Marc The Hague Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Ondanks dat hierover al het 1 en ander geproken is blijft er toch nog enige onduidelijkheid over vind ik. Misschien kunnen andere forumleden aangeven welke volgorde zij hanteren en beknopt waarom !! In mijn situatie heb ik de eindversterker rechtstreeks in de wandcontactdoos geplaatst en dus het verdeelblok overgeslagen. Vanaf de 1e plek in het stekkerblok heb ik de voorversterker, vervolgens cd en als laatst de tuner. Dit is denk ik gevoelsmatig de beste volgorde. Maar als anderen daar een andere mening over hebben hoor ik die graag. Groeten, Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Mijn situatie : 2 stekkerblokken op 2 aparte audiogroepen en wandcontactdozen (wcd). 1e stekkerblok volgorde : Kemp Quantum Approachplug, DAC, CD-speler. 2e stekkerblok volgorde : de DT loopwerk, Phonopre (eventueel), Voorversterker, Eindversterker. Zoals je ziet heb ik het digitale gedeelte gescheiden van de rest. Het scheiden van het digitale (CD en DAC) met de rest is in mijn optiek en beleving vaak een geluidsverbetering, net zoals de eindversterker rechtstreeks in de wcd. Mijn volgende stap wordt de eindversterker rechtstreeks in de wcd, zonder tussenkomst van een stekkerblok. Ik weet dat het hier een geluidsverbetering geeft als ik dat doe. Nu is het netsnoer nog tekort, vandaar. Een stekkerblok kan ook in verschillende uitvoeringen zijn, zoals elke aansluiting in het stekkerblok apart zijn bedraad en alle een eigen aardedraad hebben of een uitvoering waar alle aansluitingen met elkaar zijn doorverbonden met elkaar en dus ook de aarde met elkaar. Bij een stekkerblok waar elke aansluiting apart is bedraad kan de volgorde van de netstekkers meer uit maken dan een stekkerblok die doorverbonden is. Hopelijk leg ik dit laatste duidelijk en goed uit. Er zal ongetwijfeld een technische term voor zijn , die mij nu even niet te binnen schiet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 Bij mij zit alles op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 De versterker vind ik niet lekker klinken als deze over een paralel filter zijn stroom krijgt. Daarom zit deze in de eerste aansluiting. Wanneer je een apparaat parallel filtert, zijn alle apparaten parallel gefilterd. Het filter staat immer parallel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 De versterker vind ik niet lekker klinken als deze over een paralel filter zijn stroom krijgt. Daarom zit deze in de eerste aansluiting. Wanneer je een apparaat parallel filtert, zijn alle apparaten parallel gefilterd. Het filter staat immer parallel. De eerste 2 aansluitingen in dit stekkerblok zijn niet gefilterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 mei 2008 Report Share Posted 20 mei 2008 De versterker vind ik niet lekker klinken als deze over een paralel filter zijn stroom krijgt. Daarom zit deze in de eerste aansluiting. Wanneer je een apparaat parallel filtert, zijn alle apparaten parallel gefilterd. Het filter staat immer parallel. De eerste 2 aansluitingen in dit stekkerblok zijn niet gefilterd. Een parallelfilter zijn wat componenten die over de fase en nul van het stekkerblok staan. Daar "profiteren" dus alle aansluitingen van, en zelfs je wasautomaat aan de andere kant van de muur. Overigens is het m.i. onmogelijk om je geuid te verprutsenb met een parallelfilter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 23 mei 2008 Report Share Posted 23 mei 2008 Neem eens contact op met Rik Stoet / Heart / Music Matters. Die hebben een TH Delft student in huis gehad voor een afstudeerproject. Heeft het gedrag van belasting op stekkerblokken en het effect op de kwaliteit van de overige punten van zo'n blok onderzocht. Wat ik er nog van weet: de spullen die de meeste vervuiling veroorzaken (CD - DA) zo dicht mogelijk aan de bron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts