carl Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Heel aardig bedacht. Naast de aandrijving loopt de snaar nog over twee katrolletjes zodat de kracht gelijkmatig verdeeld is. In Engeland zijn ze kapot van deze Pink Triangle telg. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Aandrijvingen met extra poelies bestaan al veel langer, zie o.a. VPI. Het nieuwe van Funk is dat de poelies asymmetrisch geplaatst zijn, om de krachten op het lager echt te balanceren. Patent is aangevraagd, maar nog niet toegekend (dat op Achromat al wel). Een mogelijk gevaar van poelies op korte afstand van het plateau is extra loopruis door poelie resonanties en asymmetrieen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 De naam is in ieder geval heel gedurfd. Normaal is toch dat meerdere motoren wel symmetrisch worden opgesteld? (2*180o of 3*120o) Waar ligt het voordeel van zo'n asymmetrische opstelling dan in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Ik denk dat het redelijk moeilijk is om de krachten aan alle zijden van het binnenplateau gelijk te krijgen. Dit hangt n.l. af van de voorspanning van de snaar. Deze is elastisch, en zal dus het meeste energie kwijtraken op het eerste strakke part. Het twee part wat minder en het derde nog wat minder. Door de poelies iets te verschuiven kan het beter worden, perfect is het m.i. nooit. Bovendien zoals gezegd de extra lagers die weer lagerruis met zich brengen. Die lagers moeten net zo goed zijn als het motorlager. Bovendien mogen ze geen contact maken met het chassis. Ik vindt het dus allemaal ver gezocht. Zeker wanneer blijkt dat mijn Linn lager na 15 jaar geen speling heeft. Ik vraag me af hoe die sneldraaiende poelies erbij hangen na 15 jaar... Beter zou zijn om de motor in het midden onder het plateau te plaatsen en dan met drie snaren de buitenste asjes aan te drijven. Dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 K'vind het sterk lijken op de aandrijving van The Voyd draaitafel. Alleen gebruikte The Voyd 3 motoren. Overigens wordt de Voyd nu door Audio Note gemaakt, onder eigen naam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Bovendien zoals gezegd de extra lagers die weer lagerruis met zich brengen. Die lagers moeten net zo goed zijn als het motorlager. Bovendien mogen ze geen contact maken met het chassis. Ik vindt het dus allemaal ver gezocht. Ik ook Hoe meer troep je er aan hangt hoe meer troep dat in je geluid geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now