luxmanL81 Posted 13 februari 2006 Report Share Posted 13 februari 2006 wie heeft er al de nieuwe mediabox van UPC ( digitaal) in gebruik en hoe zijn de ervaringen tot nu toe? zes maanden gratis ............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 13 februari 2006 Report Share Posted 13 februari 2006 Ik heb dat apparaat. Met koeieletters op de vepakking dat alles loopt in 15 minuten. Helaas, heeft bij mij 4 dagen geduurd, kreeg geen signaal of zo. Als hij het doet is het geweldig. Enorme scherpte, mooie kleuren, veel kanalen. Maar erg veel dropouts, niet leuk meer. Muziekkanalen zijn heel aardig van kwaliteit maar erg onhandig in te stellen. Gaat dus terug, is mij zelfs die 2,50 in de maand niet waard (even afgezien van dat wij in 2 jaar tijd al van 8 Euro naar 16 of 17 Euro in de maand zijn gegaan). Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 februari 2006 Report Share Posted 13 februari 2006 UPC sucs! Casema is ook niet alles maar het digitale gebeuren is daar tenminste gratis. Mijn media doosje , of beter digitale ontvanger, deed het in 1 keer. Wel ook soms dropouts en bevroren beelden maar dat heeft met storing op de kabel zelf te maken waardoor de sync soms wegvalt. Wordt aan gewerkt zegt men, alleen niet erg hard heb ik de indruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 februari 2006 Report Share Posted 13 februari 2006 ik zit ook bij casema, heb er nog niet overnagedacht om digitale TV te nemen. ik zie het niet er niet zo van in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 februari 2006 Report Share Posted 13 februari 2006 Ik heb ook de media box En ik ben niet ontevreden. Het is overduidelijk digitaal! Te scherp en soms artefacts. De rendering van mist en nevel gaat ouderwets fout! Back to basic zeg maar. Jammer dat analoge TV binnen een paar jaar verdwenen zal zijn. Maar de coax kabels die men normaal gebruikt vragen om een digitaal signaal. Het verschil tussen 1 meter goede coax en digitaal is niet zo heel groot bij mij. De standaard meegeleverde dropveter geeft wel een groot verschil tussen analoog en digitaal. Het apparaat werkt eigenlijk best wel goed. Ik kan echter wel wat dingen opnoemen die ik anders zou willen. Het ordenen van de zenders bv. Maar met het menu kun je vrij snel tussen al dat aanbod kiezen. De belangrijke zenders weet ik al uit m'n hoofd. 501 cartoon network 102 103 104 105 = canal+ Belachelijk dat ze Cartoon network na 9uur uitzetten! Een regelrechte schande! Verder veel meuk en nog eens meuk en troep! Wel leuk dat we nu eindelijk Al jazera hebben. Niet dat ik 't kan verstaan. Maar alleen CNN op het netwerk zetten vind ik te monotoom! De soft-porno kanalen hebben me nog niet kunnen boeien. P2P heeft veel betere dingen te bieden Voor de guide plus gebruikers onder ons: Guide plus kent alleen nog film1 en sport 1. Het programeren van film2 en 3 en film1+ zal dus handmatig moeten! Maar daar ben ik maar een maand gratis abonnee van dus dat probleem is binnen kort opgelost. Talpa heeft ook lang op zich laten wachten dus dat zal bij de naamsverandering van canal+ ook wel effe duren. Je kunt de media box wel niet willen maar ze gaan 't gewoon door de strot duwen hoor. Dat ding is niet voor niets gratis! Ze willen de bandbreedte van de kabel voor andere dingen gaan gebruiken. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Voor de guide plus gebruikers onder ons:Guide plus kent alleen nog film1 en sport 1. Het programeren van film2 en 3 en film1+ zal dus handmatig moeten! Maar daar ben ik maar een maand gratis abonnee van dus dat probleem is binnen kort opgelost. Groetjes Simon Hoezo? Die zenders zitten bij hier op de zelfde kanalen als de oude Canal-zenders, ik hoefde er dus niks aan te doen. De zenders zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Voor de guide plus gebruikers onder ons:Guide plus kent alleen nog film1 en sport 1. Het programeren van film2 en 3 en film1+ zal dus handmatig moeten! Maar daar ben ik maar een maand gratis abonnee van dus dat probleem is binnen kort opgelost. Groetjes Simon Hoezo? Die zenders zitten bij hier op de zelfde kanalen als de oude Canal-zenders, ik hoefde er dus niks aan te doen. De zenders zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Wij hebben dat UPC-kastje dus ook, sinds een week of zo, en hebben dezelfde ervaringen als Simon. Beeld is wat "digitaler", af en toe zie je wat blokjes in het beeld en ik vind de tvguide soms wat traag reageren, als je 'm oproept duur het soms meerdere seconden voordat de guide in beeld komt. Dat trage hangt ook van de ontvanger af. Het opvragen van de EPG gaat met miijn Samsung ontvanger razend snel. Jammer alleen dat er voor de radiokanalen nog geen EPG beschikbaar is. Overigens vind ik de uitbreiding naar BBC3 en 4 wel een aanwinst, die zitten niet in het analoge pakket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Ahrrrrrrrrrrrrrrrrgggggg! De mediabox. Mag ik dit topic even gebruiken om mijn ervaringen met UPC te vertellen. Al vanaf dag 1 heb ik digitale televisie van UPC. Krijg een brief door de bus dat ik vanaf 12 december de nieuwe mediabox moet gebruiken en dat m'n oude box niet meer zal werken. 12 December alles netjes aangesloten maar geen beeld, hij blijft hangen in het scherm - software update in progress - . Bellen dus, ik heb in totaal een keer of 15 met ze gebeld en de vollgende "smoesjes" kwamen langs: - ja meneer u moet even geduld hebben want ze zijn er mee bezig. - ah ik zie het al, u moet vanavond even rebooten dan zal het werken. - er is geen technische man aanwezig, zou u het morgen nog eens willen proberen? - u moet echt even geduld hebben want er wordt nieuwe software geschreven. - het komt omdat u al lid was, nu is het fout gegaan in de database. - we kunnen nu niets doen want we moeten eerst wachten op de nieuwe software, ik kan u niet zeggen wanneer deze af is. - het zal wel aan uw bekabeling liggen, hebt u dat wel goed aangesloten? - aan onze kant lijkt alles te kloppen, ik geef u even een zetje en dan moet het uiterlijk morgen weer werken. - alle mensen die al lid waren hebben problemen, ik kan er niets aan doen meneer. Eind januari had ik dan eindelijk de heldere helpdesk-medewerker te pakken: - ik denk dat uw mediabox waarschijnlijk stuk is, er komt een monteur een nieuwe brengen. 2 Februari (anderhalve maand later) heb ik dan eindelijk een werkende mediabox. Technische problemen helder aan mensen uitleggen, dat is mijn vak. Ik mag dus uitsluiten dat het daar aan ligt. Het heeft meer te maken met de helpdesk, als het niet 123 is opgelost sturen ze je met een kluitje in het riet. Zo in de trent van "wat een lastige klant, snel afschuiven dan ben ik er vanaf" Dus voor UPC heb ik geen goede woorden meer over. Dit is in de loop der jaren alleen maar slechter geworden, ik kan nog talloze andere verhalen over telefoon & internet vertellen maar dan wordt ik een beetje droevig.... Ik probeer zo weinig mogelijk met ze te maken te hebben en gebruik nu alleen nog maar digitale televisie omdat er hiet in Amsterdam nog geen echt alternatief is. Sorry voor het gezeur maar dat moest even. Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Ahrrrrrrrrrrrrrrrrgggggg! De mediabox. Mag ik dit topic even gebruiken om mijn ervaringen met UPC te vertellen. Al vanaf dag 1 heb ik digitale televisie van UPC. Krijg een brief door de bus dat ik vanaf 12 december de nieuwe mediabox moet gebruiken en dat m'n oude box niet meer zal werken. 12 December alles netjes aangesloten maar geen beeld, hij blijft hangen in het scherm - software update in progress - . Bellen dus, ik heb in totaal een keer of 15 met ze gebeld en de vollgende "smoesjes" kwamen langs: - ja meneer u moet even geduld hebben want ze zijn er mee bezig. - ah ik zie het al, u moet vanavond even rebooten dan zal het werken. - er is geen technische man aanwezig, zou u het morgen nog eens willen proberen? - u moet echt even geduld hebben want er wordt nieuwe software geschreven. - het komt omdat u al lid was, nu is het fout gegaan in de database. - we kunnen nu niets doen want we moeten eerst wachten op de nieuwe software, ik kan u niet zeggen wanneer deze af is. - het zal wel aan uw bekabeling liggen, hebt u dat wel goed aangesloten? - aan onze kant lijkt alles te kloppen, ik geef u even een zetje en dan moet het uiterlijk morgen weer werken. - alle mensen die al lid waren hebben problemen, ik kan er niets aan doen meneer. Eind januari had ik dan eindelijk de heldere helpdesk-medewerker te pakken: - ik denk dat uw mediabox waarschijnlijk stuk is, er komt een monteur een nieuwe brengen. 2 Februari (anderhalve maand later) heb ik dan eindelijk een werkende mediabox. Technische problemen helder aan mensen uitleggen, dat is mijn vak. Ik mag dus uitsluiten dat het daar aan ligt. Het heeft meer te maken met de helpdesk, als het niet 123 is opgelost sturen ze je met een kluitje in het riet. Zo in de trent van "wat een lastige klant, snel afschuiven dan ben ik er vanaf" Dus voor UPC heb ik geen goede woorden meer over. Dit is in de loop der jaren alleen maar slechter geworden, ik kan nog talloze andere verhalen over telefoon & internet vertellen maar dan wordt ik een beetje droevig.... Ik probeer zo weinig mogelijk met ze te maken te hebben en gebruik nu alleen nog maar digitale televisie omdat er hiet in Amsterdam nog geen echt alternatief is. Sorry voor het gezeur maar dat moest even. Groeten Paul Je klacht gaat meer over helpdesken in het algemeen dan over de mediabox of UPC Maar idd heb je stront met upc dan hou je lang problemen. Gaat 't meteen goed dan heb je er ook echt geen last van. (toegegeven door een upc medewerker (back office)) Het massale van upc is niet berekend op individuele problemen. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Tja dat is een beetje open deur Simon Maar de klantvriendelijkheid bij UPC is ver te zoeken. 2 jaar geleden had ik keurig op tijd schriftelijk mijn abonnement opgezegd wegens verhuizing. Ook keurig een bevestiging gekregen. Maar men bleef wel automatisch het abonnement afschrijven. Dat aan de helpdesk uitleggen is dan heel moeilijk. Uiteindelijk alle teveel betaalde door de postbank terug laten boeken en de automatische afschrijving laten blokkeren, postbank was in dit geval heel behulpzaam en regelde dat direct. Pas maanden later kreeg ik uiteindelijk de eindafrekening, die overigens wel klopte: 0,00 EU Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Ik heb ook allerlei "enge verhalen" gehoord van familie en collega's tot en met ervaringen met deurwaarders en zelfs rechtzaken toe. Meestal is hierbij de aanleiding dat de administratieve UPC-molen volledig op hol slaat zodra je verhuist of opzegt. Blijkbaar kom je dan in een vicieuze cirkel terecht waar je (bijna) nooit of pas na lange tijd uitkomt. Wij hadden bij het aansluiten van het kastje ook een probleem, maar dat kwam omdat de smartcard in decoder tijdens transport iets was verschoven. Dat was de eerste (werkende) tip die een vriendelijke helpdeskmeneer mij gaf, waarna hij vervolgens ook nog spontaan de software van onze decoder ging upgraden omdat dit kennelijk nog niet was gebeurd. Tot nu toe zijn we dus, als nieuwe UPC-digitalklant, tevreden maar over een half jaartje gaan we verhuizen dus ik ben benieuwd. Hopelijk telt een gewaarschuwd mens dan voor twee? ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Te scherp en soms artefacts. [...] Huh? Hoe kan een beeld nu te scherp zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Te scherp en soms artefacts. [...] Huh? Hoe kan een beeld nu te scherp zijn? Door "edge enhancement" oftewel een kleine overshoot op scherpe randen. Sommige oude computermonitors hadden daar ook last van. Maar of dat hier bedoeld wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Te scherp en soms artefacts. [...] Huh? Hoe kan een beeld nu te scherp zijn? Door "edge enhancement" oftewel een kleine overshoot op scherpe randen. Sommige oude computermonitors hadden daar ook last van. Maar of dat hier bedoeld wordt? Het zelfde verhaal als LP versus CD. Digitaal: te hard, te hoog contrast, contouren overdreven scherp (ik laat me hierbij door de fotografie be Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Te scherp en soms artefacts. [...] Huh? Hoe kan een beeld nu te scherp zijn? Door "edge enhancement" oftewel een kleine overshoot op scherpe randen. Sommige oude computermonitors hadden daar ook last van. Maar of dat hier bedoeld wordt? Het zelfde verhaal als LP versus CD. Digitaal: te hard, te hoog contrast, contouren overdreven scherp (ik laat me hierbij door de fotografie be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Uhh Bart, alles wat je ook op TV ziet is in de studio digitaal hoor. En ik moet zeggen dat wat je tegenwoordig op TV ziet toch echt een stuk beter is dan bv in de jaren '70, kwa beeldkwaliteit dan he Nee "edge enhancement" is wat je nogal eens ziet bij de commercieele zenders (ook op de analoge ontvanger) : Van die uitgebeten randjes. Is gewoon een beeldbewerkings truuk die vroeger analoog ook al togepast werd. Omdat digitale TV op zich al scherper is komt dat gefreak er nog overdrevener uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Van die uitgebeten randjes. [...] Heb je daar een concreet voorbeeld van? Ik heb eigenlijk geen idee wat het is. Misschien als ik het zie. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 februari 2006 Author Report Share Posted 14 februari 2006 de zenders van upc 2006: zie laatse bericht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Van die uitgebeten randjes. [...] Heb je daar een concreet voorbeeld van? Ik heb eigenlijk geen idee wat het is. Misschien als ik het zie. Groet, Jacco Nee niet concreet. Je ziet het soms op scherpe randen. Technisch halen ze de hogere beeldfrequenties extra op. Zachte lijnen worden dan wat scherper maar bij scherpe lijnen wordt het overdreven. Geeft een heel onrustig beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Van die uitgebeten randjes. [...] Heb je daar een concreet voorbeeld van? Ik heb eigenlijk geen idee wat het is. Misschien als ik het zie. Groet, Jacco Nee niet concreet. Je ziet het soms op scherpe randen. Technisch halen ze de hogere beeldfrequenties extra op. Zachte lijnen worden dan wat scherper maar bij scherpe lijnen wordt het overdreven. Geeft een heel onrustig beeld. Ik zelf vermoed dat de antialliasing nog moet worden uitgevonden, tenminste bij de tv's dan. Het blijft vreemd dat de pc zo voor blijft lopen op tv. De tv is er al zolang en er is zo weinig verbeterd, ok er zijn wat kunstmatige truukjes uit de kast gehaald. Maar als ik lees dat hdtv 720 lijnen heeft en met interlacing net over de 1000 heen komt moet ik toch heel hard lachen! Dat is toch peanuts! Dat haalt mijn monitor van meer dan 5jaar oud op z'n sloffen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Van die uitgebeten randjes. [...] Heb je daar een concreet voorbeeld van? Ik heb eigenlijk geen idee wat het is. Misschien als ik het zie. Groet, Jacco Nee niet concreet. Je ziet het soms op scherpe randen. Technisch halen ze de hogere beeldfrequenties extra op. Zachte lijnen worden dan wat scherper maar bij scherpe lijnen wordt het overdreven. Geeft een heel onrustig beeld. Ik zelf vermoed dat de antialliasing nog moet worden uitgevonden, tenminste bij de tv's dan. Het blijft vreemd dat de pc zo voor blijft lopen op tv. De tv is er al zolang en er is zo weinig verbeterd, ok er zijn wat kunstmatige truukjes uit de kast gehaald. Maar als ik lees dat hdtv 720 lijnen heeft en met interlacing net over de 1000 heen komt moet ik toch heel hard lachen! Dat is toch peanuts! Dat haalt mijn monitor van meer dan 5jaar oud op z'n sloffen! Nou seoman, Niet zo hard van stapel lopen. Ik heb tot nu toe, op een paar LCD PC monitoren na, nog niet de kwaliteit van beeld kunnen zien dat beter was dan op mijn simpele "analoge" beeldbuis Trinitron tv. Vergeleken daarbij zijn die PC monitoren maar prutsers. Ze interpoleren oid er op los en laten niets van het beeld over. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 [...]Van die uitgebeten randjes. [...] Heb je daar een concreet voorbeeld van? Ik heb eigenlijk geen idee wat het is. Misschien als ik het zie. Groet, Jacco Nee niet concreet. Je ziet het soms op scherpe randen. Technisch halen ze de hogere beeldfrequenties extra op. Zachte lijnen worden dan wat scherper maar bij scherpe lijnen wordt het overdreven. Geeft een heel onrustig beeld. Ik zelf vermoed dat de antialliasing nog moet worden uitgevonden, tenminste bij de tv's dan. Het blijft vreemd dat de pc zo voor blijft lopen op tv. De tv is er al zolang en er is zo weinig verbeterd, ok er zijn wat kunstmatige truukjes uit de kast gehaald. Maar als ik lees dat hdtv 720 lijnen heeft en met interlacing net over de 1000 heen komt moet ik toch heel hard lachen! Dat is toch peanuts! Dat haalt mijn monitor van meer dan 5jaar oud op z'n sloffen! Nou seoman, Niet zo hard van stapel lopen. Ik heb tot nu toe, op een paar LCD PC monitoren na, nog niet de kwaliteit van beeld kunnen zien dat beter was dan op mijn simpele "analoge" beeldbuis Trinitron tv. Vergeleken daarbij zijn die PC monitoren maar prutsers. Ze interpoleren oid er op los en laten niets van het beeld over. Groet, Jacco Laat ik nou net ook een sony scherm hebben. De iiyama vision master 450. Daar kan mijn philips tv met 100hz meuk echt niet tegen op. En die lcd schermen zijn sowieso nog aan het puberen. Daar wacht ik nog een paar jaar mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Ja, die Sony mannen kunnen er wat van! Ik heb wel moeite met die uitgezette lijn in mijn Sony beeld (een horizontale zwarte lijn in het beeld, net onder het midden). Maar dat schijnt normaal te zijn bij dat type beeldbuis. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Ja, die Sony mannen kunnen er wat van! Ik heb wel moeite met die uitgezette lijn in mijn Sony beeld (een horizontale zwarte lijn in het beeld, net onder het midden). Maar dat schijnt normaal te zijn bij dat type beeldbuis. Groet, Jacco Dan heb je nog mazzel. Ik heb altijd 2 lijnen in het beeld met Sony buizen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now