confused: gaat het een hoop geld kosten.

En is het dan ook nog je smaak. :unsure:

 

mvg: symfo

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Goedemiddag.

 

Ik begrijp wel een beetje waar M.L het over heeft.

Als Ik heel eerlijk ben vond Ik de oude Thorens met (perfekt afgestelde) Lyra Dorian ook lekkerder klinken.

Ik zeg expres niet beter maar lekkerder.

Er zat meer emotie, meer gevoel in. De Transrotor/Allearts combi klonk misschien schoner maar heel erg zwart/wit gezegd vond Ik net of het leven er uitwas (Ik denk dat M.l hier CD-achtig bedoelt) in vergelijk met de Thorens.

Wat dit betreft had Rolf gelijk...... Je zit zo op die 60/70 procent, maar daarna???? :confused: gaat het een hoop geld kosten.

En is het dan ook nog je smaak. :unsure:

 

mvg: symfo

 

Zoals jij dit nu beschrijft denk ik onmiddellijk aan het verschil tussen Geveerde draaitafel & Massa loopwerk.

 

Ok

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...