Jump to content

Nog een internet testje

niels007
 Share

Recommended Posts

dat is meer de vraag welke resolutie we echt onderscheiden.

ik ben zo benieuwd naar de vraag of lineariteit en vervorming onze beleving vormgeven. of dat (mede?) andere factoren onze beleving bepalen. ik blijf zitten met de (aangegeven) contradictie tussen goed meten en gehoorsmatig waarderen.

horen wij anders dan we meten, of meten we niet de relevante dingen. ik maakte geen grapje toen ik zei dat wie dit raadsel kraakt miljonair wordt. dit is waar zo velen naar zoeken.

groet

dat is meer de vraag welke resolutie we echt onderscheiden.

ik ben zo benieuwd naar de vraag of lineariteit en vervorming onze beleving vormgeven. of dat (mede?) andere factoren onze beleving bepalen. ik blijf zitten met de (aangegeven) contradictie tussen goed meten en gehoorsmatig waarderen.

horen wij anders dan we meten, of meten we niet de relevante dingen. ik maakte geen grapje toen ik zei dat wie dit raadsel kraakt miljonair wordt. dit is waar zo velen naar zoeken.

groet

Ja, dat begrijp ik. Maar de realiteit is niet zo eenvoudig als ze lijkt. Mbt vervorming is er in muziek plaats voor 5 % THD vervorming (belachelijk veel) en in zuivere tonen niet meer dan 0.1 %. Dit lijkt veel, maar het is de praktijk. Een versterker met speaker ontwerpen die niet meer dan 0.05 % THD vervormt onder hoge geluidsdrukken, is een utopie. Die bestaan niet. Dus zal het altijd een compromis zijn. En dan zijn (bijna) alle audiofiele uitspraken waarheid. Alle discussies over subjectieve waarneembaarheid en meetbare grootheden spelen zich af in het compromisdomein.

Een mooie gedachte om te gaan slapen.

Groet,

Jacco

wil je soms een kopie van mijn aangifte hebben? ;)

als de toepassing van de neurale vinding goed is, wat ik op zich niet betwijfel, dan zal het toch lastig zijn het op zich dan mooie idee te kunnen beoordelen omdat je voor die prijs simpelweg geen multichannel versterker kan bouwen die boven budgetklasse uitkomt.

en nee, zo'n T-amp heb ik nog niet gehoord, maar ik hou me aanbevolen voor een demonstratie.

groet

het begint een beetje meelijwekkend te worden dat je mijn inkomen onderwerp van discussie maakt en vervolgens met kwalificaties gaat gooien omdat ik een multichannel ding van een paar honderd euro niet echt als voorbeeld van doorbraaktechnologie kan zien. blijkbaar zijn de argumenten op. ook goed hoor maar hou er dan over op ;)

het begint een beetje meelijwekkend te worden dat je mijn inkomen onderwerp van discussie maakt en vervolgens met kwalificaties gaat gooien omdat ik een multichannel ding van een paar honderd euro niet echt als voorbeeld van doorbraaktechnologie kan zien. blijkbaar zijn de argumenten op. ook goed hoor maar hou er dan over op  ;)

Als jij alle argumenten ondergeschikt maakt aan de prijs dan heeft het uitwisselen van argumenten toch geen zin meer?

Meelijwekkend en amusant is dat jij nu denkt dat ik jouw inkomen hier wil bediscussi

ach prettig, het houdt je nogal bezig. lees maar even terug (citaat: 'wat is jouw bruto inkomen per jaar?'), kan je zien waar je zelf om vroeg. blijkbaar ben je in de ontkenningsfase gekomen. dat is een veilige plek, blijf daar maar.

toch groet