marantzman Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 hulp gevraagd mijn marantz pm80 geeft af en toe storing waarbij er 'knallen' in de luidsprekers worden weergegeven. soms springt hij zelfs in de beveiligingsmode. gevoelsmatig zeg ik dat het komt door stof dat ergens kortsluiting maakt, maar goed ik ben geen expert. het zit echt in de versterker, het lijkt soms net of je een vonk hoort overspringen. wie heeft een idee wat het kan zijn en hoe ernstig/kostbaar dit is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Als je denkt dat het stof is, dan zou ik 'm ASAP opendraaien en het stof eruit halen. Of het werkelijk aan stof ligt, weet ik niet. Ik heb het nog niet eerder bij een versterker meegemaakt (bij een TV wel). Ik denk dat er eerder een ander probleem is dan een stofprobleem. Ik denk dan aan droge elko's of (gedeeltelijk) verbrande weerstanden en transistoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Het versterker IC is aan het overlijden ten gevolge van overspanning. STK3102IV vervangen, en de trafo van 220 naar 240 overzetten. Amp opnieuw biasen en hij zou weer jaren mee moeten kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts