carl Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Even een vraagje: Als je een element/phonoversterker combinatie koopt wat is dan het best/meest praktisch: een high output element met een phonoversterker met relatief weinig gain of een low output element met een phonoversterker met een hoge gain? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 tussen beiden bestaat er nog een oplossing, low output MC - stepuptrafo - phonoversterker. mij lijkt het dat je de keuze voor een element maakt op basis van de prestaties en daarna uitgaande van de gegeven output een passende versterking kiest. nb. om alle ellende vwb extra bekabeling te voorkomen zou een stepup ook kunnen worden ingebouwd in de pre-pre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 januari 2006 Author Report Share Posted 16 januari 2006 Bedankt Jitze, verder zijn er wel weinig reacties. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 beetje bang dat dit soort apparaten in het algemeen nogal onderschat worden, dit zou een verklaring kunnen zijn.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Beste Carl, Het lijkt erop dat Jitze ,jij en ik de enigen zijn die weten dat een Phono Pre erg veel verschil in kwaliteit kan uitmaken. Een (te) lage output kan voor een Phono Pre erg veel problemen geven , signaal/ruisverhouding bv ook de dynamiek kan hiet onder te lijden hebben. Dus (te)weinig windingen geven wel een lage bewegende massa , maar je kan ook te ver gaan. Er zijn meer parameters die van belang zijn . Dus een spanning vanaf 200 microVolt zal geen problemen opleveren. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Het probleem met phono pre's dat ik vaak tegenkom is headroom. Af en toe gaan er dance platen op den draaiert en dan hoor je gewoon dat ie vastloopt. Gelukkig kan ik de versterking instellen, maar dat betekent vaak dat ik als ik een gewone plaat draai relatief weinig uit die pre krijg. Verder moet ie binnen de RIAA nauwkeurig zijn etc. Weinig ruis natuurlijk. Met een step-up trafo zou je in theorie de ruisaanpassing gunstiger kunnen maken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts