djohn Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Hallo allemaal, Zo als je waarschijnlijk al uit de titel kon halen, weigert mijn Krell KAV-250a alle dienst. Ik heb hem een aantal dagen geleden 's avonds uitgezet, toen speelde hij nog prima, zonder op enige manier aan te kondigen dat hij de volgende dag niet meer wakker wilde worden. Beide kanalen doen het niet meer, dus m.i. moet het probleem zich in een deel bevinden dat door beide kanalen gedeeld wordt. Er is geen duidelijke schade te zien in de vorm van onderbrekingen cq zwarte plekken. De zekeringen zijn allemaal nog in orde. De voeding levert tussen de + en - 70V, tussen gnd en + 86V en tussen gnd en - 15V. Ik weet niet of dit normale waarden zijn. Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken, voordat ik hem eventueel wegbreng of het schema ga bestellen? Uw suggsties a.u.b. en bij voorbaat dank voor de genomen moeite, John. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Lijkt mij enorm foute boel! Ik verwacht 2 spanningen van 35V ( +35 en -35) Niet +85 en +15 Ik zou kontakt zoeken met de importeur. Misschien dat je de amp wel zelf kan fixen. Maar hij moet ook goed afgeregeld worden. Anders is ie misschien weer meteen stuk. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Ik wordt niet helemaal wijs uit je gegevens. Welke spanning meet je waar? Gelijk achter de voeding + en - 70V? Op de versterkerborden +85V en -15V Heb je de zekeringen doorgemeten of alleen visueel gechecked? Ik had onlangs eenzelfde probleem met een voeding van een medeforummer. Die zei ook dat de zekering in tact was, maar dat was ie dus niet. Visueeel in orde, maar de breuk zat (moeilijk zichtbaar) onder een van de kapjes aan de zijkant. De spanningen in een Krell kunnen gemakkelijk +70 en -70V zijn. Amerikaanse bakken protsen graag met ruime spanningen en 70V +/- is niet uitzonderlijk. Nog een paar vragen: Hoe oud is die versterker? Kan het zijn dat er een aantal elko's droog zijn? Was er een vonk te zien tijdens het inschakelen, vermoedelijk in of rond de schakelaar? Gaan de LED's nog aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 1 augustus 2006 Author Report Share Posted 1 augustus 2006 Hallo allemaal, De versterker is maximaal 9 jaar oud. Geen vonken of vuurwerk zover ik weet, de versterker wordt via een relais aan en uit gezet. De spanningen zijn op de versterkerborden gemeten, direct de spanningen, die van de voedingssectie afkomen. Ik heb niet echt goed op de polariteiten gelet, het zijn dus de potentiaalverschillen. De zekeringen heb ik doorgemeten, met minstens Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 4x4: number from hell?? ...666 toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Tja... Je kan niet alles hebben.. Toen die langs kwam was ik waarschijnlijk nog niet geboren Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 1 augustus 2006 Author Report Share Posted 1 augustus 2006 Ik heb het vermoeden dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 7 september 2006 Author Report Share Posted 7 september 2006 Hoi hoi hoi, het probleem is opgelost, het waren idd. de brugcellen die het probleem veroorzaakten. Vervangen, de condensatoren gehardwired en een aantal schuifcontacten minder. Totale kosten : zo'n E25,-. Kan ik mee leven en nu maar weer genieten van mijn Krelletje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 8 september 2006 Author Report Share Posted 8 september 2006 Hoi, ik heb ze gewoon door twee gelijkwaardige vervangen, dat werkt ook prima. Het zijn niet zo bijzondere componenten, als het de condensatoren zouden geweest zijn, zou ik een stuk voorzichtiger te werk gaan bij het uitzoeken van nieuwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 september 2006 Report Share Posted 8 september 2006 Hee, dit topic op een of andere manier helemaal gemist. Mooi dat-ie weer in orde is. Ik bewaar nog de beste herinneringen aan het apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts