JeroenKV Posted 26 januari 2006 Author Report Share Posted 26 januari 2006 Thel heeft 1 groot nadeel tenopzichte van Marchand: Je kan ze niet mailen. Mijn duits is niet al te best, dus bellen wordt een uitdaging!! Hopelijk spreken ze engels...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Ik gebruik al een aantal jaren een Behringer X-pro 2300 (voorganger van de 2310). Sinds ik met een Sumo Nine Plus eindtrap speel heb ik mijn topkastjes full-range aangesloten, en de subs door een Roland SRA 2400 studio versterker via de Behringer ( gewoon mooi naar smaak onder de topkastjes inregelen). Ik heb eigenlijk nog maar even de Sumo ook door de Behringer aangestuurd en ik vond het klankbeeld veel platter... ik vertrouwde ook de connecties niet want ik moest via heel goedkope, slechte cinch/XLR adapters in en uit, daar kan het ook aan gelegen hebben. Sindsdien speel ik dus topkastjes full-range maar ik betrouw de lage frequenties van de platendraaier niet zo, ik bedoel wobbels, of je laat per ongeluk de arm een stukje vallen... 80 watt full range en 300 watt met laag-af vanaf 150Hz: de 13cm Visaton speakertjes die de trots van mijn zalige middengebied vormen, worden niet meer gemaakt en ik heb nog nergens in geen enkele prijsklasse (ook niet bij Visaton) een speaker gevonden die zo mooi klinkt en tegelijkertijd goed matcht met de Visaton ribbon tweeter; marriage made in Heaven. Ik zou de Thel dus alleen maar gebruiken om minder gestressed en met meer zekerheid eens een keertje wat luider vinyl te kunnen beluisteren. Ik denk dat Thel wel een hele klasse beter is dan de Behringer; er zit zoveel minder in de signaalweg en je kan zelf zo goed mogelijke verbindingen maken zoals je zelf wil. Ik denk dat ik met getwist zilverkabel zou werken, rechtstreeks aan de print en dan enkel pluggen (Cardas of WBT zilver next gen ) aan de eindversterker-kant. Het bestelformulier voor de Thel ligt al jaren op de kast! mvg RastaPhil Heb je al eens een passief line level filter geprobeert tussen de pre en de sumo, je kunt daarmee de topkasten met een 1e of 2e orde filter ontlasten en de kwaliteit kan heel goed zijn. (je kunt hier lekker met onderdelen experimenteren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Thel heeft 1 groot nadeel tenopzichte van Marchand: Je kan ze niet mailen. Mijn duits is niet al te best, dus bellen wordt een uitdaging!! Hopelijk spreken ze engels...... Ik heb zel wel eens angerufen... Zover ik me herinner spreken ze geen Engels, maar hij deed wel zijn best me te verstaan. Maar goed, ik spreek nog wel een beetje Duits... Meer als Frans in iedergeval. Dus hier is dan weer de tip van Flip: Fax je vragen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Ik gebruik al een aantal jaren een Behringer X-pro 2300 (voorganger van de 2310). Sinds ik met een Sumo Nine Plus eindtrap speel heb ik mijn topkastjes full-range aangesloten, en de subs door een Roland SRA 2400 studio versterker via de Behringer ( gewoon mooi naar smaak onder de topkastjes inregelen). Ik heb eigenlijk nog maar even de Sumo ook door de Behringer aangestuurd en ik vond het klankbeeld veel platter... ik vertrouwde ook de connecties niet want ik moest via heel goedkope, slechte cinch/XLR adapters in en uit, daar kan het ook aan gelegen hebben. Sindsdien speel ik dus topkastjes full-range maar ik betrouw de lage frequenties van de platendraaier niet zo, ik bedoel wobbels, of je laat per ongeluk de arm een stukje vallen... 80 watt full range en 300 watt met laag-af vanaf 150Hz: de 13cm Visaton speakertjes die de trots van mijn zalige middengebied vormen, worden niet meer gemaakt en ik heb nog nergens in geen enkele prijsklasse (ook niet bij Visaton) een speaker gevonden die zo mooi klinkt en tegelijkertijd goed matcht met de Visaton ribbon tweeter; marriage made in Heaven. Ik zou de Thel dus alleen maar gebruiken om minder gestressed en met meer zekerheid eens een keertje wat luider vinyl te kunnen beluisteren. Ik denk dat Thel wel een hele klasse beter is dan de Behringer; er zit zoveel minder in de signaalweg en je kan zelf zo goed mogelijke verbindingen maken zoals je zelf wil. Ik denk dat ik met getwist zilverkabel zou werken, rechtstreeks aan de print en dan enkel pluggen (Cardas of WBT zilver next gen ) aan de eindversterker-kant. Het bestelformulier voor de Thel ligt al jaren op de kast! mvg RastaPhil Heb je al eens een passief line level filter geprobeert tussen de pre en de sumo, je kunt daarmee de topkasten met een 1e of 2e orde filter ontlasten en de kwaliteit kan heel goed zijn. (je kunt hier lekker met onderdelen experimenteren) Is de Marchand 44dinges een passief line-filter? mvg Rastaphil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 nee, gewoon met opamps. De XM46 is wel een passief line level filter. info over PLLXO kun je o.a. vinden http://www.t-linespeakers.org/tech/filters/passiveHLxo.html http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=50664 http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=42519 http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=56701 http://www.audioasylum.com/forums/set/messages/30480.html http://db.audioasylum.com/cgi/t.mpl?f=hug&m=75503 etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Ik heb het allemaal opgeslagen om eens nader te bestuderen... soon come... thx! RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts