Sodejuu Posted 5 augustus 2008 Report Share Posted 5 augustus 2008 Toch is het opmerkelijk dat die Marantz de boel niet kan trekken: dat ding levert 140Watt per kanaal met slechts 2 speakers aangesloten. Is een dure (want dat was deze Marantz) AV-bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 De vergelijking met een MPV lijkt me gezien het gebruik van dit soort auto's in een wereld waar gezinnen in het algemeen niet groter zijn dan zo'n vier personen en het feit dat dit soort auto's de meeste kilometers maakt met slechts de bestuurder aan boord, echt geweldig, ook installaties met waanzinnige versterkers - en speakers die zo beroerd gebouwd zijn dat ze dit soort vermogens nodig hebben - vertonen zo'n lachwekkende nutteloosheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 alleen al het vervangen van de Black Gate Nx uitgangscondensator in de eindtrap van Bas de Vries in mijn CD spelert door een andere (combinatie) maakt van de speler wel degelijk iets geheel anders. dan was het uitgangspunt wel een door Bas gebouwde mooie versterkingstrap. Alleen de flessehals is eruit. dat soort wijzigingen is erg goed te horen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 ...laststabiel tot onder de 2Ω is voor de meeste versterkers niet weggelegd... Dank voor je verhelderende samenvatting, Sodejuu. Klaarblijkelijk gaat het dan ook niet op dat wanneer op een dergelijke versterker slechts 2 ipv 7 speakers worden aangesloten er voldoende overblijft voor een dorstig setje als de Thiels... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 ...laststabiel tot onder de 2Ω is voor de meeste versterkers niet weggelegd... Dank voor je verhelderende samenvatting, Sodejuu. Klaarblijkelijk gaat het dan ook niet op dat wanneer op een dergelijke versterker slechts 2 ipv 7 speakers worden aangesloten er voldoende overblijft voor een dorstig setje als de Thiels... Dat ligt eraan. De voeding zou het wel aan moeten kunnen. Die kan immers ook 7 speakers voorzien van 140W (aan 8Ohm). Dat komt neer op 980W en dat is ongeveer gelijk aan 500W voor 2 speakers (dus 1000W). Maar de versterkertrap moet het dan nog wel aankunnen. Bij 500W aan 2Ohm, loopt er een stroom van minstens 15,8A (en waarschijnlijk meer, gezien de belasting waarschijnlijk niet Ohms is). Als de versterkertrap dat niet aankan (hij wordt dan te heet), grijpt de beveiliging (mits aanwezig) in... Ik geloof dat er wel av-receivers/versterkers zijn die je naar stereo kan schakelen, waarbij dan wel het volledige vermogen van de voeding gebruikt wordt voor 2 kanalen. De Jungson AV1000 (of zoiets) heeft dat geloof ik. Die zal dan ook wel een sterkere versterkertrap hebben, die dat extra vermogen ook aankan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 alleen al het vervangen van de Black Gate Nx uitgangscondensator in de eindtrap van Bas de Vries in mijn CD spelert door een andere (combinatie) maakt van de speler wel degelijk iets geheel anders. dan was het uitgangspunt wel een door Bas gebouwde mooie versterkingstrap. dat soort wijzigingen is erg goed te horen. Ik geloof dat een modificatie van Bas een meer dan significante invloed heeft op het geluid. Weg apparaat, weg geluid .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 De voeding zou het wel aan moeten kunnen. Die kan immers ook 7 speakers voorzien van 140W (aan 8Ohm). Dat komt neer op 980W en dat is ongeveer gelijk aan 500W voor 2 speakers (dus 1000W). Hoeveel kan de voeding maximaal leveren ? Lijkt me zinvol daar eens naar te kijken, het zou me ten zeerste verbazen als dit meer dan 500W zou zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 De voeding zou het wel aan moeten kunnen. Die kan immers ook 7 speakers voorzien van 140W (aan 8Ohm). Dat komt neer op 980W en dat is ongeveer gelijk aan 500W voor 2 speakers (dus 1000W). Hoeveel kan de voeding maximaal leveren ? Lijkt me zinvol daar eens naar te kijken, het zou me ten zeerste verbazen als dit meer dan 500W zou zijn. Volgens de specs kan ie 140 aan 8Ohm leveren, aan alle 5(?) de kanalen. In ieder geval zo'n 700W dus... Of dat het absolute maximum is, weet ik niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
boshuisen Posted 13 augustus 2008 Report Share Posted 13 augustus 2008 Datzelfde probleem heb ik ook deze week op het forum geplaatst (zie 'versterker icm Dynaudio Contour S3.4. Ik heb daar mijn Marantz SR-9200 van 7 x 140W op losgelaten en hoewel ik had verwacht genoeg power te hebben om deze jongens aan te sturen met slechts 2 kanalen was het geluid ronduit bagger. Inmiddels ben ik een Array voor- en eindtrap rijker en zit ik nog steeds, ondanks slechts 2 x 100W vermogen, met mijn mond open van verbazing... Letterlijk en figuurlijk een gevalletje 'Sodejuu' En dat was het einde van een receiver van 4500 euro. Iemand ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 augustus 2008 Report Share Posted 13 augustus 2008 De voeding zou het wel aan moeten kunnen. Die kan immers ook 7 speakers voorzien van 140W (aan 8Ohm). Dat komt neer op 980W en dat is ongeveer gelijk aan 500W voor 2 speakers (dus 1000W). Hoeveel kan de voeding maximaal leveren ? Lijkt me zinvol daar eens naar te kijken, het zou me ten zeerste verbazen als dit meer dan 500W zou zijn. Volgens de specs kan ie 140 aan 8Ohm leveren, aan alle 5(?) de kanalen. In ieder geval zo'n 700W dus... Of dat het absolute maximum is, weet ik niet... Ja, had ik ook gezien, echter ik betwijfel ten zeerste of de voeding dit ook kan leveren, Marantz is in elk geval zo wijs geweest dit niet te vermelden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts