Jump to content

Downsamplen van SACD naar CD

Henri
 Share

Recommended Posts

Ik heb in mijn verzameling een hoop CD's, een paar HYBRIDE SACD/CD en een enkele pure SACD.

Ik zou graag deze ook in CD formaat hebben daar die zich natuurlijk niet laat afspelen op een gewone CD speler.

Weet er iemand raad of kan er iemand dat voor mij regelen ?

Dank bij voorbaat.

Henri

De digitale uitgang geeft geen DSD signaal uit. Je zou dan heel ingrijpend in het apparaat moeten werken om het DSD signaal eruit te filteren. En dan is er nog steeds geen DAC die het DSD signaal kan decoderen. Bij een SACD speler zit alles in 1 chip verwerkt zover ik weet. Die doet dus de DSD verwerking van bit tot analoog signaal. Hoe wil je dan nog digitaal kunnen kopi

De digitale uitgang geeft geen DSD signaal uit. Je zou dan heel ingrijpend in het apparaat moeten werken om het DSD signaal eruit te filteren. En dan is er nog steeds geen DAC die het DSD signaal kan decoderen. Bij een SACD speler zit alles in 1 chip verwerkt zover ik weet. Die doet dus de DSD verwerking van bit tot analoog signaal. Hoe wil je dan nog digitaal kunnen kopi

Of je daar veel mee wint vraag ik me af. Je moet het toch op eoa manier analoog opnemen. Of je dan doet met de MD of met de soundkaart, maakt volgens mij niet veel uit.

Het lijkt mij makkelijker de SACD speler aan je soundkaart te koppelen en de rest door de PC te laten doen, maar natuurlijk kan het ook op jouw manier.

Ik dacht dat de DA van mijn ZONIE (MDS JB 930) misschien beter zou zijn dan de op de geluidskaart van m'n PC Guillemot Fortissimo II.

Ik zal eens een poging doen :-)

Thnx

Ook een digitale kopie, als die al mogelijk zou zijn, is geen exacte kopie: je converteert immers van DSD naar een WAV bestand op basis van PCM. Volgens mij is de analoge manier de enige manier (tot er SACD branders voor de PC komen), maar dan kun je beter de CD-laag van de SACD digitaal kopieren.

Ook een digitale kopie, als die al mogelijk zou zijn, is geen exacte kopie: je converteert immers van DSD naar een WAV bestand op basis van PCM. Volgens mij is de analoge manier de enige manier (tot er SACD branders voor de PC komen), maar dan kun je beter de CD-laag van de SACD digitaal kopieren.

Wel lezen he Jelte :P

Er staat een pure SACD en geen HYBRIDE

Je zou natuurlijk een wat oudere sacd speler kunnen nemen die de DSD stream "intern" converteert naar 24 bits PCM. Er zijn legio spelers die dat deden en misschien nog wel doen. Dit signaal aftakken en branden maar. misschien nog wel wat conversies vereist.

Een ander procede is de 1 bit DSD stream aftappen en op een harde schijf knallen. Wel wat hobbywerk vereist, denk ik. Op internet is al wel de dsd2pcm conversie beschikbaar.

Het makkelijkste is natuurlijk analoog opnemen. Doe ik ook altijd met verbluffende resultaten...

Groet,

Jacco