Jump to content

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vandaag een test in de Stereophile gelezen van Karma luidsprekers, kennelijk een NL bedrijf met reputatie in de US.

Iemand ze wel eens gehoord?

Groet,

Geplaatst door carl:

<STRONG>Hallo allemaal,

Vandaag een test in de Stereophile gelezen van Karma luidsprekers, kennelijk een NL bedrijf met reputatie in de US.

Iemand ze wel eens gehoord?

Groet,</STRONG>

Hoi Carl,

Je bedoelt Kharma?. De Grand Ceramique heb ik diverse malen beluisterd op hifi-shows, helaas waren iedere keer de omstandigheden niet zeer gunstig!

Hier een leuk plaatje van de Grand Ceramique, die ik heb gemaakt op de Doelen Lente Hifishow 2002.

kharma1.jpg

De rest vind je bij het fotoverslag op m'n site.

• 2 years later...

Beetje late reactie van mij, maar......

Ik heb zelf Kharma Dakina's gekocht. Deze stonden voor een belachelijk lage prijs onder het stof in de koopjeswinkel van RAF Amsterdam (al een paar jaar geleden). Na even geluisterd te hebben hoefde ik ze niet meer (klonk gewoon vrij slecht). Nog even een beetje gepraat met de verkoper, die zich liet ontvallen dat ze inderdaad niet te slijten waren. De originele prijs was 3500 gulden per stuk, nu voor 999 per set. Het bleek ook dat ze de metal-dome tweeters hadden vervangen omdat deze kapotgedrukt waren door bezoekers die even wilden voelen.....

Ik begreep meteen wat er aan de hand was, en heb de speakers gekocht. In mijn auto geladen, en gelijk doorgereden naar de fabrikant in Breda. Mijn vermoeden was juist, de tweeters waren uit fase teruggeplaatst (prima actie van RAF). Dit had ik in de tijd dat ik bij Art Fidelity werkte ook al eens meegemaakt, vandaar dat ik het snel wist.

De fabrikant heeft gewoon uit serviceoverwegingen mijn speakers gratis in orde gemaakt en nagekeken. Hulde!

Ik heb op de VAD een paar jaar geleden wel eens de Kharma Exquisite gehoord.

Toen vond ik het een van de best klinkende sets op de beurs. Zeer indrukwekkend zelfs! Welke versterking en bron gebruikt werden weet ik niet meer.

Laatst bij Kharma (OLS) in Breda geweest. Heel erg vriendelijk geholpen en down to earth. De Opus Ceramique was zeer zeker imposant, het hoog is om door een ringetje te halen, maar de gehele sound naar mijn idee iets te ehhh weinig verfijnd. Die zijdetouch zeg maar, de nuances waren wat minder duidelijk waarneembaar dan bij mijn persoonlijke favorieten (ESL63)...

Prijs is het zeker waard, en ze leveren de kleur die jij wil hebben.