Jump to content

Design


afelium
 Share

Recommended Posts

Of zoals Mulisch al zei: Vorm is inhoud.

 

het een en ander is niet met elkaar los te maken.

Ach, ik ben er na een luistersessie vanmiddag ookal achter dat zoveel factoren meespelen. Je zou een set een paar weken thuis moeten kunnen hebben en dan weer een ander. Misschien dat je dan de voor jou beste eruit kunt pikken. En ja, design vind ik ook wel belangrijk, maar vaak is het ruwe non-design veel mooier dan bv B&O (wat ik niet mooi vind)

Link to comment
Share on other sites

En ja, design vind ik ook wel belangrijk, maar vaak is het ruwe non-design veel mooier dan bv B&O (wat ik niet mooi vind)

B&O is zo (klinisch onnatuurlijk) gestyleerd vormgegeven dat de ruimte en vervolgens de rest van het huis moet worden heringericht om alles visueel geintegreerd te krijgen. Audiofiele extrapolatie? <_<

Link to comment
Share on other sites

B&O is zo (klinisch onnatuurlijk) gestyleerd vormgegeven dat de ruimte en vervolgens de rest van het huis moet worden heringericht om alles visueel geintegreerd te krijgen. Audiofiele extrapolatie? <_<

 

Opvallen wat een enorme indruk hun design van zo'n 20 jaar geleden gemaakt heeft. Bijna iedereen associeert B&O nog steeds met grote rechthoekige RVS vliegdekschepen. Dat maken ze allang niet meer.

Link to comment
Share on other sites

B&O is zo (klinisch onnatuurlijk) gestyleerd vormgegeven dat de ruimte en vervolgens de rest van het huis moet worden heringericht om alles visueel geintegreerd te krijgen. Audiofiele extrapolatie? <_<

 

Opvallen wat een enorme indruk hun design van zo'n 20 jaar geleden gemaakt heeft. Bijna iedereen associeert B&O nog steeds met grote rechthoekige RVS vliegdekschepen. Dat maken ze allang niet meer.

:D

 

Ik kom wekelijks op het fietsie langs een B&O winkel en bijzonder innovatieve vormgeving lijkt nog altijd het overwegende verkoopargument. As always, to each his own etc.

 

Edit: lees net je post aan Hans gericht, waarin je een doelgroep beschrijft. Toch knap van die Denen dat ze dit weten blijven te doen (en waarom niet uiteraard).

Link to comment
Share on other sites

De laatste keer dat "design" bij mij een doorslaggevende rol speelde was toen ik 37 jaar geleden mijn lief ontmoette :P:P Maar die heb ik niet ""gekocht" :lol:

 

Mijn doodkistluidsprekers zijn waarschijnlijk niet om aan te zien, maar ik luister altijd met de oogjes dicht :P

 

Met opgewekte groet,

Link to comment
Share on other sites

Omdat ik mijn huidige en voorgaande versterkers zelf in elkaar heb gezet kon ik daar wel even over nadenken. Ik had weinig zin in die saaie standaard metalen boxen die ze in electronicazaken verkopen en heb toch wel steeds mijn best gedaan iets te bouwen waarbij men zou zegggen ... "wa's dat nu?"

Het grappige is dat als ik er dan vanaf wilde omdat ik weer iets nieuws ging bouwen ik het ook wel snel kwijt was omdat men de vormgeving apart vond. Dus dat het een rol bij de aanschaf speelt weet ik wel zeker. Maar designerig kan mij eigenlijk ook enorm tegenstaan als het alleen maar mooi wil zijn. Je wilt graag iets anders dan anderen hebben (al is dat maar een illusie).

Link to comment
Share on other sites

Omdat ik mijn huidige en voorgaande versterkers zelf in elkaar heb gezet kon ik daar wel even over nadenken. Ik had weinig zin in die saaie standaard metalen boxen die ze in electronicazaken verkopen en heb toch wel steeds mijn best gedaan iets te bouwen waarbij men zou zegggen ... "wa's dat nu?"

Het grappige is dat als ik er dan vanaf wilde omdat ik weer iets nieuws ging bouwen ik het ook wel snel kwijt was omdat men de vormgeving apart vond. Dus dat het een rol bij de aanschaf speelt weet ik wel zeker. Maar designerig kan mij eigenlijk ook enorm tegenstaan als het alleen maar mooi wil zijn. Je wilt graag iets anders dan anderen hebben (al is dat maar een illusie).

 

Heb je daar geen fotos van?

Ik word nieuwsgierig. :)

Link to comment
Share on other sites

:)

Dat zijn idd wel bijzondere designs.

Leuk dat je behuizingen recycleert.

 

De knop keuze vind ik wel zonde zeker bij die tabaksdoos.

Daar had je een sigarenkoker voor moeten gebruiken ;):)

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

De knop keuze vind ik wel zonde zeker bij die tabaksdoos.

Daar had je een sigarenkoker voor moeten gebruiken ;):)

 

Nou daar heb ik inderdaad nogal uiteenlopend commentaar op gehad. Gelukkig heeft mijn nieuwste Gainclone versterker helemaal geen knop meer (behalve de aan/uit knop aan de achterkant).

 

Die typisch japanse vormgeving van www.sakurasystems.com vind ik overigens ook wel bijzonder. Zo'n beschuitdoos met de naam Humpty of Dumpty waar de voeding in zit ....

prgaincard.jpg

 

 

 

 

of wat vind je van dit broodrooster met bijbehorende losse voeding ? ...

pr4717ok.jpg

Link to comment
Share on other sites

het speelt zeker mee maar is niet doorslaggevend. Een goed voorbeeld waren mijn luidsprekers die ik beluisterde naast een set audio physic sorpio's... die laatste zijn werkelijk bloedmooi en schitterend afgewerkt. Daarnaast ogen de Masters als een goedkoop zelfbouwproject..

Bijna had ik toch voor de scorpio's gekozen, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk mijn oren de doorslag heb laten geven..maar de verleiding was groot (vooral bij mijn vrouw!)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...