Jump to content

Vinyl special - RTL4 (Editie NL)

Alco
 Share

Recommended Posts

Ik zag zojuist bij EditieNL op RTL4 een special over de toenemende belangstelling voor muziek op vinyl.

De titel van 't stukje heette toepasselijk:

Madonna - Get into the 'groef'.

Er werd verteld dat steeds meer grote namen in de muziekwereld hun albums ook op vinyl uitbrengen, waaronder o.a. Robbie Williams, Blof, en ook Madonna.

Ook kwam er een leuk kort interview met Hans van der Zeeuw van LP/CD speciaalzaak De Plaatboef.

Hij zei dat een aantal jaren geleden de gemiddelde koper van een wat oudere leeftijd was, maar dat er nu zowel een steigende lijn in zat qua belangstelling, maar ook een bredere leeftijdscategorie van mensen die vinyl (her)ontdekten.

Dus ook de jeugd toonde nu belangstelling voor dit 'afgeschreven' medium. :rolleyes:

De LP was met name in de alternatieve sfeer en in de dance wereld nooit echt weggeweest, maar nu ook wat meer gangbare namen op vinyl uiktkomen, kon met toch wel spreken van 'n lichte revival.

Wel lieten ze (zoals verwacht <_< ) weer zo'n Japans plastic pikuppie zien als voorbeeld, met daarbij juist de melding dat steeds meer 'electronicawinkels' weer draaitafels in hun assortiment opnamen. :unsure:

Al met al...toch leuk om even gezien te hebben. :)

Hebben meer mensen 't gezien ? :rolleyes:

(waarschijnlijk niet zoveel, aangezien 't natuurlijk net tijdens etenstijd was)

Groeten,

Alco

Guest Hubertinus

Ik was afgelopen zaterdag nog bij een hele goede kennis van me die een CD en LP zaak heeft. Hij zei me nog dat het zwaar kl*te is met de verkoop van LP's. Op dat moment waren mijn zoontje en ik alleen met hem in de zaak. En dat voor een zaterdag zegt hij.

Toen komt er een jongen binnen van een jaar of 20 en ik zeg hem: misschien neemt die klant zo meteen wel voor 100 euro mee. Dat geloof je zelf zegt hij, die neemt helemaal niks mee. De meesten hangen wat rond bij hem en kopen niks. En hij is zelf echt een draaitafelman. Hij heeft voor zichzelf geen cd's.

Hubertinus

Ik was afgelopen zaterdag nog bij een hele goede kennis van me die een CD en LP zaak heeft. Hij zei me nog dat het zwaar kl*te is met de verkoop van LP's.

Hier in Groningen zijn twee LP / CD zaken dicht gegaan. Beide vertelden mij dat ze van de verkoop van CD's niet meer konden leven en dat LP's het enige was waar nog een beetje vraag naar was. Wat is de waarheid?

Guest Hubertinus

Hallo Puur,

Ik ken die kennis heel goed en hij is gruwelijk integer. Hij vertelt mij de dingen gewoon zoals ze zijn. Overigens, ook de cd verkoop was zwaar kl*te hoor.

Hubertinus

Ik was afgelopen zaterdag nog bij een hele goede kennis van me die een CD en LP zaak heeft. Hij zei me nog dat het zwaar kl*te is met de verkoop van LP's.

Hier in Groningen zijn twee LP / CD zaken dicht gegaan. Beide vertelden mij dat ze van de verkoop van CD's niet meer konden leven en dat LP's het enige was waar nog een beetje vraag naar was. Wat is de waarheid?

Tsja,..............kopi

Ook kwam er een leuk kort interview met Hans van der Zeeuw van LP/CD speciaalzaak De Plaatboef.

Hij zei dat een aantal jaren geleden de gemiddelde koper van een wat oudere leeftijd was, maar dat er nu zowel een steigende lijn in zat qua belangstelling, maar ook een bredere leeftijdscategorie van mensen die vinyl (her)ontdekten.

Dus ook de jeugd toonde nu belangstelling voor dit 'afgeschreven' medium. :rolleyes:

Afgelopen zondag op de platen en cdbeurs in Utrecht was er ook genoeg "jeugd" mag ik mezelf daar ook nog onder rekenen met 31 jaar :)

Groet,

Jkr

Afgelopen zondag op de platen en cdbeurs in Utrecht was er ook genoeg "jeugd" mag ik mezelf daar ook nog onder rekenen met 31 jaar  :)

Helaas Jaapie,...dan val je in de categorie 'jongere ouderen' :D;)

een paar minder wat maakt het uit in groningen zijn er nog genoeg over