carl Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Ik dacht meer aan een oude plaat van de Outsiders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Ik dacht meer aan een oude plaat van de Outsiders. Bij de Record Collector in A`dam zag ik er laatst een of meer staan. Dus sla je slag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 [quote name='carl' date='6 Jan 2008, 23:16:23' post='304339' Jij koopt nog steeds bij Acoustic sounds? Ja, het meeste komt daar vandaan. Het kost misschien wat meer aan verzendkosten. Maar nagenoeg alles wat op de site staat is op voorraad, dus snelle levering en dat vind ik toch wel zeer prettig. Plus verzending loopt perfect, nog nooit wat kwijt geraakt in al die (15+) jaren, en de verpakking is top. Misschien heb ik wel een beetje een vooroordeel, de eigenaar van A.S is inmiddels een goede vriend geworden, en 1X per jaar ga ik toch even op visite. Maar een feit is, alles loopt gewoon zoals ik wil dat het loopt, en dat is me wel wat waard. Maar ik vind het wel vreemd dat je veel moet omruilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Op hoeveel komt het dan ongeveer Siep met import en BTW: een dollar iets meer dan een euro? Ik zal nog eens kijken met jouw fabrikant als hulpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Op hoeveel komt het dan ongeveer Siep met import en BTW: een dollar iets meer dan een euro? Ik zal nog eens kijken met jouw fabrikant als hulpje. Laatste zending koste me $28 verzendkosten. 3 45tpm Lp setjes dus 6 lp's. Btw enz. soms wel soms niet. Maar ik ga meestal uit van 20% en dat komt altijd aardig uit. $50 wordt dan ongeveer 48Euro Bij verzenden moet je wel opletten. Gewoon Airmail is iets goedkoper ,maar TPG brengt inklarings kosten in rekening. Dus het voordeel is snel weg. Fedex/UPS hebben een incl. prijs. Er wordt wel iets in rekening gebracht, maar lang niet zoveel als TPG doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Op hoeveel komt het dan ongeveer Siep met import en BTW: een dollar iets meer dan een euro? Ik zal nog eens kijken met jouw fabrikant als hulpje. Laatste zending koste me $28 verzendkosten. 3 45tpm Lp setjes dus 6 lp's. Btw enz. soms wel soms niet. Maar ik ga meestal uit van 20% en dat komt altijd aardig uit. $50 wordt dan ongeveer 48Euro Bij verzenden moet je wel opletten. Gewoon Airmail is iets goedkoper ,maar TPG brengt inklarings kosten in rekening. Dus het voordeel is snel weg. Fedex/UPS hebben een incl. prijs. Er wordt wel iets in rekening gebracht, maar lang niet zoveel als TPG doet. Laten verzenden door USPS nog nimmer invoerrechten etc. behoeven te betalen en er zijn er ettelijke honderden zo hear binnen gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankbunnik Posted 16 januari 2008 Report Share Posted 16 januari 2008 Mijn eerste Japanse plaat dateert uit de jaren 80 van de vorige eeuw en was Yellow Submarine, de soundtrack van de film. Klonk en klinkt nog steeds geweldig, perfecte persing. De achterzijde van de hoes wijkt ook nog eens flink af van de Europese/Amerikaanse versie dus interessant voor de verzamelaar. De laatste jaren koop ik regelmatig Japanse cd's, met name die in LP hoes replica's. tot nu toe klinkt alleen The Wall van Pink Floyd daarvan echt beduidend beter dan de reguliere versie (ik vergelijk hem met die uit de Shine On box). De Japanse versie laat veel meer detail (in de achtergrond) horen. Instrumenten of loopjes die ik niet eerder hoorde komen ineens duidelijker naar voren. De andere Japanse cd's klinken niet anders dan de geremasterde versies die hier zijn uitgekomen. Wel is, voor de verzamelaar, de lp hoes replica een stuk interessanter dan het plastic doosje dat gangbaar is. Alle hoezen zitten in een plastic folie hoesje. The Wall heeft een transparant plastic vel met daarop de titel van de plaat, te plaatsen voor de witte bakstenen van de hoes (werkt uiteraard alleen lekker als je de hoes in zijn folie houdt), en o.a. replica's van de binnenhoezen en de labels van de lp's. Kreeg pas nog Thick as a brick van Jethro Tull binnen en dit is de mooiste replica die ik inmiddels heb. De hoes is een krant dus eerst in de lengte uitvouwen en dan vervolgens kun je de perfect gereproduceerde pagina's (en dat zijn er meer dan 2) omslaan. Een aanrader van jewelste. De replica van Aqualung van Jethro Tull is gedrukt op hetzelfde soort geruite karton (maar dan in verhouding tot de afmetingen van de hoes) als die van de LP. Greetings from Asbury Park van Bruce Springsteen is eveneens een aanrader in deze serie. De cd's van Free komen naast het Japanse boekje ook met een engelstalige boekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 16 januari 2008 Report Share Posted 16 januari 2008 Wel is, voor de verzamelaar, de lp hoes replica een stuk interessanter dan het plastic doosje dat gangbaar is. Alle hoezen zitten in een plastic folie hoesje. The Wall heeft een transparant plastic vel met daarop de titel van de plaat, te plaatsen voor de witte bakstenen van de hoes (werkt uiteraard alleen lekker als je de hoes in zijn folie houdt), en o.a. replica's van de binnenhoezen en de labels van de lp's.De transparante verwijderbare "sticker" is ook onderdeel van de originele lp-versie. Fraaie uitvoering dus, die cd-hoes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts