hderkx Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Nadat ik de nodige componenten in mijn set vervangen had was de klank, in mijn oren niet optimaal. Er was veel te veel bas en ook nog wollig. Het geluidsbeeld liep dicht. De draaitafel die nu via een phonoversterker liep gaf ook niet de klank die ik graag hoor. Toevallig had ik hier 3 verschillende interlinks liggen. De Audioquest Diamondback, de Taralabs Prism 100A en de Audioadvies AA IL. Met de Audioquest tussen de cd speler en de versterker was er veel te veel bas en ook nog wollig. Het geluidsbeeld liep dicht. Dat was dus niet wat ik zocht. En tussen de Denon cd speler en Denon versterker kwam hij zo goed tot zijn recht! De Audioquest werd vervangen door de Audioadvies AA IL type 2. Ook dat was niet om aan te horen. Te veel hoog, te analytisch, de stage niet optimaal. Het geheel niet homogeen. Dan maar de Taralabs prism 100A er tussen. En kijk, die kabel past er beter bij. Stage is beter, niet te veel laag, niet te veel hoog, maar wel is het geheel vrij dun van klank. Op een middag loop ik in de pauze van mijn werk even een rondje door de stad. Bij een plaatselijke elektronicazaak wip ik even binnen. Eens even kijken wat die voor interlinks hebben. Kwa merken verwacht ik er helemaal niks. En dat is ook zo. Er hangt veel bekabeling van het merk HQ. Ik neem toch maar eens een interlink van 75 cm mee. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Je topic titel deed me even hier aan denken http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o (lichthartige religieuzen kunnen dit beter niet bekijken) (de beste man is net overleden). Verder heb ik niet de ervaring dat de verschillen zo groot zijn met interlinks (maar eerder vrij subtiel), maar heb ook nooit zo uitgerbreid zitten te vergelijken (behalve in 1 kabel hapening 5 jaar terug) Ik zou er niet de tijd voor hebben ook, met 4 interlinks in de keten en 1 digitale coax en dan nog 2 set LS snoer, denk eens aan alle mogelijke combinaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Ben ik effe blij dat er HEAR geen Mot Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 23 juni 2008 Author Report Share Posted 23 juni 2008 @Rev Fatman, zij bezorgen mij geen slapeloze nachten. Het gebeurde gewoon. En de verschillen waren niet subtiel, maar duidelijk waarneembaar. Anders zei ik het niet. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Een vrij overtuigend verhaal. Vergeet echter niet dat alle goede kabels hetzelfde klinken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Ik heb laatst een stuk touw tussen mijn voor en eindversterker gedaan , ook het hele geluidsbeeld weg dus het kan wel degelijk gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Diegenen die niet in verschillen tussen kabels geloven hadden dit moeten horen! Als je dat verschil niet hoort moet je stoppen met muziek draaien, want dan weet je ook niet of Mot Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 23 juni 2008 Author Report Share Posted 23 juni 2008 @Henrie, met die zin wel. Maar het verschil was erg groot. En de duurste is 114 euro. De goedkoopste? Dat wil je niet weten. Ik wil het eigenlijk niet meer zeggen, maar als je dat niet hoort klopt er iets niet. Misschien komt het ook wel omdat ik hoogsensitief ben. Kijk maar op Wikipedia wat dat inhoud. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 De goedkoopste? Dat wil je niet weten. Jawel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Beste Hderkx, De verschillen (veranderingen) zijn wel degelijk aanwezig , voor elke kombinatie kan dit verschillend zijn, dit heeft niets met de prijs te maken. Het heeft te maken dat de ene kombinatie een andere capaciteit en of inductie een betere match is dan bij een andere kombinatie. Een kabel is nu eenmaal een LC kring die bepaalde eigenschappen bezit, en deze zijn van invloed op het signaal. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 23 juni 2008 Author Report Share Posted 23 juni 2008 @Erikatn, 12,95 euro. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 of heb je de oren van een ....http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleermuis gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 23 juni 2008 Author Report Share Posted 23 juni 2008 @Andromedaaudiodesign, Sommige mensen kunnen zich niet alleen niet in iemand inleven, ze willen het ook niet... FF. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Misschien komt het ook wel omdat ik hoogsensitief ben. Kijk maar op Wikipedia wat dat inhoudt.http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon HDerkx Wees gerust, dat is hetzelfde als wat in het spraakgebruik "een gevoelsmens" heet en je mankeert dus waarschijnlijk niets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Beste Hderkx, De verschillen (veranderingen) zijn wel degelijk aanwezig , voor elke kombinatie kan dit verschillend zijn, dit heeft niets met de prijs te maken. Het heeft te maken dat de ene kombinatie een andere capaciteit en of inductie een betere match is dan bij een andere kombinatie. Een kabel is nu eenmaal een LC kring die bepaalde eigenschappen bezit, en deze zijn van invloed op het signaal. MvG, Haudio Persoonlijk vind ik dat te treurig voor woorden. De interfaces tussen consumenten audio apparatuur zijn zo simpel als het koken van ei (tenmiste als er goede standaarden zouden bestaan). De gemiddelde telefoonkabel is 10 keer complexer. Dat de industrie er niet in zou slagen om deugdelijke apparaten te bouwen, die gewoon zonder voodoo mixen en matchen altijd goed klinken als je ze binnen de specificaties van de interface connect (als de apparaten zelf goed zijn) is eigenlijk te gek voor woorden. Kennelijk spelen er andere belangen mee. Ik vergelijk het altijd met cosmetica industrie, het ene anti rimpel middel is nog beter dan het andere, wel duurder natuurlijk, 200 euro voor een potje 20 ml ofzo. Btw nIet persoonlijk bedoeld richting Henk. Dit wilde ik al posten, maar t paste goed bij Henk zijn opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Beste Duck, Het is in werkelijkheid gelukkig niet zo treurig als het voorgesteld wordt met de apparaten zelf. Het is gewoon zo dat als de klant het wil de markt er op inspringt. Zelfs een gerenommeerd merk als Denon doet er aan mee: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp Maar dit staat los van wat hderkx verhaalde. Ik geloof dat wel en vind daar ook niets mis mee. Wat ik alleen niet begrijp is waarom het aan de "ongelovigen" (whatever that may be) gericht is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 gefeliciteerd man mooi om geld te besparen en toch verbeteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Als je gaat voor natuurlijkheid als referentie dan heeft Kraus een puntje. Als je gewoon wilt vertellen dat er verschil tussen interlinks is, dat wist ik al. Sommige klinken gelijk aan andere, maar zijn daarom nog niet goed. Andere klinken 'anders', waarbij de vraag is of dit beter is. Zelf hoor ik ook verschil tussen connectoren en soldeertin. Het is heel moeilijk een etiketje op een kabel te plakken met beter of slechter, de situatie bepaald dat. De afgelopen week heb ik veel tijd doorgebracht in het ziekenhuis. Als je daar kijkt naar bekabeling dan valt op dat er op de kritieke afdelingen, in ons geval de verloskamer, wordt gekozen voor diverse exotische kabels om apparaten te verbinden of van stroom te voorzien. Ook daar wordt blijkbaar gekeken naar wat het best past in de bepaalde situatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Als je gaat voor natuurlijkheid als referentie dan heeft Kraus een puntje. Als je gewoon wilt vertellen dat er verschil tussen interlinks is, dat wist ik al. Sommige klinken gelijk aan andere, maar zijn daarom nog niet goed. Andere klinken 'anders', waarbij de vraag is of dit beter is. Zelf hoor ik ook verschil tussen connectoren en soldeertin. Het is heel moeilijk een etiketje op een kabel te plakken met beter of slechter, de situatie bepaald dat. De afgelopen week heb ik veel tijd doorgebracht in het ziekenhuis. Als je daar kijkt naar bekabeling dan valt op dat er op de kritieke afdelingen, in ons geval de verloskamer, wordt gekozen voor diverse exotische kabels om apparaten te verbinden of van stroom te voorzien. Ook daar wordt blijkbaar gekeken naar wat het best past in de bepaalde situatie. wat is de situatie nu rein? toch geen ernstige zaken hoop ik. wel typerend dat je dan op de bekabeling let. ik herken dat wel bij mijzelf. ondanks de ellende pik je dat soort dingen toch op vanuit je hobby. een vluchtige gedachte op dat moment maar later denk je er weer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 We hebben een heel erg mooie en rustige bevalling gehad. Zo rustig dat ik de The Economist tijdens de bevalling geheel uit heb gelezen. Dat is me thuis nog nooit gelukt. Het was een hoge bloeddruk die ons in het ziekenhuis deed belanden, hierdoor moesten we ook een paar dagen blijven. Nu weer gezond thuis. Ja, en die kabels, ik kijk er altijd naar, ook al heb ik geen speciale gevoelens voor exotische kabels. Ik kijk ook altijd in apparatuur, maar weet absoluut niet waar ik naar kijk. Toch gaat vrijwel alles wat ik thuis krijg even open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Het is heel moeilijk een etiketje op een kabel te plakken met beter of slechter, de situatie bepaald dat. De afgelopen week heb ik veel tijd doorgebracht in het ziekenhuis. Als je daar kijkt naar bekabeling dan valt op dat er op de kritieke afdelingen, in ons geval de verloskamer, wordt gekozen voor diverse exotische kabels om apparaten te verbinden of van stroom te voorzien. Ook daar wordt blijkbaar gekeken naar wat het best past in de bepaalde situatie. Uiteraard wordt er daar gekeken naar wat voor kabel er gebruikt moet worden. Daarbij wordt gekeken naar EMC-normen, stroomverbruik, de gebruikte spanning (waarschijnlijk gewoon 230VAC) enz. Ik kijk in m'n werk ook naar welk type kabel ik moet gebruiken. Ik kan geen hoogspanningskabel gebruiken voor mA-signaaltjes en geen telecomkabel voor hoogspanning... Maar waar leid je uit af dat het om 'diverse exotische kabels' ging? Ik vermoed namelijk dat ze helemaal niet zo exotisch zijn. Er wordt in de industrie immers veel gestandaardiseerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 We hebben een heel erg mooie en rustige bevalling gehad. Zo rustig dat ik de The Economist tijdens de bevalling geheel uit heb gelezen. Dat is me thuis nog nooit gelukt. Het was een hoge bloeddruk die ons in het ziekenhuis deed belanden, hierdoor moesten we ook een paar dagen blijven. Nu weer gezond thuis. Ja, en die kabels, ik kijk er altijd naar, ook al heb ik geen speciale gevoelens voor exotische kabels. Ik kijk ook altijd in apparatuur, maar weet absoluut niet waar ik naar kijk. Toch gaat vrijwel alles wat ik thuis krijg even open. dat zou me nergens lukken mooi dat het goed gegaan is . gefeliciteerd. @ henrie heb jij op je werk wel eens 6mm2 koper draad massief of liever nog 8 of 10 mm2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 @ henrieheb jij op je werk wel eens 6mm2 koper draad massief of liever nog 8 of 10 mm2? 8mm2 bestaat volgens mij niet. 10mm2 is volgens mij nooit massief, alleen samengeslagen, anders wordt het onhandelbaar. 6mm2 massief zou wel kunnen, maar is al redelijk onhandelbaar. 4mm2 of dunner massief bestaat zeker wel. Hoezo? Ps. Ik heb wel eens 1200mm2 massief aluminium kabels gezien. Die zijn pas onhandelbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Persoonlijk vind ik dat te treurig voor woorden. De interfaces tussen consumenten audio apparatuur zijn zo simpel als het koken van ei (tenmiste als er goede standaarden zouden bestaan). De gemiddelde telefoonkabel is 10 keer complexer. Dat de industrie er niet in zou slagen om deugdelijke apparaten te bouwen, die gewoon zonder voodoo mixen en matchen altijd goed klinken als je ze binnen de specificaties van de interface connect (als de apparaten zelf goed zijn) is eigenlijk te gek voor woorden. Kennelijk spelen er andere belangen mee. Ik vergelijk het altijd met cosmetica industrie, het ene anti rimpel middel is nog beter dan het andere, wel duurder natuurlijk, 200 euro voor een potje 20 ml ofzo. ....toe aan je blauwe pilletje, Duck? Leuke ervaring om te lezen, btw. Mijn snoertjes kostten 300euri een setje. Na wisselende ervaringen met een bijgeleverd snoertje van 2 cent, Monster, MIT, Siltech uiteindelijk dit geprobeerd. Wat een verschil! Meer transparantie, meer helderheid, strakkere bas, meer 3D. Heb ik mij laten foppen? Ach, laat mij maar genieten van deze placebo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Mijn snoertjes kostten 300euri een setje. Na wisselende ervaringen met een bijgeleverd snoertje van 2 cent, Monster, MIT, Siltech uiteindelijk dit geprobeerd. Wat een verschil! Meer transparantie, meer helderheid, strakkere bas, meer 3D. Heb ik mij laten foppen? Ach, laat mij maar genieten van deze placebo. Omdat de menselijke factor nu eenmaal een rol speel is er in zijn algemeenheid geen relatie te leggen tussen de prijs van een kabel, de "prestatie" die deze levert en de bevrediging welke zij aan de bezitter schenkt. Hier is slechts sprake van een persoonsgebonden wetmatigheid. Is men tevreden, dan is het goed. Is men heel lang tevreden (vrij zeldzaam) dan is het nog beter. Zorgeloosheid is het best. Dat neemt allemaal niet weg dat alle goede kabels hetzelfde behoren te klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts