WanFie Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 En ja... ik ben overgevoelig voor snerpende opnamen. Dan neem ik aan dat jij "Wie betaald de veerman?" op LP ook een slechte opname vindt. Nee... deze zit soms w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Ik vond die opname idd niet bepaald snerpend klinken Hans. Integendeel zelfs, gewoon mooi. Zie ook het topic "weer een audiofiele dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Zeg, niet om het een of ander.... kunnen jullie niet meer quoten? Hele lappen tekst komen hier voorbij.... De leesbaarheid, wordt er echt niet beter op Het zou verboden moeten worden Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 Zeg, niet om het een of ander.... kunnen jullie niet meer quoten?Hele lappen tekst komen hier voorbij.... De leesbaarheid, wordt er echt niet beter op Het zou verboden moeten worden Jack Sorry... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Autodrop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 @Hans je plaatst vaak leuke stukjes en bent zeker een "gangmaker" @Tube300 hoe wist je dat ik drop zo lekker vind Zand er over, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 @Hans je plaatst vaak leuke stukjes en bent zeker een "gangmaker" Of komt dat omdat de anderen maar afwachten (dus gewoon niks doen, maar alleen lezen)...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 @Hans je plaatst vaak leuke stukjes en bent zeker een "gangmaker" Of komt dat omdat de anderen maar afwachten (dus gewoon niks doen, maar alleen lezen)...??? Zou zomaar kunnen Maar ikzelf vind lezen ook leuk en af en toe leer je er ook wat van. Al zou het alleen maar, iets zijn, waardoor je, je eigen denkbeelden en eigen waarheden ontstijgt Een andere mogelijkheid is dat mensen dezelfde dingen ervaren, maar gewoon niet durven te.... Wat ik zo al laatste kan bedenken, dat collega hifiers zich niet herkennen in een verhaal en gewoon dat bepaalde "probleem" niet ervaren Mensen moet je nu eenmaal in beweging zetten.... zonder gangmaker gebeurt er niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 (...) Zelf gebruik ik de bekende Audyn MKP's (ook de Audyn-Sn) alleen nog maar in de paralelle filtertakken, want deze geven echt een rafelig randje. Ik zou je eens willen verzoeken om het zelf te proberen. De keuze van het type en merk MKP maakt uit en het is zeker niet subtiel. (...) Beste Threshold, Ik heb veel MKP's uitgeprobeerd, en op een enkele uitzondering na (t.w. Intertechnik) bevielen ze me allemaal goed. Dat is ook niet zo verwonderlijk: er zijn immers veel meer merken dan fabrikanten... Ik gebruik zelf voor de hoogsectie de "Supreme" serie (zwart) van Mundorf, en voor de laag & middensecties de "Audiophiler" serie (wit). Maar de kwaliteit van de weergave is nauwelijks afhankelijk van het fabrikaat of merk van de condensatoren. In dezelfde filterconfiguratie doen de veel goedkopere Monacor MKP's het ook voortreffelijk. Het is m.i. mogelijk dat een MKP in een serieschakeling ervoor zorgt dat een tweeter beter klinkt dan met een tinfoliecondensator, een papier/oliecondensator, een MKT, een bipol. elco af welk ander type dan ook. Maar hij kan er ook voor zorgen dat die tweeter sl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Een goeie tweeter laat dit duidelijk horen maar beste klaas heeft daar de oortjes niet meer voor. Dat is ook weer een voordeel van ouder worden,hoef je je daar niet meer druk over te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Als we het over het gehoor hebben wordt erg vaak de fout gemaakt naar de hoorbaarheid van een enkele toon te kijken, vergeten wordt dat als het gehoor de grondtoon niet meer goed waarneemt, de harmonischen wel in het gebied vallen dat beter waargenomen wordt. Op deze wijze kunnen zelfs ouderen waarnemingen doen die betrekking hebben op het hoog. Overigens lijkt het alsof de weergave van muziek vooral wordt afgemeten aan hetgeen in de extremen van het frekwentiespectrum gebeurt, er is bovenmatig aandacht voor het laag en het hoog, terwijl als je een stuk muziek analyseert in deze gebieden eigenlijk helemaal niet zoveel te beleven valt. Wel wordt door ijverige technici de balans vaak naar de extremen verlegd, waarmee de muziek erg veel geweld wordt aangedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 december 2007 Author Report Share Posted 30 december 2007 Als we het over het gehoor hebben wordt erg vaak de fout gemaakt naar de hoorbaarheid van een enkele toon te kijken, vergeten wordt dat als het gehoor de grondtoon niet meer goed waarneemt, de harmonischen wel in het gebied vallen dat beter waargenomen wordt.Op deze wijze kunnen zelfs ouderen waarnemingen doen die betrekking hebben op het hoog. Overigens lijkt het alsof de weergave van muziek vooral wordt afgemeten aan hetgeen in de extremen van het frekwentiespectrum gebeurt, er is bovenmatig aandacht voor het laag en het hoog, terwijl als je een stuk muziek analyseert in deze gebieden eigenlijk helemaal niet zoveel te beleven valt. Wel wordt door ijverige technici de balans vaak naar de extremen verlegd, waarmee de muziek erg veel geweld wordt aangedaan. Ook wat ouder zeker... Maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Het middengebied is gewoon het belangrijkste. Hierin staat de stemmen en de grondtonen van vrijwel alle instrumenten. En dat horen... ik hoor nu meer verschillen dan toen ik jonger was. Ik heb zo'n 25 jaar geleden eens geprobeerd verschillen te horen tussen een Yamaha en Quad 405 eindversterker en kon nauwelijk verschillen horen. Nu zou ik ze blindelings kunnen onderscheiden. De Quad 405 van toen was n.l. een superslome versterker. De Yamaha eerder agressief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Ook wat ouder zeker... En dat horen... ik hoor nu meer verschillen dan toen ik jonger was. Inderdaad, horen is iets waarmee we geboren worden, op een enkele uitzondering na, luisteren is het resultaat van een leerproces................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Als we het over het gehoor hebben wordt erg vaak de fout gemaakt naar de hoorbaarheid van een enkele toon te kijken, vergeten wordt dat als het gehoor de grondtoon niet meer goed waarneemt, de harmonischen wel in het gebied vallen dat beter waargenomen wordt. Op deze wijze kunnen zelfs ouderen waarnemingen doen die betrekking hebben op het hoog. Overigens lijkt het alsof de weergave van muziek vooral wordt afgemeten aan hetgeen in de extremen van het frekwentiespectrum gebeurt, er is bovenmatig aandacht voor het laag en het hoog, terwijl als je een stuk muziek analyseert in deze gebieden eigenlijk helemaal niet zoveel te beleven valt. Wel wordt door ijverige technici de balans vaak naar de extremen verlegd, waarmee de muziek erg veel geweld wordt aangedaan. Ook wat ouder zeker... Maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Het middengebied is gewoon het belangrijkste. Hierin staat de stemmen en de grondtonen van vrijwel alle instrumenten. En dat horen... ik hoor nu meer verschillen dan toen ik jonger was. Ik heb zo'n 25 jaar geleden eens geprobeerd verschillen te horen tussen een Yamaha en Quad 405 eindversterker en kon nauwelijk verschillen horen. Nu zou ik ze blindelings kunnen onderscheiden. De Quad 405 van toen was n.l. een superslome versterker. De Yamaha eerder agressief. Ik ben ook wat ouder bijna 41 en zeker geen supersonisch gehoor meer het midden gebied en en het mid laag vind ik het belangrijkste . Ik luister nu ook heel anders dan zeg 10 jaar geleden voor mij hoeven alle details niet meer het strakke laag en de brilliante twinkeltjes dat is heel mooi en maakt indruk . Maar dit gaat na verloop van tijd vervelen zelf irritant worden bij sommige opnames. Als je dit hebt ben je naar een set aan het luisteren die zich zelf laat horen maar dit neemt de aandacht van de muziek weg. De manier waarop ik nu luister heeft niets met details frequenties of prestaties te maken. Ik kijk of de muziek mij kan raken, rust geeft, een kick of helemaal mee kan voeren in het stuk de set moet op momenten helemaal vergeten zijn. De meeste high end sets kunnen dit niet ze klinken technisch perfect maar kunnen de "boodschap" (het gevoel) niet goed over brengen zonder overdrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Denk dat je hiermee een belangrijk punt raakt, midden en mid-laag zijn inderdaad de gebieden waar de meeste muzikale informatie te vinden is, echter zou toch niet zo ver willen gaan te stellen dat strak laag en briljante tingeltjes hiermee hun belang hebben verloren. Bij sets die je niet mee weten te voeren de muziek in, vragen bepaalde onderdelen domweg teveel aandacht, de balans is dus zoek, inderdaad worden die tingeltjes dan vreselijk irritant, omdat ze naar boven getild worden en je aan vliegen, ook een alles overheersend denderend laag levert problemen, vaak wordt dan het mid-laag en een belangrijk deel van het middengebied overstemd en verlies je de muziek. Het geheel moet in balans zijn, alleen jammer dat nogal wat opnamen dit niet zijn........ NB deze balans is ook door te trekken naar de relatie tussen speaker en luisterruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Een goeie tweeter laat dit duidelijk horen maar beste klaas heeft daar de oortjes niet meer voor. Dat is ook weer een voordeel van ouder worden,hoef je je daar niet meer druk over te maken Beste Tube 300, Je forumt niet met Klaas, maar met Spido. Had je dat niet gelezen? Was het niet opgevallen? Mankeert jou wellicht iets aan je ogen? Of vond je het nodig deze eminente niet-forummer hierbij te betrekken, alleen maar omdat je een hatelijkheidje meende te kunnen plaatsen? Foei toch, jongeman! Als je mijn opsomming van mogelijke oorzaken van tweeterwanklankigheden had gelezen, zou je hebben ontdekt dat daar nadrukkelijk ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Hear, hear................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Een goeie tweeter laat dit duidelijk horen maar beste klaas heeft daar de oortjes niet meer voor. Dat is ook weer een voordeel van ouder worden,hoef je je daar niet meer druk over te maken Beste Tube 300, Je forumt niet met Klaas, maar met Spido. Had je dat niet gelezen? Was het niet opgevallen? Mankeert jou wellicht iets aan je ogen? Of vond je het nodig deze eminente niet-forummer hierbij te betrekken, alleen maar omdat je een hatelijkheidje meende te kunnen plaatsen? Foei toch, jongeman! ach ik hou ze niet meer uitelkaar maar het ligt niet aan mij http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatieve...titeitsstoornis Het omgaan met personen die last hebben van een DIS kan voor sommigen erg lastig zijn, aangezien het soms overkomt als in een kamer met tientallen personen, waarbij het met sommigen wel kan klikken, maar met anderen niet. Het vertrouwen met de individuele deelpersoonlijkheden moet afzonderlijk behaald worden. Het gevoel van veiligheid speelt daarbij een grote rol. Het is belangrijk om de personen er te laten zijn, en niet te negeren. Je kunt ze namelijk zien als echte individuen. Behandel ze dan ook als een persoon. Ook dient er rekening te worden gehouden met het feit dat er leeftijdsverschil tussen de personen kan zijn. Pas je dus aan de leeftijd van de persoon aan. Doe zoals je bij ieder ander persoon van die leeftijd zou doen. Het is best lasig om met iemand met mps te forummen maar ik ga er rekening mee houden prettige jaar wisseling nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Maar er zijn er maar heel weinigen die een overtuigend, natuurgetrouw en Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste Threshold, Ik heb veel MKP's uitgeprobeerd, en op een enkele uitzondering na (t.w. Intertechnik) bevielen ze me allemaal goed. Beste Spido, Das toevallig, die Audyn's komen van Intertechnik, en het zou zo maar kunnen dat het over dezelfde gaat die jij ook niet goed vond. Bij mij was er gewoon wel veel verschil. Zo'n verschil als dat je een filter opnieuw gaat ontwerpen omdat er iets niet goed zit (met de Audyn) en dat ineens het hoog gewoon vanzelfsprekend klinkt met de Obbligato. Nu ben ik het eens met velen hier; er zijn veel speakers waar wat mee mis is omdat alle aandacht uitgaat naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 (...) Als je ziet dat zo'n Scan Speak middentoner al 250 Euro kost, dan weet je wel waarom de hele goede speakers gewoon duur zijn. (...) Beste Threshold, "Hele goede speakers" hoeven niet duur te zijn, en ze hoeven ook geen ScanSpeak middentoner te bevatten. Het is ook niet zo dat alles wat duurder is, sowieso beter is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 (...) Het is best lasig om met iemand met mps te forummen (...) Beste Tube 300, Wat bedoel je met "lasig"? "Lastig", wellicht? Ja, dat kan ik me wel voorstellen! Mogelijk is dat net zo lastig als het forummen met iemand die de waanvoorstelling heeft dat hij forumt met iemand die mps heeft... Wanneer heb ik jou benaderd onder een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Wanneer heb ik jou benaderd onder een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Wanneer heb ik jou benaderd onder een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts