Guest Manus dR Posted 13 juni 2001 Report Share Posted 13 juni 2001 Tijdens het verhuizen kwam ik mijn oude Dual platenspeler weer tegen. Vroeger heb ik dat ding zeer weinig gebruikt, maar nu ik merk dat er allerlei muzieklabels zijn die hun muziek ook op LP zetten wil ik de speler weer gaan gebruiken. Er komt echt een waanzinnig mooi geluid uit, maar het lijkt me wel verstandig de naald eens een keertje te vervangen en alles es af te stellen na al die jaren stof happen. Het typenummer weet ik niet, maar het is in ieder geval zo'n platenspeler waar je 6 platen tegelijk op kan leggen en alles gaat automatisch (start, stop, wisselen van platen enz.) En de kabel heeft volgens mij ook eens een keer tussen de deur gezeten, dus die wil ik ook vervangen. Kan dat allemaal, en zo ja, wat kost dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juni 2001 Report Share Posted 14 juni 2001 Dual was in het verleden zeker niet slecht. Mijn broer heeft mijn oude Dual 1219 waar ik veel plezier aan heb gehad (totdat ik de LP afzwoor en de eerste Philips CD kocht). Gelukkig komt een mens wel eens op zijn dwalingen terug en nog gelukkiger had ik mijn LP's op de vliering gezet. Een nieuwe naald moet je niet kopen maar een nieuw element. De eerste vraag is dan natuurlijk welk type Dual je hebt. De experts op dit forum kunnen je dan vast wel helpen. Overigens heb ik zelf nog een Dual 1019 (gekregen van mijn buurman die aan het opruimen was) op de vliering. Wat moet ik bij dat apparaat voorstellen en zijn er nog mensen die zo'n ding kunnen en willen servicen?. Overigens mechanisch ziet zo'n oude Dual er schitterend. Als ze zo'n ding nu zouden maken zou het een kapitaal kosten. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts