rmjanzen Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Hoi, Graag zou ik nog wat suggesties willen voor een moeilijke keuze (de speakers). Ik ben op zoek naar een speaker die (als ik de termen goed heb vertaald naar mijn gehoor) warm en vol klinken met een volle bas. Ik weet dat je ze zelf moet beluisteren, en daar ben ik ook mee bezig, maar ik kan het net niet vinden. De speakers (5 speaker opstelling) zullen worden aangesloten aan een marantz sr-7200. Daarnaast is het waarschijnlijk van belang om te weten dat ik een laminaat vloer heb en dat de speakers redelijk dichtbij een muur komen te staan. Om aan te geven in welke richting ik zoek.... Ik ben een tijd geleden begonnen met het beluisteren van een serie verschillende speakers bij raf. Hier kwam ik in de eerste instantie voor de mx4 van tannoy. Deze vond ik meteen niet naar mijn smaak. Ik vond ze erg iel en weinig laag hebben. Hetzelfde verging het de kef q en tannoy eyris. De speaker die het meeste in de buurt kwam was de dali suite 5005. Door omstandigheden (nieuw huis) heb ik de aanschaf naar achteren moeten schuiven. In de tussentijd ben ik gaan luisteren naar de canton le 107 (nee niet bij de mediamarkt) en de aegis evo serie. Hierbij vond ik de aegis wat vollediger klinken, maar had niet de bas die canton wel had. Echter miste ik iets bij de canton en ik vond ze superlelijk (laat staan de vrouw des huizes... erg lage waf factor) Door de uitverkopen ben ik weer getriggered om te gaan zoeken. Ik ben gaan kijken bij hifiteam. Daar kwam ik weer in contact met dali speakers. Dit keer alleen de suite serie (2.5 en 1.5). Hiervoor heb ik een afspraak lopen voor morgen om deze samen met een marantz receiver te beluisteren. Vandaag had ik tijd over en ben ik gaan luisteren bij raf naar de wharfedale diamond speakers. Deze stonden daar aangesloten in een ruimte waar ook de bw 602.5 , mission m74, dali suite 2.5, dali suite 1.5 en chario syntar towers stonden. In vergelijk vielen snel de wharfedale's (niet compleet en doen erg goedkoop aan), missions (weinig laag) en de bw's 602.5(gewoon niet mijn geluid) af. Ik bleef dus over met de chario's en de dali's. De dali's vond ik dus erg goed klinken, met 1 nadeel. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik had het idee dat ze galmden. Het leek net of er een lichte echo in zat, waardoor ik het gevoel kreeg dat ik ze zachter moest zetten om er niet moe van te worden. De chario's hadden dat absoluut niet, maar missen het laag van de dali's. morgen ga ik de dali's (suite, blue 5005 en ook de energy exl 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 januari 2003 Report Share Posted 13 januari 2003 Ikzelf vindt de goedkoopste Dynaudio range mooi warm klinken, Combineert goed met een harde ruimte. Kleinste modellen gaan alleen niet zo laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts