Jump to content

Welke versterker/CD combinatie

Hoor
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een versterker en CD speler, waarbij ik mijn bestaande onkyo surroundreceiver op de versterker wil aansluiten (fronts). Als front luidsperkers heb ik de B&W 604 S3.

Mijn muziek smaak loopt van Bach tot heavy metal.

Ik heb een aantal combinaties uitgekozen die binnen mijn budget passen. Set 1 en 2 heb ik inmiddels beluisterd, maar ik ben er nog niet uit. Voordat ik set 3 en 4 ergens ga proberen te beluisteren, zou ik graag nog wat input van jullie willen hebben.

1) Arcam Diva A90 en Arcam CD-192

2) Denon PMA 2000 AE en Denon DCD 200 AE

3) Musical Fidelity A3.5 Amp en Musical Fidelity A3.5 CD

4) Marantz PM 15-S1 en Marantz SA 15-S1

Wie helpt mij verder op weg ?

de marants set zou ik niet doen, en mischien moet je niet bepreken tot 1 merk. Arcam CD speler met rotel amp doet het vaak goed naar mijn mening paar leuk SF speakers er bij en klaar is klara

Beste,

Ik zit er net ook over na te denken om een marantz versterker te kopen.

En wel de pm-15S1 maar nu lees ik dat je dit afraad in cobinatie met de

cd speler van marantz maar die heb ik al.

zou je dit even willen toelichten. :o

groet eip.

de marants set zou ik niet doen, en mischien moet je niet bepreken tot 1 merk. Arcam CD speler met rotel amp doet het vaak goed naar mijn mening paar leuk SF speakers er bij en klaar is klara

Beste,

Ik zit er net ook over na te denken om een marantz versterker te kopen.

En wel de pm-15S1 maar nu lees ik dat je dit afraad in cobinatie met de

cd speler van marantz maar die heb ik al.

zou je dit even willen toelichten. :o

groet eip.

Hij vindt het waarschijnlijk niet mooi klinken. Als jij het wel mooi vindt, moet je het gewoon kopen... Het ziet er in elk geval erg mooi uit. Mooier dan de overige hier genoemde merken/types...

MIJN ervaring met de huidige marantz serie is dat het wat warm/wollig/vriendelijk klinkt. Vaak een aangenaam geluid maar het geeft niet altijd weer wat er op de geluidsdrager staat. Bij Linn heb ik de speakers hetzelfde ervaren.

Bijde zijn zeker geen slechte merken (bestaan die nog??) maar muzikaal geniet het allebij niet mijn voorkeur om van deze merken een complete set te kopen.

NAD heeft nog steeds een bovengemiddeld uitvalpercentage. Was jaren geleden al zo en als ik de verschillende dealers mag geloven is daar weinig aan veranderd. Dat neemt niet weg dat NAD me name in stereo heel aardige apparaten maakt. Ze gaan alleen relatief vaak stuk.

Ik vind NAD wel aardig klinken. Ik moet zeggen dat ik alleen de C350 goed ken. Vergeleken met mijn Marantz PM7000, kies ikzelf voor die laatste...

Ps. als uiterlijk meespeelt, is NAD natuurlijk sowieso geen optie. Die classic-serie is nog tot daaraan toe, maar die master-serie is toch echt niet om aan te zien? Dan vond ik de silver-serie toch een stuk mooier om te zien. Maar die wordt helaas niet meer gemaakt. Klonk/klinkt wel mooi trouwens... :)